loading...
onlinetabliq
onlinetabliq بازدید : 3 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر بهداشت صراحتاً اعلام کرده بود که حداقل ۲۰ درصد تولیدات هر واحد بدون تشریفات قانونی اجازه صادرات داشته باشد اما در بدنه مدیران اجرایی شاهد موانع مختلف و محدودسازی صادرات هستیم.
به گزارش روزپلاس، محمدمهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در ششمین نمایشگاه فارمکس در شهر آفتاب اظهار کرد: وزیر بهداشت صراحتاً اعلام کرده بود که حداقل 20 درصد تولیدات هر واحد بدون تشریفات قانونی اجازه صادرات داشته باشد اما در بدنه مدیران اجرایی شاهد موانع مختلف و محدودسازی صادرات هستیم. البته در سه سال اخیر صادرات دارو 80 درصد رشد داشته اما می‌توان جهش‌های بیشتری هم داشت.

وی با ارائه مثالی افزود: بازار داروی ساده‌ای مانند استامینوفن در جهان 14 میلیارد دلار است که با صادرات این دارو در تراز بین‌الملل می‌توانستیم رشد بسیار زیادی محقق کنیم.

برادران با تاکید بر این‌که باید زنجیره خودکفایی در تولید مواد اولیه دارویی را تکمیل کنیم تا جلوی خام‌فروشی را بگیریم، ادامه داد: در زمان حاضر در تولید 72 درصد مواد موثره دارو خودکفا هستیم‌.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: اگر تولید داخلی دارو را نداشتیم و قرار بود کل داروی کشور را وارد کنیم نیاز به بیش از 100 میلیارد دلار ارز داشتیم در حالی که الان به دلیل تولید بیش از 97 درصد از داروها در داخل کشور، تنها حدود 2 تا 3 میلیارد دلار هزینه می‌کنیم و بابت واردات کمتر از 3 درصد از داروهای وارداتی نیز، مقدار بسیار زیادی ارز از کشور خارج می‌شود. همچنین در بسته‌بندی محصولات دارویی به خودکفایی صددرصدی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: با کمک شرکت‌های تولیدکننده، به توانمندی رسیده‌ایم که می‌توانیم نیاز کشور و حتی نیاز منطقه را تامین کنیم.

تولید مواد اولیه دارو در ایران بیش از 2برابر کشورهای اروپایی
معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که به کاهش ارزبری از کشور برسیم، بیان کرد: برخی، مفاسد موجود در صنعت دارو و مافیای واردات دارو را منکر می‌شوند و وقتی صحبت از مافیای واردات دارو می‌کنیم می‌گویند اینطور نیست درحالی که پرونده مکمل‌های تاریخ گذشته‌ و داروهایی که به نام داروی خارجی با ارز وارد می‌شدند، هنوز مفتوح است.

مقالات دیگر:ظروف کرایه سوهانک

onlinetabliq بازدید : 0 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

اصفهان باید از امتیازهای برآمده از آداب در روابط خواهرخواندگی بهره کافی ببرد
آداب‌دانیِ بین‌المللی
کلمه تشریفات از محضر تشریف و ریشه آن از شرف می‌آید. شرف در زبان عربی نیز به معنای مجد و بزرگی و به گفته امام‌حسن‌مجتبی(ع) به معنای احترام به خود و دیگران است.
به گزارش اصفهان زیبا؛ کلمه تشریفات از محضر تشریف و ریشه آن از شرف می‌آید. شرف در زبان عربی نیز به معنای مجد و بزرگی و به گفته امام‌حسن‌مجتبی(ع) به معنای احترام به خود و دیگران است. تشریفات همچنین به معنی شیوه‌ها، ترکیبات و پروتکل نیز است. تشریفات در روابط دیپلماتیک اما معنای خاص خود را دارد و آداب و رفتار میان بازیگران در بستر بین‌الملل (دیپلمات‌ها، سفرا و مقامات عالی کشورها) در فضا و موقعیت‌های مختلف و بر اساس اصول و قوانین خاص تعریف می‌شود.

در تنظیم تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی، آداب و سنت دو شهر رعایت شود
لزوم رعایت آداب تشریفات بین‌المللی برای اصفهان نیز به‌عنوان یک شهر برجسته تاریخی شناخته‌شده در جهان که روابط و تعامل‌های بین‌المللی چشمگیری دارد و درعین‌حال با 15 شهر از سراسر دنیا خواهرخوانده است، وجود دارد.

در روابط خواهرخواندگی باید تشریفات به معنای ترکیبی از قوانین، اصول و رفتارها رعایت شود تا در بستر این پروتکل‌های رفتاری میان خواهرخوانده‌ها، امتیازها و تسهیلاتی خاص به‌منظور تحقق اهداف دو طرف در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و… فراهم شود؛ در غیر این صورت عقد قراردادهای خواهرخواندگی خاصیت چندانی نخواهد داشت و شهرها از امتیازهای برآمده از رعایت تشریفات بهره نخواهند برد.

ما هنگام تنظیم تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی مجبور به رعایت آداب و ترتیبات مخصوص دو شهر هستیم. در تفاهم‌نامه‌ها علاوه بر احترام به فرهنگ، سنت و قوانین طرف مقابل، صمیمیت و نظم نیز باید به شکل وقت‌شناسی و رفتار مؤدبانه همراه با روی خوش نشان داده شود؛ به‌عنوان‌مثال، برخی از کشورها به نظم و خوش‌قولی معروف هستند و در ارتباط با آن‌ها باید به این مسائل بسیار دقت کرد و اگر قرار ملاقاتی به‌صورت غیرحضوری با این کشورها وجود دارد، باید به ساعت آن کشور توجه و زمان ملاقات را با ساعت آن کشور تنظیم کرد.

مطمئنا بدقولی، بی‌نظمی و عدم رعایت و عدم احترام به قوانین، فرهنگ و اخلاقیات، تعامل‌های خواهرخواندگی را از مسیر اصلی موردنظر خارج خواهد کرد؛ به‌عنوان‌مثال، اگر مسئولان شهری اصفهان با مسئولان شهری خواهرخوانده‌های خود قرار ملاقاتی تنظیم کنند، باید مواظب باشند دیر نکنند و حتما چند ثانیه قبل از قرار در محل موردنظر حاضر شوند؛ ازطرفی،
ملاقات را هم بیشتر از زمان تعیین‌شده (حتی یک ثانیه) ادامه ندهند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، در سیستم روابط خواهرخواندگی باید به اخلاق مردم آن شهر، آداب و فرهنگ و البته ضوابط دینی و آیینی آن‌ها توجه کامل کرد؛ موضوع‌هایی که نباید نادیده گرفته شود. ما زمانی که به فرهنگ و آیین یک کشور توجه می‌کنیم، به آن ملت احترام می‌گذاریم و متقابلا آن‌ها نیز این احترام را به ما خواهند گذاشت.

تأثیر مدیریت تشریفات و شیوه‌های نوین بر تقویت دیپلماسی شهری
اصفهان جزو شهرهای معروف ایران ازلحاظ تاریخی و گردشگری است که به خاطر جذابیت‌های معماری شهری و البته قابلیت‌های مردم این شهر از بعد فرهنگی، باید به شیوه درستی از ظرفیت‌هایش استفاده شود؛ به‌عنوان‌مثال، در خارج از کشور باید از لباس‌هایی استفاده کنیم که نشان از فرهنگ و سنت مردم اصفهان و البته ایران در آن‌ها وجود داشته باشد.

یک اصفهانی در صحنه بین‌الملل تنها نماینده شهر اصفهان نیست؛ بلکه نماینده فرهنگ، آیین، دین، تاریخ و جغرافیای ایران به‌شمار می‌آید؛ بنابراین باید این شأن را در رفتار و ظاهر از خود نشان دهیم و این آیین‌ها و فرهنگ‌ها را به مردم دنیا بشناسانیم؛ درعین‌حال تشریفات همیشه در مقابل تعلیمات دینی عقب‌نشینی می‌کند؛ اینکه یک ایرانی مسلمان باید ضوابط اسلامی را در سفرهای خارجی رعایت کند و به‌عنوان‌مثال، سر میزی که مشروب سرو می‌شود، حضور نداشته باشد و آداب دست‌دادن و حجاب اسلامی را مبنای رفتار در مجالس بین‌المللی بگذارد.

البته صحنه بین‌الملل نیز سازوکار خاص خود را دارد؛ اما شأن و عزت‌نفس مملکت و ملت ایران برای ما در اولویت است و پس‌ازآن رعایت شئون کشور میزبان تا حدی که با تعلیمات دینی ما در تضاد نباشد، باید موردتوجه قرار گیرد.

میزبانی از هیئت‌های خارجی در اصفهان از بعد تشریفاتی
زمانی که هیئت‌های خارجی در سطح رئیس‌جمهور، وزیر خارجه یا وزرای دیگر به ایران سفر می‌کنند، معمولا در حین سفر به ایران از اصفهان نیز دیدن می‌کنند.

اصفهان باید ترتیبات ورود برای این هیئت‌ها را مشخص کند و برنامه‌های منسجمی برای بازدیدها، ملاقات‌ها و حتی گردش‌های آن‌ها در سطح شهر داشته باشد؛ چراکه سفر هیئت‌های خارجی به اصفهان، جدای از بالابردن شأن بین‌المللی اصفهان، تقویت روابط گردشگری و توسعه سرمایه‌گذاری و مراودات اقتصادی را به‌همراه خواهد داشت و ما باید با رعایت قوانین و اصول تشریفاتی از فرصت‌های پیش‌آمده به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان را به هیئت‌های خارجی معرفی کنیم و در حاشیه دیدارها و ملاقات‌های رسمی به معرفی ظرفیت‌های اصفهان در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی بپردازیم؛ همچنین می‌توانیم در برنامه‌های صبحانه، نهار و شام با استفاده از صنایع‌دستی، غذا و شیرینی‌های سنتی اصفهان، از هیئت‌های خارجی پذیرایی کنیم تا آن‌ها نیز پس از برگشت به کشورشان، اصفهان واقعی را با همه ظرفیت‌هایش به هم‌وطنان خود معرفی و آن‌ها را برای سفر به ایران و اصفهان تشویق کنند.

تنظیم و اجرای همه این اقدامات نیاز به زمان، برنامه‌ریزی دقیق و کارشناس دارد تا خروجی آن با تأثیرگذاری بر تیم خارجی حاضر در اصفهان صورت گیرد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه الهیه

onlinetabliq بازدید : 0 چهارشنبه 13 تیر 1403 نظرات (0)

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۱ فرد آمریکایی دخیل در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در آمریکا تحریم شدند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه» و به ویژه به استناد ماده 5 قانون فوق الذکر، اشخاص آمریکایی زیر را به دلیل نقض حقوق بشر از طریق سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاهها در آمریکا که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به پا خواسته‌اند، تحت تحریم قرار می‌دهد:

مطالعه بیشتر: ادفتر ازدواج غرب تهران

1.  ویلیام (بیلی) هیچنز، رئیس اداره امنیت عمومی جورجیا

2.  ادی گریر، فرمانده عملیات میدانی ایالت جورجیا

3.  لیندا جی استامپ کورنیک، رئیس پلیس دانشگاه فلوریدا

4.  پاملا اسمیت، فرمانده پلیس واشینگتن دی‌سی

5.  جفری کارول، دستیار اجرایی فرمانده پلیس واشینگتن دی¬سی

6.  کارل جاکوبسن، رئیس پلیس نیو هاون

7.  شین استریپی، دستیار رئیس پلیس دانشگاه  تگزاس

8.  مایکل کاکس، رئیس پلیس بوستون

9.  اسکات دانینگ، رئیس بخش پلیس مرکزی دانشگاه ایندیانا

10.  مایکل تامپسون، رئیس پلیس دانشگاه آریزونا

11.  جان بروکی، رئیس پلیس دانشگاه لانگ بیچ کالیفرنیا

اشخاص فوق الذکر وفق مواد 6، 7 و 8 از بخش ششم قانون یادشده مشمول ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

 

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای  موثر این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

onlinetabliq بازدید : 1 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

مایک پمپئو در نشستی به ارائه تازه‌ترین توهم خود در ارتباط با ایران پرداخت و گفت: «من متقاعد شده‌ام که همه شما در طول عمرتان، لحظه سقوط رژیم ایران را جشن خواهید گرفت!»

به گزارش پارسینه، روزنامه ایران نوشت: سازمان منافقین اخیراً با دعوت از اعضا و هواداران خود در شهر برلین تجمعی علیه ایران برگزار کرد. همزمان با این تجمع چند ده نفره، نشستی نیز با عنوان «اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴؛ به‌ سوی یک جمهوری دموکراتیک» توسط سازمان تروریستی منافقین در پاریس برگزار شد که در آن مایک پنس و مایک پمپئو دو عضو ارشد کابینه ترامپ حضور داشتند.

در جریان این اجلاس، مایک پمپئو به ارائه تازه‌ترین توهم خود در ارتباط با ایران پرداخت و گفت: «من متقاعد شده‌ام که همه شما در طول عمرتان، لحظه سقوط رژیم ایران را جشن خواهید گرفت!»

مقالات بیشتر: دفتر ازدواج شمال تهران

این توهم پمپئو درحالی است که او چند سال گذشته را به دلیل ترس از انتقام ایران، تحت شدیدترین تدابیر امنیتی سپری کرده است. پمپئو از جمله مقامات امریکایی است که در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی نقش مؤثری داشته است.

آلخو ویدال کوادراس، معاون سابق پارلمان اروپا، فرانتس یوزف یونگ وزیر دفاع سابق آلمان، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی امریکا، استفان هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا، گای ورهوفشتات نخست‌وزیر سابق بلژیک، لیز تراس نخست‌وزیر سابق بریتانیا، میشل آلیو ماری و برنارد کوشنر وزیران خارجه سابق فرانسه نیز از جمله سخنرانان اجلاس ضدایرانی منافقین بودند.

onlinetabliq بازدید : 4 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ۹۹ درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: یک درصد داروهای وارداتی ۱۳ درصد ارزش ریالی بازار دارویی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیدحیدر محمدی اظهار کرد: امروز بخش زیادی از داروها در داخل کشور وجود دارد که بخشی از آنها داروهای شیمی درمانی هستند، بسیاری از داروهای ضد سرطان در شرکت‌های داروسازی داخلی و با کیفیت بالا تولید می‌شود.

مقالات بیشتر: دفتر ازدواج جنوب تهران

وی افزود: طبق آمارنامه سال ۱۴۰۲ یک درصد از داروهای مورد نیاز کشور از مسیر واردات تأمین می‌شود که همان یک درصد البته ۱۳ درصد ارزش ریالی کل داروهای ما را هم شامل می‌شود و این امر نشان دهنده تحمیل هزینه‌های سنگین برای تأمین این داروها از منابع خارجی است.

محمدی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی نیز در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: امروز شاهد تولید دستگاه سی تی اسکن، دستگاه شتاب دهنده خطی، ونتیلاتورهای تنفسی، ماشین‌های اکسیژن ساز، تجهیزات بیهوشی و…، در کشور هستیم، این در حالی است که در سال‌های نه چندان دور تمام این ابزارها و تجهیزات وارد می‌شدند، تلاش می‌کنیم حرکت به سمت افزایش عمق و کیفیت تولید تجهیزات، کالاها، ملزومات طبی و پزشکی را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

onlinetabliq بازدید : 3 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

در ابتدای سال، وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس وعده دادند که مرحله سوم سود سهام عدالت در دوماهه ابتدایی سال واریز خواهد شد.

به گزارش حرف تو به نقل از خبرآنلاین، برای اولین بار در تاریخ سهام عدالت واریز سود در دولت سیزدهم سه مرحله‌ای شد.

درحالی که طی سال‌های گذشته سود سهام عدالت طبق روال و در یک مرحله به حساب سهامداران واریز می‌شد، در سال ۱۴۰۲ مقرر شد تا سود در سه مرحله به حساب سهامداران واریز شود. در ابتدای زمستان ۱۴۰۲ مرحله اول، در میانه اسفند ۱۴۰۲ مرحله دوم واریز شد و قرار بود در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ مرحله سوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شود.

این اقدام دولت یک حرکت تاریخی در زمینه سهام عدالت بود. با این وجود واریز مرحله سوم سود سهام عدالت به سال ۱۴۰۳ موکول شد و سازمان بورس اعلام کرد به دلیل اینکه ۸شرکت نتوانسته‌اند سود خود را به حساب سازمان واریز کنند، واریز مرحله سوم سود سهام عدالت با تعویق همراه شده است.

مقالات بیشتر: املاک صنعتی در دماوند

برخورد با ۸شرکت متخلف به کجا رسید؟

پس از اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نام ۸شرکت بزرگ را به عنوان شرکت‌هایی که هنوز سود سهام عدالت را به حساب سازمان واریز نکرده‌اند، اعلام کرد، وزیر اقتصاد با تاکید بر رسیدگی به این موضوع اعلام کرد که در صورت عدم پایبندی شرکت‌ها به تعهدات خود با آنها برخورد خواهد شد.

اکونگار در گزارشی نوشت: در ابتدای سال، وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس وعده دادند که مرحله سوم سود سهام عدالت در دوماهه ابتدایی سال واریز خواهد شد، اما با شروع ماه خرداد بازهم خبری از واریز سود نبود و اینبار احسان خاندوزی در روز اول خرداد به صورت جدی تاکید کرد که قبل از پایان خرداد سود به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

در هفته پایانی خردادماه، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند و فهرست و اطلاعات این شرکت‌ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آنها برخورد لازم صورت پذیرد.

 

چرایی عدم واریز سود مرحله سوم سهام عدالت

در اردیبهشت ماه سال جاری، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در رسانه ملی گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما هم توصیه کردیم باید سود سهام عدالت پرداخت شود. امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم، البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

از سوی دیگر در روزهای پایانی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

درحالی که وزیر اقتصاد روز اول خرداد ۱۴۰۳ تاکید کرده بود که مرحله سوم سود سهام عدالت در پایان خرداد و قبل از پایان یافتن دولت سیزدهم پرداخت می‌شود، اما به نظر می‌رسد واریز سود به حساب سهامداران در هاله‌ای از ابهام بوده و این وعده هم به وعده‌های نافرجام وزارت اقتصاد و دولت سیزدهم بپیوندد.

onlinetabliq بازدید : 1 شنبه 09 تیر 1403 نظرات (0)

تصویری از محمد مخبر در منزل شهید سردار موسوی
تصویری از محمد مخبر در منزل شهید سردار موسوی
محمد مخبر در دیدار با خانواده سردار شهید موسوی گفت: صرف حضور یافتن بی‌واسطه و بدون تشریفات در میان مردم، نیازمند روحیه و منش خاصی است که هر فرد و به خصوص هر مسئولی از آن بهره‌مند نیست، اما شهید موسوی در این مسیر کاملا با شهید رئیسی همپا و همراه بود و همین همراهی، صحنه‌ها و موقعیت‌هایی خلق کرد که در مناسبات و تعاملات مسئولان ارشد با مردم در هیچ کشور دیگری نظائر آن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرپرست ریاست جمهوری ظهر امروز (سه‌شنبه)، همزمان با عید سعید غدیر با حضور در منزل فرمانده حفاظت رئیس جمهور شهید، به سنت حسنه دیدار با سادات در این روز، با خانواده سردار شهید سید مهدی موسوی دیدار و گفتگو کرد.

بنابر گزارش ایسنا، محمد مخبر در این دیدار با تبریک عید بزرگ غدیر، با اشاره به روحیه مردمی و دوری از تشریفات شهید آیت‌الله رئیسی گفت: حفاظت از رئیس جمهوری که روش مدیریتی او میدانی و علاقمند مردم و حضور در اجتماعات مردمی بدون زوائد حفاظتی و تشریفاتی بود، به فردی نیاز داشت که خودش نیز روحیه مردمی، ایثارگری و مواجهه با شرایط سخت و پیش‌بینی نشده را داشته باشد و حقا و حقیقتا شهید موسوی به کمال واجد این ویژگی‌ها بود.

سرپرست ریاست جمهوری افزود: شهید رئیسی بسیار پرکار بود، برای خدمت به مردم و کشور شب و روز نمی‌شناخت و چنانکه بارها دیده بودیم وقتی در میان مردم حضور می‌یافت، قائل به ملاحظات امنیتی و حفاظتی نبود، لذا محافظت از چنین شخصیتی خود نیازمند روحیه اخلاص و پرکاری بود که شهید موسوی و نیروهایش با دلدادگی به شهید آیت‌الله رئیسی پا به پای ایشان در ماموریت‌ها حضور می‌یافتند.

مخبر اظهارکرد: صرف حضور یافتن بی‌واسطه و بدون تشریفات در میان مردم، نیازمند روحیه و منش خاصی است که هر فرد و به خصوص هر مسئولی از آن بهره‌مند نیست، اما شهید موسوی در این مسیر کاملا با شهید رئیسی همپا و همراه بود و همین همراهی، صحنه‌ها و موقعیت‌هایی خلق کرد که در مناسبات و تعاملات مسئولان ارشد با مردم در هیچ کشور دیگری نظائر آن وجود ندارد.
مقالات دیگر: ظروف کرایه غرب تهران

onlinetabliq بازدید : 1 شنبه 09 تیر 1403 نظرات (0)

بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، چنانچه در مرحله اول انتخابات برای هیچ‌یک از داوطلبان اکثریت مطلق حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد؛ بدین معنی که دو نامزدی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند.

با توجه به اینکه بر اساس نتایج اولیه‌ی حاصله از شمارش آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، احتمال این‌که انتخابات دومرحله‌ای باشد، قوت گرفته است، به بررسی روند برگزاری انتخابات در این مرحله پرداختیم.

به گزارش ایسنا، بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، چنانچه در مرحله‌ اول انتخابات برای هیچ‌یک از داوطلبان اکثریت مطلق حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد؛ بدین معنی که دو نامزدی که بیشترین آرا را در مرحله‌ اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله‌ دوم شرکت می‌کنند.

مقالات بیشتر: آتلیه عروس در پاسداران

اکثریت مطلق آرا در انتخابات ریاست جمهوری نیز به معنای کسب بیش از ۵۰ درصد آرای ماخوذه است؛ بنابراین فرد منتخب مرحله اول باید حداقل ۵۰ درصد به علاوه یک رای کسب کند.

با توجه به نتایجی که در مراحل مختلف تاکنون از سوی وزارت کشور اعلام شده است، به نظر می‌رسد که مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزدی هستند که باید در مرحله دوم انتخابات با یکدیگر به رقابت بپردازند. همچنین بر اساس آنچه که پیشتر از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شده است، در صورت دومرحله‌ای شدن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، انتخابات مرحله دوم در روز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

شب گذشته سخنگوی شورای نگهبان درباره آمادگی شورای نگهبان در صورت دو مرحله‌ای شدن انتخابات اعلام کرد: در صورتی که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده و نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد.

همچنین بر اساس قانون، فعالیت تبلیغات انتخاباتی در مرحله دوم از تاریخ اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رای مرحله دوم یعنی ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۴ تیر ادامه خواهد یافت.

onlinetabliq بازدید : 0 شنبه 09 تیر 1403 نظرات (0)

سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با وزیر خارجه روسیه، گفت که فرایند اداری و تشریفات قانونی نهایی‌سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه معاهده جامع مشارکت راهبردی و توافق‌های همکاری در زمینه‌های گاز و ترانزیت میان ایران و روسیه هر چه زودتر انجام شود.
خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند. 

باقری با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در همکاری‌های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به‌ویژه امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انتقال گاز روسیه به ایران و گفت‌وگوی تلفنی سرپرست ریاست جمهوری ایران با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روند پیشبرد روابط دوجانبه را در مسیری درست و با شتابی مناسب ارزیابی کرد. 

سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد: فرایند اداری و تشریفات قانونی نهایی‌سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه معاهده جامع مشارکت راهبردی و توافق‌های همکاری در زمینه‌های گاز و ترانزیت میان ایران و روسیه هر چه زودتر انجام شود. 
 
سرپرست دستگاه دیپلماسی با تاکید بر آمادگی مقاومت لبنان در قبال تجاوز احتمالی صهیونیست‌ها به لبنان، جلوگیری از ادامه جنایت‌های صهیونیست‌ها و گسترش دامنه تنش به لبنان را به دلیل قابلیت تسری این بحران به دیگر نقاط منطقه برای کل منطقه و ثبات بین‌المللی، دارای اهمیت برشمرد. 

باقری در واکنش به برنامه روسیه برای طرح مسئله فلسطین و جنایت‌های صهیونیست‌ها در جنگ غزه در مدت ریاست دوره‌ای این کشور بر شورای امنیت در ماه جولای، از آمادگی ایران برای شرکت در نشست‌های مربوط در عالی‌ترین سطح خبر داد. 

وزیر خارجه روسیه نیز به نوبه خود با آرزوی برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و با ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دوجانبه، پیشبرد موضوع‌های در دستورکار با ایران را مورد اهتمام رهبران روسیه دانست. 

لاوروف با اشاره به نگرانی مشترک روسیه درباره احتمال گسترش دامنه درگیری و تجاوز فراگیر صهیونیست‌ها به لبنان، اعلام کرد که کشورش به دنبال جلوگیری از چنین رویدادی است و بر مسئولیت همه طرف‌ها در این زمینه تاکید کرد. 

باقری و لاوروف در این تماس تلفنی همچنین، درباره برخی مسائل کنسولی نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه منظریه

onlinetabliq بازدید : 1 شنبه 09 تیر 1403 نظرات (0)

بر اساس آرایی که تا اینجا شمرده شده، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به احتمال بسیار زیاد به دور دوم کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری با توجه به نتایج غیررسمی که از شمارش آرا وجود دارد، به احتمال بسیار زیاد به دور دوم کشیده شده است.

مقالات بیشتر: خریدار فرش دست دوم

بر اساس آرایی که تا اینجا شمرده شده، آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم خواهند رفت و 15 تیرماه شاهد برگزاری دور دوم خواهیم بود.

این آمار غیررسمی است و هنوز رسماً تایید نشده است.

منبع : تسنیم

onlinetabliq بازدید : 3 پنجشنبه 07 تیر 1403 نظرات (0)

در برج تشریفات تهران؛
همایش بزرگ احزاب و تشکل‌های سیاسی حامی پزشکیان برگزار شد
همایش بزرگ احزاب و تشکل‌های سیاسی حامی پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر سه‌شنبه در برج تشریفات تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ احزاب و تشکل‌های سیاسی حامی پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر سه‌شنبه در برج تشریفات تهران با حضور چهره‌هایی همچون محمدباقر نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه، پیروز حناچی شهردار سابق تهران و جواد امام فعال اصلاح‌طلب برگزار شد.

مسعود پزشکیان را آزاده یافتم

در ابتدای این همایش، احمد شریف دبیر کل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران گفت: بسیاری از افرادی که حاضر هستند برای نشستن بر کرسی قدرت حق را ناحق کنند به جز آزادگان. من دکتر مسعود پزشکیان را اینگونه یافتم؛ آزاده و صادق.

وی با اشاره به حضور اقشار مختلف برای اعلام حمایت از پزشکیان افزود: از جوانان، بانوان و به ویژه ۵٠ حزب که از آقای پزشکیان حمایت کردند و از همه کسانی که در این مدت همراه ما بودند تشکر می‌کنم. ما در کمیته‌های ستاد انتخابات قرار است یک منشوری را از طرف احزاب برای مطالبه گری از رئیس جمهور آینده تدوین کنیم.

وعده سرخرمن دادن توهین به شهروندان است

محمد سالاری نماینده جبهه اصلاحات در ستاد پزشکیان در این همایش گفت: اینک مردم ایران در مقابل دو دیدگاه قرار گرفته‌اند. دیدگاهی که می‌گوید به قله‌ها نزدیک هستیم و تحریم‌ها را نعمت می‌داند و افتخار می‌کند که شیوه‌های دورزدن تحریم را یاد گرفته است. شهروندان را به خودی و غیر خودی تقسیم می‌کند. رسماً در تلویزیون اعلام می‌کند که هرکس موافق شرایط موجود نیست از کشور خارج شود.

وی با اشاره به دیدگاه دیگران افزود: در مقابل دیدگاهی است که جناب دکتر پزشکیان به عنوان شخص اخلاق‌محور که در بدترین شرایط سیاسی نیز حاضر نیست دست به بی‌اخلاقی بزند. کسی که معتقد است بدون کار تخصصی و کارشناسی امکان عبور از شرایط وجود ندارد. معتقد است ایران برای همه ایرانیان است. معتقد است که حکومت حق ندارد چیزی را بر سبک زندگی شهروندان تحمیل کند. معتقد است وعده سرخرمن دادن توهین به شهروندان است.

وی ادامه داد: درود و سپاس می‌گویم به احزاب و تشکل‌های سیاسی و عزیزی که به رغم دردها، رنج‌ها و زخم‌ها امیدوارانه باور دارند که ایران عزیز به قهرمان نیاز ندارد و بلکه به مدیریت و کارآمدی نیاز دارد.

در قسمت دیگر همایش، بهزاد نبوی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و فعال اصلاح‌طلب ضمن تبریک عید غدیر گفت: در ابتدا لازم است سابقه آشنایی خود با آقای پزشکیان را بگویم. اولین بار ایشان را در مجلس ششم دیدم. وقتی که توسط برخی از نمایندگان این دوره استیضاح شد و من برای دفاع از او به پشت میکروفون رفتم. این را هم بگویم که من تا قبل از آن اصلاً با دکتر پزشکیان بده و بستان نداشتم. فقط دیدیم ایشان آدم درست و صالحی است و وزیر آقای خاتمی است خواستم از ایشان دفاع کنم. همان‌جا احساس کردم که ایشان نه اهل امتیاز دادن و نه امتیاز گرفتن است. وقتی فهمید که من می‌خواهم برای دفاع ازایشان بروم یک کلمه صحبت و پیشنهاد مستقیم و غیر مستقیم با من نداشت.

وی با اشاره به ویدئوی منتشرشده توسط خاتمی گفت: وقتی امروز صحبت‌های آقای خاتمی در نام بردن ویژگی‌های ایشان [پزشکیان] را می‌شنیدم، واقعاً همانگونه که گفتند هستند. برخی از نزدیکان من می‌گویند که مثلاً پزشکیان کارشناس مسائل اقتصادی و سیاست خارجی نیست. با خودم فکر کردم که آیا درست می‌گویند یا نه. یادم آمد وقتی آقای خاتمی با ٢٠ میلیون رای به ریاست جمهوری آمدند مگر ایشان کارشناس اقتصادی بودند؟ ولی در دوره آقای خاتمی با بهترین شرایط اقتصادی به گواه آمار داشتیم و این نشان می‌دهد که لازم نیست انسان کارشناس باشد بلکه بتواند از نظر کارشناسان استفاده کند و به آنان میدان بدهد. آقای خاتمی در دوره ریاست جمهوری خود کاری کرد که در سال دو هزار میلادی سازمان ملل آن سال را به گفتگوی تمدن‌ها نام‌گذاری کرد. این کار بزرگی است.

نبوی ادامه داد: لذا من معتقدم که چه خوب است آقای پزشکیان عقل کل و دانای همه قوم خود را نمی‌داند. اینکه پزشکیان خود را کارشناس نمی‌داند جای شکر است چرا که می‌تواند از کارشناسان بهترین استفاده را ببرد و آن‌ها هم سرویس می‌دهند. آقای دکتر پزشکیان گرچه کارشناس نیست بلکه بلد است از آنها استفاده کند. نمونه آن انتخاب آقای دکتر ظریف است که روزی به سه شهرستان برای تبلیغ آقای پزشکیان می‌رود. بعضی وقت‌ها افرادی مثل پسر خود من عصبانی می‌شوند که چرا در مناظره فلان کار را نکردی؟ در حالی که پزشکیان، پزشکیان است و خودش است.

وی با اشاره به اختیارات رئیس جمهور تصریح کرد: بعضی از افراد می‌گویند که رئیس جمهور هیچ کاره است؟ من می‌گویم ممکن است همه کاره نباشد ولی هیچ کاره هم نیست. اگر ترامپ رای بیاورد و در ایران هم یک فرد تندرو رای بیاورد وضع ایران به مراتب بدتر از امروز می‌شود. کسانی که نمی‌خواهند کلاً رای بدهند فکر کنند که انتخاب بین بد و بدتر است. اصلاً فکر کنند که پزشکیان بد است. اما اینکه اصلاً رای ندهند درست نیست.

نخست ویژگی این مناظرات نابرابری فرصت‌ها بود

آذر منصوری دبیر کل جبهه اصلاحات در ادامه همایش گفت: وقتی دکتر ظریف را می‌بینم که اینگونه به این شهر و آن شهر می‌رود تنها می‌توانم بگویم که ایشان یک فردی که نگران ایران است.

وی افزود: مادرمان را تنها نگذاریم. ما مسئولیم. ما اصلاح‌طلب هستیم. ما خشونت‌طلب نیستیم. ما در شاخص‌هایی که چه در ابعاد زندگی انسانی و چه درباره شهروندان مطرح می‌شود در وضعیت خطرناکی هستیم.

منصوری با اشاره به افراد مردد اظهار کرد: وقت آن است که زنگ بزنیم به افرادی که مردد هستند. به قول آقای خاتمی حق دارند مردد باشند. چرا که با آدم‌هایی طرف هستیم که هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای ما ندارند. کسانی که برخورد با پوشش ایران را عمق راهبرد خود می‌دانند و در مقابل کسی که معتقد است این ما هستیم که به جای زنان و دخترانمان در کوچه و خیابان باید کتک بخوریم.

دبیر کل جبهه اصلاحات ضمن اشاره به بالا نبردن انتظارات از پزشکیان تاکید کرد: نباید امید کاذب بدهیم که اگر ایشان آمده‌اند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. می‌دانیم که از فردای پیروزی، سخت‌ترین چیزها در پیش‌روی ایشان است. کسانی که تحریم را نعمت می‌دانند و با برجام و FATF به طور جناحی برخورد کردند و دیدیم که در طول سه سال گذشته نتوانستند برجام را پیگیری کنند. بازنشستگان، معلمان، حقوق‌بگیران و اقشار آسیب پذیر دارند زیر این فشارها له می‌شوند. تا زمانی که نتوانیم روابط و تعامل خود را با دنیا حل کنیم هیچ دولتی نمی‌تواند اقتصاد ایران را از این سرازیری که قرار دارد درست کند.

در بخش دیگر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم و دوازدهم در رابطه با مناظرات تلویزیونی گفت: از آنجا که مناظرات باعث می‌شود مقایسه‌ای بین نامزدها انجام شود نکاتی را خدمت شما عرض می‌کنم. نخست ویژگی این مناظرات نابرابری فرصت‌ها بود. حداقل چهار برابر فرصتی که در اختیار کاندیدای مورد علاقه ما جناب آقای دکتر پزشکیان بود برای رقبای ایشان وجود داشت.

وی با اشاره به وجه دیگر مناظرات اظهار کرد: بی پروایی برخی از کاندیدای محترم در وعده‌های واهی نکته دیگر است. من به عنوان کمترین فردی که ٨ سال مسئولیت سازمان برنامه و بودجه را در اختیار داشتم و از ظرفیت‌های کشور با خبر هستم، می‌گویم که آیا ممکن است ٢٠٠ متر مربع به هر فردی که واجد شرایط مسکن است زمین بدهیم؟
آیا ممکن است به مردم یارانه طلایی بدهیم؟ منابع یارانه طلایی از کجا تامین خواهد شد؟ آیا دوستان می‌دانند که فقط ظرف سه سال گذشته هرچه بدهی به نظام بانکی بود هرچه اوراق مشارکت بود فقط ظرف کمتر از همین سه سال دو برابر شد؟ آیا این عزیزان می‌دانند که مردم با قیمت ارز ۶٠ هزار تومانی سرکار دارند و بر آنها چه می‌گذرد و حال می‌خواهند ادامه دهنده راه گذشته باشند؟

نوبخت با اشاره به آخرین ویژگی مناظرات تصریح کرد: دو تفکر به عرصه ارزیابی قرار گرفت. اول آنکه کشور را با تعامل درست با جهان و رعایت حقوق شهروندی و دیگری با تنگ کردن فعالیت تشکل‌های سیاسی و وضعیت مردم مواجه کنند. یک گروه برای استمرار تحریم و دیگری برای رفع آن تلاش دارد. فکر کنم برای مردم فرصتی بود که بتوانند این کاندیدای صادق و محترم یعنی آقای پزشکیان را بشناسند.

مردم باید بتوانند به طور مستقیم کسی را که می‌خواهند انتخاب کنند

در ادامه، حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار با اشاره به از بین رفتن مفهوم انتخابات گفت: انتخابات در مفاهیم سیاسی تعریف شده است. اینکه مردم خودشان بتوانند انتخاب کنند. اینکه شورای نگهبانی باشد و کسانی را انتخاب کند و بعد مردم بیایند و از بین آنها یک‌نفر را انتخاب کنند، این انتخابات به معنای مرسوم خود نیست.

وی افزود: مردم باید بتوانند به طور مستقیم کسی را که می‌خواهند انتخاب کنند. شورای نگهبان خود را صاحب مملکت و مردم می‌داند. چیزی را در اختیار آنها قرار می‌دهد که شاید با سلایق مردم اختلاف داشته باشد. شورای نگهبان این انتخابات را از مفهوم خود خارج کرد. در انتخابات قبلی خیلی از ماها نتوانستیم شرکت کنیم چرا که کاندیدای نزدیک به خود را نداشتیم ولی در این انتخابات داریم.

کمالی با تاکید بر شرایط و اوضاع اوضاع نامناسب کشور تصریح کرد: اگر یک رئیس جمهور جنگ‌طلب انتخاب کنید امکان دارد کشور را به سمت جنگ با دیگر کشورها ببرد. قضیه ساده نیست. وضعیت کشور از لحاظ اجتماعی مناسب نیست. از لحاظ معتادین ببینید که چقدر معتاد داریم. خیلی از کارگرهای خودمان هستند که دارند دست فروشی می‌کنند. یک اقتصادی را در کشور سامان داده‌ایم که نه رقابتی است و نه بر اساس مزیت‌ها است. آقای پزشکیان حداقل کاری که می‌تواند بکند این است که از کارشناسان استفاده کند و ما این را در او می‌بینیم.

ایرانِ امروز بیشتر از سایر دوران‌ها به همدلی نیاز دارد

شهیندخت مولاوردی دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان در بخش دیگر این همایش گفت: امروز در بزنگاهی هستیم که بین بازگشت به یک زندگی معمولی یا درگیر اوهام و خیالات بودن باید دست به انتخاب بزنیم. امروز در مقابل کسانی که احدی جز خود را قبول ندارند و کوچ و رفتن را به دلسوزان پیشنهاد می‌کنند قرار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به نامزدی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اینک دکتر پزشکیان ندا داده است که تشکیل‌دهنده دولت تفاهم و ملی باشد؛ چرا که ایرانِ امروز بیشتر از سایر دوران‌ها به همدلی نیاز دارد.
جناب آقای دکتر پزشکیان، دیدیم و دیدید که عدالت بدون همنشینی با آزادی به ابتذال کشیده می‌شود. شما دروغ نمی‌گویید و وعده دروغ نمی‌دهید اما قول می‌دهید که صدای بی صدایان باشید.

مولاوردی با خاطر نشان کردن نابرابر بودن عرصه انتخابات تاکید کرد: ما می‌دانیم و شما خوب می‌دانید که در این کارزار نابرابر رقیب شما رقبای شما نیستند. آنانی که در برابر پنج دقیقه صحبت شما، بیست دقیقه فرصت حمله دارند. نتیجه هرچه که باشد مهم این است که شما اخلاق سیاستمداری را به ما آموزش دادید و سطح آن‌را فراتر بردید.

سید احمد نبوی دبیر کل حزب همدلی با بیان حال و هوای روزهای دفاع مقدس گفت: در خیلی از عملیات‌ها وقتی به منطقه‌ای می‌رسیدیم که می‌دیدیم ده تا تانک در کنار هم قرار دارد از آن منطقه فاصله می‌گرفتیم. اما وقتی نیروهای اطلاعات و عملیات می‌رفتند آنجا را رصد می‌کردند به ما می‌گفتند که آن تانک‌ها سوخته و ماکت هستند. در مناظرات هم دیدیم که آقای پزشکیان حتی یک آر پی جی هم به سمت ماکت‌های دیگر شلیک نکرد.

وی افزود: با این نگاه به نظرم پیروز انتخابات مشخص شده است. خدا رحمت کند آقای رئیسی را او اگر الان بود اصلاً ١٧ میلیون رای نداشت و قطعاً ریزش داشت. ما در ٢٢٩ شهرستان برای آقای پزشکیان ستاد داریم و جالب است بدانید که بسیاری از این افراد اصولگرایان سابقی بودند که به خاطر وعده‌هایی که عملی نشد از آنها برگشته‌اند.

سردار مهدی کیانی نخستین فرمانده سپاه آبادان در بخش دیگر این همایش گفت: آقای پزشکیان در دو مقطع ایثارگری را به منصه ظهور رسانده‌اند. یکی در زمان جنگ و یکی الان در زمانه‌ای که کشور با بحران‌ها مواجه شده است می‌خواهد به میدان بیاید.

وی افزود: او یاد گرفته که دینداری وعده دادن نیست. این یعنی حق الناس. حق الناس همان چیزی است که امام‌حسین علیه السلام در شب عاشورا به یاران خود گفت. ما که به دولت قبل رای ندادیم اما آن‌هایی که وعده ساخت میلیون‌ها مسکن داده‌اند اکنون باید پاسخگو باشند و این حق‌الناس است.

کیانی با اشاره به نگرانی برای اوضاع کنونی کشور اظهار کرد: ما نگران ایرانیم. جبهه اصلاحات افتخار می‌کند که برای نگرانی ایران دوباره پا به میدان گذاشته است. مناظرات نشان داد که چه کسی دغدغه ایران را دارد و چه کسی دارد دروغ می‌گوید. ما باید از فرصت باقی‌مانده حرکتی را ایجاد کنیم که بدون دغدغه در پایان روز جمعه نویدهای خوبی به جامعه بدهیم. ما باید به سراغ افرادی که رای نمی‌دهند برویم و هرچقدر هم وقت برای جمع آوری رای بگذاریم ارزش دارد.

وی افزود: دکتر پزشکیان، دکتر پزشکیان است. توقع را بالا نبریم. مهمترین نقشی که ایشان می‌تواند ایفا کند این است که در مقابل آن پنج نفر و کسانی که می‌خواهند ما را به سمت نیستی ببرند ایستادگی و جلوگیری کند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که موقعیت آقای پزشکیان در افکار عمومی، موقعیت خوبی است

عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در رابطه با انتخابات گفت: من سه نکته کوتاه می‌گویم. نخست آنکه جبهه اصلاحات در این انتخابات در هر صورت پیروز است. چرا که توانست بعد از مدت‌ها نامزد مورد تایید خود را در معرض آرای عمومی قرار دهد و شورای نگهبان به این واقعیت تن نهاد. فارغ از اینکه هر نتیجه‌ای رخ دهد این پیروزی برای اصلاحات است.

وی با اشاره به نکته دیگر خاطر نشان کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که موقعیت آقای پزشکیان در افکار عمومی، موقعیت خوبی است. بنابراین ما تقریباً می‌توانیم مطمئن باشیم که ایشان دست‌کم به مرحله بعد ورود خواهد کرد. از تمامی جبهه اصلاحات می‌خواهم درخواست کنم که چه برای پیروزی در مرحله اول و چه در مرحله دوم برای افزایش آرا کمک کنند.

آخوندی با در رابطه با نکته آخر تصریح کرد: چه با فرض پیروزی نهایی آقای پزشکیان که احتمال آن بالاست و چه عدم پیروزی ایشان، جبهه اصلاحات باید برای آینده ایران برنامه داشته باشد.

مقالات دیگر: تشریفات مجالس شمال تهران

onlinetabliq بازدید : 5 چهارشنبه 06 تیر 1403 نظرات (0)

عریض‌ترین پل تک پایه سگمنتال کشور در تبریز افتتاح شد
پل روگذر شهید مالک رحمتی به عنوان عریض‌ترین پل تک پایه سگمنتال کشور با حضور والدین و همسر شهید مالک رحمتی، استاندار شهید آذربایجان شرقی، به صورت مردمی و بدون تشریفات افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، تقاطع غیرهمسطح مالک به طول ۵۶۳ متر و عرض ۱۶ و با مساحت ۹ هزار متر مربع، بر روی میدان معلم احداث شده و امتداد چایکنار را به نظام پزشکی متصل کرده است.

پل شهید مالک رحمتی به کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و پیمانکاری شرکت خانه‌سازی پیش ساخته آذربایجان و با ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در عرض ۹ ماه احداث شد.

پل شهید مالک رحمتی میدان معلم عریض‌ترین پل تک پایه سگمنتال کشور به شمار می‌آید که عصر امروز _سه‌شنبه پنجم تیر_ با حضور والدین و همسر شهید مالک رحمتی به بهره‌برداری رسید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه منطقه 22

onlinetabliq بازدید : 8 یکشنبه 03 تیر 1403 نظرات (0)

در همایش کارآفرینان حامی پزشکیان؛
جهانگیری: همه ایرانی هستیم و هیچکس ایرانی‌تر نیست
همایش مهندسان، کارآفرینان و فعالان صنعت، معدن و تجارت، حامیان «مسعود پزشکیان» در برج تشریفات سعادت آباد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش مهندسان، کارآفرینان و فعالان صنعت، معدن و تجارت، حامیان «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر شنبه در محل برج تشریفات سعادت آباد با حضور چهره‌هایی چون اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صمت، مصطفی هاشمی‌طبا سیاستمدار اصلاح‌طلب، پیروز حناچی شهردار سابق تهران در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، در ابتدای همایش جمعی از نمایندگان جامعه مهندسی به طرح دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه پرداختند.

در ادامه این همایش پیروز حناچی شهردار سابق تهران گفت: فراموش نکردیم کسانی که با کمتر از ۵ درصد رأی تهران، شهر را اداره کردند. امروز نیستند که بپرسیم چگونه شهر را اداره کرده‌اید. می‌گویند شما ادامه دهنده دولت سوم روحانی هستید، اگر این‌گونه است شما ادامه‌دهنده راه آقای احمدی نژاد هستید.

وی افزود: ما در سال ٩٢ تجربه متفاوتی داشتیم. ولی در همه این تجربه‌ها وقتی مردم با صندوق رأی قهر کرده‌اند، اتفاقات نامیمونی افتاده است. عده‌ای به دنبال این هستند که با مشارکت کم به کرسی ریاست بنشینند.

حناچی با اشاره به معایب و خطراتی که مشارکت کم می‌تواند داشته باشد تاکید کرد: سال ٩٣ مرسوم بود بین اعضای دولت وقتی سال عوض می‌شد بین بزرگان می‌رفتیم. خدمت آقای هاشمی رسیدیم. دولت مصر ساقط شده بود و تازه مرسی به کرسی نشسته بود. آقای هاشمی گفتند میزان مشارکت در انتخابات مصر خطرناک است و احتمالاً اتفاقات ناگواری خواهد افتاد. و دیدیدم که در انتهای آن سال دولت مرسی سقوط کرد.

وی در ادامه با بیان ویژگی‌های دولت مطلوب گفت: با خود می‌گوئیم به چه دولتی می‌اندیشیم. دولتی که افکار عمومی و عکس‌العمل به افکار عمومی برای آن مهم باشد. دولتی که به بدیهی‌ترین موضوعات تخصصی عکس‌العمل مناسب نشان دهد. نسبت به مسئله آب و گرمایش زمین و نسبت به مسائلی که در کوتاه مدت ممکن است مردم درک نکنند ولی دولت باید این پیش‌بینی‌ها را داشته باشد حساس باشد و عکس‌العمل نشان دهد. نه مثل دولتی که بزرگترین فساد ارزی در آن اتفاق افتاده است اما هیچ‌گونه پاسخگویی و برخوردی را مشاهده نکردیم.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صمت ضمن اظهار خوشحالی از حضور در جمع فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: آنچه که از فرمایشات جناب پزشکیان دیدیم این است که می‌خواهیم برگردیم به زندگی. می‌خواهند زندگی را برای ما بهبود ببخشند. در انتخابات ٩٢ مسئولیتی به ما دادند و می‌گفتند که آقای روحانی را کسی نمی‌شناسد. اما دیدیم که چه شد. ان‌شاءالله نهم خردادِ متفاوتی خواهیم داشت برخلاف آنچه که برخی انتظار دارند.

وی با تاکید بر همدلی همه جانبه برای پیروزی در این مسیر عنوان کرد: دو سال پیش خبرنگاری پیش من آمد و گفت از عسلویه بازدید کردم. برای من جالب بود که چیزی پشت سر شما نمی‌گفتند. معمولاً کسانی که قبلاً مسئولیت داشته‌اند و اکنون از جایگاهشان رفته‌اند، پشت سرشان حرف‌ها می‌زنند و به بدی یاد می‌کنند؛ اما برای شما اینگونه نبود راز این چیست؟ من گفتم که ما آن کارها را همه باهم انجام دادیم و من به تنهایی انجام ندادم. الان هم معتقدم که این پیروزی با کمک همدیگر و دست به دست هم رخ خواهد داد.

همه ایرانی هستیم و هیچکس ایرانی‌تر نیست

در بخش دیگر این همایش، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم نیز ضمن اظهار خرسندی از حضور در این همایش گفت: برای بنده توفیق بسیار بزرگی است که در این ایام تبلیغات ریاست جمهوری در جمع دوستان عزیز، صنعتگران و فعالان اقتصادی، مهندسان و همه کسانی که در بخش‌های مختلف فعالیت دارند حضور دارم.

وی افزود: آنچه که ما را دراین محفل دورهم جمع کرده است دغدغه ایران، دغدغه آزادی، دغدغه فقر و فساد و تبعیض، دغدغه ناترتزی‌های مخاطره‌آمیز در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و… است.

جهانگیری با اشاره به اتفاق نظر در مسائل کشور در بین نامزدها اظهار کرد: امروز همه می‌گویند که معیشت مردم و افزایش قدرت خرید آنها اولویت اصلی است. این بدین معنا است که صورت مسئله در آن تفاهم وجود دارد اما چگونگی رسیدن به آن راه‌های گوناگونی دارد. ابر چالش‌ها موضوعاتی است که راجع به آنها بحث شده است و اینکه چگونه باید در اولویت دولت قرار بگیرد انجام شده است؛ اما چرا کاری صورت نمی‌گیرد؟ به خاطر این است که هرکدام تبعات اجتماعی و سیاسی گسترده‌ای دارند.

معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم با بیان اینکه ایران در جایگاه اول و دوم ذخایر نفت و گاز قرار دارد افزود: کشوری که اولین یا دومین ذخایر نفت و گاز دنیا در آن قرار گرفته است، تولیدکننده آن با کمبود مواد اولیه که واحد و کارخانه او نیاز دارد مواجه می‌شود. سوال من این است. آیا مسئله ناترازی انرژی غیر قابل حل است؟ قطعاً همه می‌گوییم خیر.

جهانگیری با اشاره به آنکه آغاز حل مسائل پیش‌رو از اقتصاد نیست بلکه از سیاست است تاکید کرد: در سیاست داخلی نیاز به اجماع داریم. همه ایرانی‌ها در سرنوشت خود باید سهیم و شریک باشند. همه ایرانی هستیم و هیچکس ایرانی‌تر نیست. در سیاست خارجی نیازمند سیاستی هستیم که در شأن ملت ایران باشد. توان کشور به خاطر تحریم‌ها دارد از بین می‌رود. اصلاحات سیاسی نیازمند مدیرانی است که نزد مردم معتبر باشد. یعنی شایستگیِ دانستن و توانستن داشته باشد. هم علم و هم اراده برای انجام کارها داشته باشد. مدیری کارآمد است که در توان مدیریتی قبلی خود ده گره از مردم حل کرده باشد و حالا بخواهد کار بزرگ‌تری انجام دهد.

وی ضمن ضروری دانستن حفظ سرمایه اجتماعی تشریح کرد: احیا سرمایه اجتماعی از مبارزه با فقر و فساد و تبعیض شروع می‌شود. مردم وقتی در سر سفره‌شان برای تهیه تخم مرغ هم به مشکل می‌خورند وقتی اخبار فسادهای کلان را می‌شنوند دچار ناامیدی و بی اعتمادی می‌شوند. شما بابک زنجانی را ببینید در یک دوره اتفاق افتاده است، چای دبش را ببینید در یک دوره اتفاق افتاده است.

جهانگیری با اشاره به تاثیرگذار بودن انتخابات پیشرو اظهار کرد: باید یکایک ما دنبال این باشیم که فرصت‌ها را کشف کنیم و مردم را به پای میدان بیاوریم. ما باید دو کار انجام دهیم. اول آنکه عده‌ای هنوز برای شرکت در انتخابات مایوس و مردد هستند، ما باید آنها را به میدان بیاوریم. دوم آنکه دکتر پزشکیان از هر نظر راستگو و صریح است و می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند. در واقع او خودش است و فیلم بازی نمی‌کند.

همه ما باید در حفظ ایران بکوشیم

در ادامه همایش، مصطفی هاشمی‌طبا رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و سیاستمدار اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه آقای جهانگیری بسیاری از نکات را ذکر کردند گفت: من می‌خواهم شعار «برای ایران» را توضیح دهم. اگر حال ایران خوب باشد، حال صنعتگر خوب است اما اگر حال ایران خوب نباشد حال مردم بد است. این حرف‌هایی که متاسفانه از بیست سال پیش به نام مردم دارد زده می‌شود یک نوع مردم فریبی است. حال ایران خوب نیست. حال ایران باید برگردد و خوب شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر قوی شدن ایران افزود: مولفه‌های ایران قوی چیست؟ مولفه اول ایران آباد و سرسبز و شاداب است. ایرانی که چاه‌های آن خشکیده و دشت‌های آن دارد سقوط می‌کند، تاسیسات آن به دلیل کهنگی و فرسودگی رو به انهدام است که نمی‌شود گفت ایران آباد.

هاشمی طبا تصریح کرد: بخش دوم دفاع است. همانطور که رزمندگان ما در ٨ سال دفاع مقدس از سرزمینمان حراست کردند، امروز همه ما باید در حفظ ایران بکوشیم. امروز در کشور ما موش‌هایی وجود دارد که آن را از درون نابود می‌کند. دفاع هم به تکنولوژی و هم به مردمی که به مملکت خود ایمان داشته باشند نیاز دارد.

وی اضافه کرد: بخش سوم، فناوری است. کشوری که فناوری نداشته باشد محتاج جهان است. ما باید درِ تکنولوژی بیرونی را بر خود نبندیم. اگر تکنولوژی داشتیم نسبت به ماشین‌های فرسوده فکری می‌کردیم. پس کجاست آن تکنولوژی که قرار بود از موشک به اتومبیل بیاوریم.

این سیاستمدار اصلاح طلب خاطرنشان کرد: بخش چهارم، لازم است سرمایه مردمی داشته باشیم. یعنی مردم احساس کنند این کشور مال خودشان است و از آن دفاع کنند. صداقت و حرف درست، سرمایه مردمی ایجاد می‌کند. امروز اگر در سوئیس بگویند ماشین خود را بیرون نیاورید گوش می‌دهند ولی در ایران جواب نمی‌دهد.

در بخش پایانی همایش، علی عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی مسعود پزشکیان گفت: به نمایندگی از آقای پزشکیان از همه شما تشکر می‌کنم. امیدوارم دولت جناب پزشکیان در راستای روند سازندگی کشور بتواند کشور را متحول کند. در ۴٠ سال گذشته دولت‌های متفاوتی را دیدیم که تلاش‌هایی انجام دادند اما نتوانستند زمینه حضور گسترده مردم را فراهم کنند.

وی با اشاره به گشوده شدن روزنه امیدی افزود: روزنه‌ای گشوده شده و از آن باید استفاده کرد. قهر برای زمانی است که امید به بهبود ندارید. وقتی روزنه‌ای گشوده شده و شخصیتی پاکدست و با گذشته‌ای مشخص به میدان آمده است، اگر خود را از این فرصت دور کنیم در حق ملت ظلم کرده‌ایم. هرکس برای ایران نگران است از این فرصت باید استفاده کند و با حضور در صندوق رأی بار دیگر، سکانداری کشور را به انسان پاکدستی بسپارد.

عبدالعلی‌زاده با بیان آشنایی ۴٠ ساله او با پزشکیان اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌هایی که در تبریز بوده‌ام با پیشنهاد من آقای پزشکیان قبول کردند که ریاست دانشگاه را برعهده بگیرند. من دیدم که ایشان ظرف ۵ سال توانستند استان آذربایجان شرقی را که از لحاظ بهداشتی ضعیف بود، به رتبه اول کشور ارتقا دهد. در دوران وزارت بهداشت ایشان هم دیدم که با چه افکار بلندی، توسعه بهداشت کشور را دنبال می‌کردند.

ظروف کرایه اختیاریه

onlinetabliq بازدید : 5 شنبه 02 تیر 1403 نظرات (0)

کلیه پذیرندگان پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی متصل به سپرده‌های بانک اقتصاد نوین که مایل به دریافت وام از این مجموعه هستند می‌توانند برای تسهیلات «پیام» مراجعه کنند. این افراد باید گذشته از پایانه‌های مذکور دارای سپرده‌های قرض الحسنه جاری باشند.

کلیه پذیرندگان پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی متصل به سپرده‌های بانک اقتصاد نوین که مایل به دریافت وام از این مجموعه هستند می‌توانند برای تسهیلات «پیام» مراجعه کنند. این افراد باید گذشته از پایانه‌های مذکور دارای سپرده‌های قرض الحسنه جاری باشند.

 به نقل از روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، تسهیلات طرح پیام تحت عقود مرابحه اقساطی و قرض الحسنه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود. سود این تسهیلات با توجه به قرارداد منعقده متفاوت است و چهار یا 18 یا 23 درصد اعلام شده است. متقاضیان دریافت تسهیلات مذکور به منظور گرفتن این وام باید جواز کسب یا سند ملکی و اجاره نامه ارائه بدهند. لازم به ذکر است که امکان واگذاری امتیاز برای دریافت تسهیلات به غیر برای اشخاص حقیقی و حقوقی با معرفی نامه کتبی از طرف صاحب حساب امکان پذیر است.

متقاضیان حقیقی باید اسکن صفحات شناسنامه و کارت ملی، تصویر گواهی تاییدیه شبا و شماره رهگیری پرونده مالیاتی را ارائه دهند. متقاضیان نیز باید اسکن صفحات شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضا، تصویر گواهی تاییدیه شبا مربوط به کسب و کار، تصویر آخرین گواهی رسمی، اساسنامه شرکت، اسکن اجاره نامه یا سند ملکی و شماره رهگیری پرونده مالیاتی داشته باشند.

مطالعه بیشتر:‌ خریدار فرش

بانک اقتصاد نوین چه نوع خدماتی ارائه می‌دهد؟

بانک اقتصاد نوین از جمله بانک‌های خصوصی کشور است که تاکنون توانسته خدمات زیادی را به جامعه ارائه بدهد. این مجموعه در راستای تکریم مشتریان و تلاش برای رسیدن به اهداف خود خدماتی مانند سرمایه گذاری، تسهیلات و اعتبارات، بانکداری بین المللی و خدمات ارزی، بانکداری شرکتی و همچنین رفع سو اثر چک، خدمات وجوه اداره شده، صندوق امانات نوین، خدمات و محصولات بیمه‌ای و … را ارائه می‌دهد.

 

صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیلات قرض الحسنه 3 میلیارد تومانی را که برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در نظر گرفته بود را تمدید کرد.

به گزارش کاماپرس، این صندوق بسته حمایتی «۱۰۰۰ فناور» را با توجه به استقبال شرکت‌های دانش بنیان نوپا از این تسهیلات تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ تمدید کرد. «۱۰۰۰ فناور» یکی از بسته‌های حمایتی هشت‌گانه برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» است که در قالب ۸ بسته حمایتی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی از اواسط اردیبهشت‌ماه آغاز شده و با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان «نوپا» و تبدیل کردن آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان «فناور» اجرا می‌شود.

تسهیلات قرض‌الحسنه بسته «۱۰۰۰ فناور» به طور یکجا، بدون تنفس و با دوره بازپرداخت حداکثر ۴۸ ماهه تا سقف ۳ میلیارد تومان، با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی و از سوی بانک‌های عامل به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا که شرایط تعیین‌شده از جمله فروش کل کمتر از ۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲، برنامه‌ عملیاتی مشخص برای افزایش فروش محصولات/ خدمات دانش‌بنیان، افزایش تعداد نیروی انسانی بیمه‌شده‌ به بیش از ۱۰ نفر تا پایان سال ۱۴۰۳ را داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات این برنامه بهره‌مند شوند.

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از طریق وب‌گاه صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی www.inif.ir درخواست خود را ثبت کنند.

جزییات ثبت نام وام خاص 100 میلیون تومانی بانک رفاه + مبلغ اقساط

کارکنان شاغل در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، شرکت‌های زیرمجموعه شستا، سازمان بهزیستی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که در بانک رفاه کارگران حساب دارند، امکان استفاده از وام طرح «تامین رفاه» این مجموعه را دارند. مبلغ این وام حداکثر 100 میلیون تومان است.

به گزارش ، به نقل از رده، آن دسته افراد واجد شرایطی که به دریافت وام 100 میلیون تومانی علاقمندند بهتر است با در دست داشتن مدارک مربوط به حساب جاری خود، به شعبه‌ای که در آن سپرده دارند مراجعه کنند تا به تکمیل فرم قرارداد تسهیلات بپردازند. لازم به ذکر است که به منظور دریافت این وام باید ضامن رسمی داشت و ضمنا وام گیرنده باید حداقل 10 درصد مبلغ وام را از قبل آماده کرده و به بانک ارائه بدهد تا پایان پرداخت اقساط به عنوان تضمین دیگر مسدود شود. این تسهیلات با سود 23 درصدی به مشتری پرداخت می‌شود. ضمنا این تسهیلات باید حداکثر طی 36 ماه بازپرداخت شود.

 

با در نظر گرفتن مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط به 3 میلیون و 870 هزار و 972 تومان می‌رسد. کل سود تسهیلات 39 میلیون و 354 هزار و 998 تومان بوده و جمع رقم وام و سود آن نیز 140 میلیون و 64 هزار و 998 تومان است.

بانک رفاه چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

بانک رفاه کارگران از سال 1340 با ارائه خدمات پولی و بانکی مجاز وارد سیستم بانکداری کشور شد و از ان زمان تاکنون انواع خدمات پولی و بانکی را ارائه می‌دهد. اکنون دامنه خدمات این مجموعه گسترده شده که از آن جمله می‌توان به سپرده گذاری، تسهیلات و تعهدات ریالی و ارزی، بانکداری اینترنتی، پرداخت، قبض و شارژ و … اشاره کرد./کاماپرس

onlinetabliq بازدید : 5 شنبه 02 تیر 1403 نظرات (0)

مطالبه‌هایی که اثر داشت/ از کاهش فرایند تشریفات تا باز شدن پای مردم به مناظره
اولین مناظره ریاست جمهوری بیست‌وهشتم خرداد از شبکه یک سیما پخش شد اما آنگونه که انتظار می‌رفت با نقاط ضعف و انتقاداتی مواجه بود؛ انتقاداتی که در دومین قسمت از این برنامه مورد توجه قرار گرفت و شاهد رفع برخی از آن‌ها بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اولین مناظره ریاست جمهوری دوشنبه بیست‌وهشتم خرداد از شبکه یک سیما پخش شد اما با توجه به اینکه اولین بخش از این مناظرات بوده و نسبت به دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری با تغییراتی مواجه بود، انتظار می‌رفت که با نقاط ضعف و انتقاداتی مواجه باشد.

تشریفاتی که حذف شد
اولین قسمت مناظره با برگزاری آئین استقبال از نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد و بر این اساس هر یک از نامزدها با مارش یگان تشریفات ارتش و با موسیقی فیلم «محمد رسول الله» مورد استقبال قرار گرفتند؛ هر نامزد در ابتدای ورود خود به صداوسیما برای ادای احترام به مقام شهدای گمنام و گلباران مقبره آن‌ها با همراهی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در نزدیکی مسجد بلال می‌رفت که البته این مراسم حواشی و نکات جالب خود را در پی داشت.

بر این اساس شاهد بودیم که خبری از خودروهای تشریفاتی نبود و هر یک از نامزدها با خودرویی که می‌خواستند وارد می‌شدند و در این فرایند تیبای سعید جلیلی و خودروی برقی زاکانی مورد توجه قرار گرفت؛ از سویی پس از ورود تمام نامزدها به استودیو، مراسم قرعه‌کشی برای ترتیب نشستن افراد برگزار شد که این برنامه‌ها در مجموع بیش از ۱ ساعت از زمان را گرفت؛ این برنامه‌ها هرچند برای بخشی از کاربران مورد توجه بود و موضوع بحث در فضای را داغ کرد اما از سویی طولانی شدن این فرایند و از سویی تشریفاتی شدن برنامه مورد نقد بسیاری از افراد قرار گرفت.

سوت آغاز مناظره دوم با اقامه نماز جماعت زده شد
پس از طرح این انتقاد به مناظره اول، ۲ روز قبل بود که در مراسمی جداگانه و با حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات برگزار و صندلی هر یک از نامزدها در مناظرات مشخص شد و از سویی محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما روز گذشته اعلام کرد: «برای برنامه اول هماهنگی‌ها و تشریفاتی در نظر گرفته بودیم که در برنامه‌های بعدی ضرورتی برای آن‌ها وجود ندارد؛ برنامه‌ ریزی این است که این تشریفات مانند قبل نباشد و نامزدها به ترتیب قرعه کشی که دیروز انجام شد، وارد استودیو می‌شوند.» و طبق این موارد، سوت آغاز مناظره دوم با پخش زنده اقامه نماز جماعت نامزدها زده شد.
بالاخره میز هم گذاشتند!
یکی از اصلی‌ترین انتقاداتی که به اولین قسمت مناظره نامزدها مطرح شد و حتی دقایقی پس از مناظره از سوی نمایندگان نامزدها نیز مورد انتقاد قرار گرفت، نوع چینش صندلی‌ها و نبود میز در برابر آن‌ها بود؛ در واقع طراحی دکور برنامه تلاش شده بود به دور از دکورهای رسمی باشد اما برخی در فضای مجازی به نامناسب بودن صندلی نامزدها اشاره می‌کردند که گویی با نوعی سختی باید برگه‌های خود را در اطرافشان نگه می‌داشتند و جلویشان میزی نبود که بتوانند با راحتی بیشتری نوشته‌ها را مقابلشان قرار دهند.
با وجود این انتقادات، یکی از اصلی‌ترین تغییرات دومین قسمت مناظره تغییر این روند و توجه به مطالبه مردم و کارشناسان بود که شاهد بودیم هم نوع چینش صندلی‌ها تغییر کرد و هم در مقابل نامزدها صندلی قرار گرفت؛ موردی که از همان دقایق ابتدایی پخش مناظره دوم نیز مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت:
پای مردم هم به مناظره‌ها باز شد
یک تفاوت اساسی‌ترین تفاوت‌های مناظره این دوره با دوره‌های قبل، نحوه پرسش از نامزدها بود که تلاش شد این پرسش‌ها به صورت کارشناسی شده و تخصصی مطرح شود اما نکته قابل توجه در قسمت اول اینجا بود که تعداد زیادی سوال تخصصی و عمقی و مفصل که پاسخ‌های گزینه‌ای کوتاه هم ندارد در دور اول و یک باره مطرح شد؛ حتی اگر سوالات تمام و کمال هم به نامزدها داده شده باشد باز هم این مدل از سوال نمی‌توانست در حافظه مخاطب عادی تلویزیون باقی بماند و البته که خود نامزدها هم در دور اول بیشتر و به طور عمده ترجیح دادند که با سخنان مکتوب و برنامه‌ریزی شده خود مناظره را آغاز کنند و بر این اساس مدل پاسخگویی نامزدها به سوال‌ها باعث شد بعد از دو بازه زمانی ۴ دقیقه‌ای تذکر هم بگیرند. یعنی نامزدها که باید ابتدا در ۴ دقیقه اول به سوال پاسخ می‌گفتند و در ۴ دقیقه دوم نظر دیگری را نقد می‌کردند که این زمان نسبت به سوالات ارائه شده کم بود اما در قسمت دوم شاهد کاهش سوالات مطرح شده از سوی کارشناسان و در نتیجه پاسخ تخصصی‌تر نامزدها بودیم.

از سویی یکی از انتقاداتی که از ابتدا به برنامه‌های صدا و سیما در طول روند تبلیغات صدا و سیما مطرح بود، توجه نکردن به نظرات مردمی و چینش برنامه‌ها صرفاً بر اساس نظر کارشناسان بود و بر این اساس محمدرضا اخضریان، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی با ایمنا اظهار کرده بود: «پرسش‌های مردمی باید با حضور مردم انجام شود، چرا که آن‌ها هم می‌خواهند حرف‌هایی را بزنند، در همین راستا می‌توان این فرصت را در رسانه فراهم کرد.» و بر این اساس شاهد بودیم که در مناظره دوم، علاوه بر طرح سوالات توسط کارشناسان، سوالات و دغدغه‌های مردمی نیز سهمی در میان سوالات پیدا کرد و آن‌ها نیز توانستند نظرات خود را نامزدهای ریاست جمهوری به اشتراک بگذارند.
به گزارش ایمنا، مناظره‌های انتخاباتی همواره یکی از مهم‌ترین فرصت و بسترها برای شناخت هرچه بیشتر نامزدهای انتخاباتی نه تنها از بعد برنامه و عملکرد بلکه بعد اخلاقی نیز است در مواقع مناظره‌ها می‌توانند برگ برنده سازمان صدا و سیما در جذب مخاطب و در ادامه افزایش مشارکت در انتخابات باشد، بر همین اساس لازم است که «مردم» و «نظرات مردم» به‌عنوان مهم‌ترین رکن این برنامه‌ها قرار گرفته و آنچه که بیان می‌کنند مورد توجه قرار بگیرد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه حکیمیه

onlinetabliq بازدید : 8 سه شنبه 29 خرداد 1403 نظرات (0)

وضعیت امروز بازار سرمایه تحت تاثیر دورنمای سیاسی، دورنمای اقتصادی، بی‌تصمیمی در دولت، بالا رفتن غیرمعقول نرخ بهره، تورم و نحوه برخورد دولت با کسری بودجه خود است.

به گزارش صدای بورس، وضعیت امروز بازار سرمایه تحت تاثیر دورنمای سیاسی، دورنمای اقتصادی، بی‌تصمیمی در دولت، بالا رفتن غیرمعقول نرخ بهره، تورم و نحوه برخورد دولت با کسری بودجه خود است که در گفت‌گویی داریوش روزبهانه، نایب رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک خاورمیانه به بررسی این موارد یعنی مهمترین چالش‌های بازار سرمایه پرداخته است. همچنین در این گفت‌وگو جایگاه صنعت کارگزاری در بازار سرمایه ایران، آینده آن، خدمات کارگزاری بانک خاورمیانه، شرایط صندوق‌های کارگزاری بانک خاورمیانه و... را مورد واکاوی قرار دادیم.

* درواقع صنعت کارگزاری جایگاه رقابتی شرکت‌ها را تعیین می‌کند. با این وجود امروز صنعت کارگزاری در چه جایگاهی قرار دارد؟

بله؛ ماهیت صنعت کارگزاری جایگاه رقابتی شرکت‌ها را تعیین می‌کند و از ابتدا استراتژی شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه تبدیل شدن به شرکت نهادی بوده است. بنابراین تمایل کمتری در ورود به حوزه‌های ریتیل و خرده فروشی خدمات داشته است تا اینکه در سال‌های اخیر این موضوع را هم در دستور کار خود قرار داده است. از نظر رده بندی همیشه سعی در این بوده است که نیم نگاهی به رده بندی عمومی بازار داشته باشد ولی حساسیت خاصی نسبت به آن وجود نداشته است بلکه تمام تمرکز شرکت روی این بوده که بتوانیم در زنجیره ارزش بانک خاورمیانه نقش مثبتی را ایفا کنیم. درواقع کارگزاری بانک خاورمیانه نقش دوگانه‌ای هم در بازار سرمایه داشته و باید تمام محصولاتی که شرکت کارگزاری از آن انتظار می‌رود را ارائه می‌داده و هم به ترتیبی رفتار سازمانی خود و استراتژی خود را تنظیم می‌کرد تا ارتباط بانک خاورمیانه را به عنوان بانکی شناخته شده از نظر رنکینگ بانکی و سود عملیاتی با ثبات و پایداری که دارد، حفظ کند. بنابراین؛ این نقش برای شرکت پررنگ‌تر بوده تا اینکه به عنوان رقیب شرکت‌های کارگزاری که محصولات خود را ارائه می‌دهند، به بخش ریتیل متمرکز باشد.

مطالعه بیشتر: ساخت تار غرب تهران

* کارگزاری بانک خاورمیانه چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

درواقع تمام خدماتی که از یک کارگزاری انتظار می‌رود را کارگزاری بانک خاورمیانه ارائه می‌دهد. ارائه معاملات آنلاین، عرضه و پذیرش شرکت‌ها و مشاوره در این زمینه، کارهای تحقیقاتی مربوط به تحلیل شرکت‌ها، ارائه اطلاعات و تحلیل‌های فاندامنتال به مشتریان در سایت، معاملات غیرآنلاین به صورت نهادی و همینطور مدیریت صندوق‌ها بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شرکت بوده است.

* وضعیت صندوق افق درآمد ثابت و افق روشن در یک سال گذشته چگونه بوده است؟

صندوق افق از نظر دارایی تحت مدیریت از ابتدای ایجاد تا کنون مبلغی حدود ۵ تا ۶ همت را شامل شده و به تازگی مجوز ۶ تا ۷ همت را هم گرفته است. شرکت برنامه دارد تا پایان امسال تا ۱۰ همت را هم تارگت کند البته که ماهیت صندوق فیکس بوده و از نقطه نظر نرخ هم در دوره‌هایی اگر برترین صندوق کشور از نظر بازده موثر نباشد، جزو پنج صندوق برتر با توجه به دارایی تحت مدیریتی بوده است. با توجه به دارایی تحت مدیریت و نرخ موثری که کارگزاری بانک خاورمیانه می‌سازد به تازگی نرخی که برای بازده موثر اعلام کردیم بالاتر از ۳۳ درصد بود و با تحولاتی هم که اخیرا در بازار با اوراق ثابت ایجاد کردیم، مجبوریم ساختاری در عناصر داشته باشیم تا نرخ‌های بالاتری را در رقابت با سایر صندوق‌های فیکس تولید کنیم. درمورد افق روشن هم که صندوق سهامی است، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت داشته ولی سیاست و استراتژی آن پیگیری شاخص بوده است. با وجود اینکه به طور رسمی صندوق شاخصی نیست اما استراتژی این بوده که تا حدودی بتواند حول بازده شاخص بورس تهران حرکت کند.

* ارزیابی شما از آینده صنعت کارگزاری چیست؟

درواقع نهادهای مالی با نرخ فعالیت می‌کنند و به مشتریان خود قول می‌دهند تا نرخ بازده مشخصی را برای آنها محقق کنند. در حال حاضر نرخ‌های تامین مالی به صورت مستقیم افزایش پیدا کرده است و نکته تعجب‌آور این است که مدیرانی که برای تامین مالی به کارگزاری مراجعه می‌کنند، هر نرخ بالایی به آنها ارائه شود، می‌پذیرند. علت این است که خودشان را از تله‌های مالی برای خرید مواد اولیه و هر نیاز دیگری که دارند، نجات دهند ولی زمانی که متوسط مارجین کمپانی‌های ایران به زور ۱۰ یا ۱۵ درصد را می‌سازد و نرخ تامین مالی آنها به حوالی ۴۶ درصد رسیده، آینده خوبی را برای بازار سرمایه رقم نمی‌زند و به نظر می‌رسد باید از اینجا هدایت مشکلات را به دست گرفت.

* همین نرخ تامین سرمایه‌ها را دچار مشکل کرده...

دقیقا؛ به این دلیل که تامین مالی و انتشار اوراق را سال گذشته روی میانگین ۳۲ درصد وارد صندوق‌ها و سبدهای خود کردند اما در حال حاضر نرخ‌ها دیگر جذابیت نرخ‌های قبلی را ندارد. بنابراین هزینه‌ای را به شرکت‌های تامین سرمایه و از جمله کارگزاری‌ها وارد کرده است. درواقع متوسط معاملات از ۲۳ هزار میلیارد تومان در روز به ۱۵ هزار میلیارد تومان در روز رسیده و در حال حاضر به سختی به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در این فاصله شرکت‌های کارگزاری تجهیز شدند، منابع انسانی استخدام کرده و خود را توسعه دادند با این نگاه که گمان می‌کردند سال ۱۳۹۹ مرحله جدیدی برای کارگزاری‌هاست و در سال جاری نهادهای مالی به ترتیب آنهایی که در خط مقدم هستند و خاکریزهای بعدی به صورت دومینو وار تحت تاثیر قرار خواهند داد و اگر بانک را از این تصویر خارج کنیم، شرکت‌های سبدگردان، تامین سرمایه و کارگزاری‌ها حاشیه‌های سود خود را از دست می‌دهند.

* این روزها بازار سرمایه با مشکلات زیادی مواجه شده است، به نظر شما مهمترین چالش‌های این بازار چیست؟

در حقیقت نمی‌توان فهرستی از مشکلات اعلام کرد اما در سال‌های اخیر و به ویژه از خرداد ۱۳۹۹ به بعد باتوجه به سیاست‌های دولت قبل مبنی بر اینکه گروه‌های مردم را جذب بازار سرمایه کند، این دورنما را نشان داد که مشارکت‌های عمومی از طریق بازار سرمایه امکان پذیر است و آن فاجعه‌ شکل گرفت؛ پس از آن هم تاکنون فضایی که بر بازار سرمایه ایران حاکم شده را می‌توان با چند متغیر بیان کرد. به نظر می‌رسد بنیادی‌ترین آن اشتباهاتی است که بر روی اداره بازار بدهی در ایران اتفاق افتاده است. حرکت‌های بانک مرکزی، بالا بردن ناگهانی نرخ بهره ۳۰ درصدی که در اواخر سال قبل شاهد بودیم که به نظر می‌رسد نرخ تامین مالی شرکتی و دولتی از رنج‌های خطرناکی عبور می‌کند که در تناقض با وضعیت بازار سرمایه است. دورنمای سیاسی، دورنمای اقتصادی، بی تصمیمی در دولت و تلاش آن برای تثبیت همه چیز از جمله نرخ دلارنیمایی و نرخ‌های محصولات شرکت‌هایی که در بورس روی تابلو هستند، از یک سو و بالا رفتن غیرمعقول نرخ بهره که تابع تورم و سیاست‌های پولی دولت است و نحوه برخورد دولت با کسری بودجه خود شاه بیت وضعیت امروز بازار سرمایه است. بنابراین اگر قرار باشد مشکلات بازار سرمایه حل شود به طور معقول باید از اینجا شروع شود. خطرناک‌ترین وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد، نرخ تامین مالی شرکتی و نرخ‌های اخزایی است که امروز با آن مواجه هستیم که در جلسات داخلی وقتی راجع به آن صحبت می‌شود، افقی برای آن در نظر گرفته شده است و اگر با همین راهبرد بازار بدهی و سیاست پولی دولت پیش رود، سال بسیار سختی را برای بازار سرمایه پیش بینی می‌کنیم.

onlinetabliq بازدید : 6 سه شنبه 29 خرداد 1403 نظرات (0)

فرادید| ترس از «خواب» یکی از موضوعات برجسته در تفکر اگزیستانسیالیستی بود. نیچه به طعنه می‌گفت: «خوشا به حال خواب‌آلودگان، زیرا زود به خواب خواهند رفت». می‌گویند خود او حتی گاهی تلاش می‌کرد هر چه قدر که می‌تواند کمتر بخوابد.

به گزارش فرادید؛ ژان پل سارتر هم ظاهرا چنین دیدگاهی داشت؛ آنتوان روکنتن، شخصیت اصلی کتاب «تهوع»، با نوعی تحقیر دربارۀ صاحب کافه‌ای که به آنجا می‌رود می‌گوید: «وقتی این مرد تنهاست، به خواب می‌رود». شخصیتی دیگر در یکی دیگر از رمان‌های او نیز با وحشت به شخصی که مقابلش در قطار خوابیده و با حرکت واگن به‌طور منفعلانه تکان می‌خورد، نگاه می‌کند.

انگار برای این فیلسوفان خواب به معنی نوعی زندگی کردن در غیاب خویشتن است؛ یعنی زنده بودن اما آگاه و مختار و هشیار نبودن؛ و اگر انسانیت وابسته به همین هشیاری و اختیار است، پس انگار خوابیدن چیزی «غیرانسانی» است.

خواب همچنین یادآور ناتوانی و محدودیت نهایی ماست؛ نگاه کردن به یک فرد خوابیده ما را با پایان خودمان مواجه می‌کند؛ با آن ساحتی که در آن تمام اشتیاق‌ها، فکرها، آرزوها، ایده‌ها و خلاصه هر چیزی که نامش زندگی است، در یک تاریکی ساکت و بی‌انتها محو شده‌اند.

مطالعه بیشتر: ساخت تار غرب تهران

اما فقط اگزیستانسیالیست‌ها نیستند که از خواب می‌ترسند؛ برای دکارت نیز، توقف «فکر» به معنای توقف «من» بود زیرا یکی از اصول فلسفۀ او این بود که من چیزی جز اندیشه و فکر نیستم. بنابراین برای چنین فلسفه‌ای «خواب» واقعا چیز آزاردهنده‌ای می‌توانست باشد؛ به خصوص خوابی که در آن هیچ فکر و رویایی نباشد. چنین خوابی مثل یک شکاف گیاهی و حیوانی در زندگی انسانی ماست.

این نکته‌ای است که جیمز هیل در مقاله «فلسفۀ خواب: دکارت، لاک و لایب‌نیتس» به آن اشاره کرده است؛ او می‌گوید نظریۀ دکارت درباره ذهنِ اندیشنده به عنوان یک موجود قائم به ذات، اجازه نمی‌داد وقفه‌ای در تداوم فکر وجود داشته باشد. بنابراین دکارت نتیجه گرفت که فکر کردن ما هرگز متوقف نمی‌شود، حتی در عمیق‌ترین خواب‌ها. اما ما هیچوقت خاطره‌ای از عمیق‌ترین خواب‌هایمان نداریم تا بتوانیم نظریۀ دکارت را دربارۀ تداوم همیشگی فکر تایید کنیم.

به همین خاطر بود که جان لاک دیدگاه دکارت را نمی‌پذیرفت. او می‌گفت شواهد تجربی به ما می‌گویند که ما در خواب فکر نمی‌کنیم، و بنابراین دیدگاه دکارتی دربارۀ یکی بودن «من» و «فکر» غلط است. تعبیر جالب لاک اینگونه بود: «هر چُرت کوچکی می‌تواند بنیاد نظریۀ دکارت را بلرزاند!».

 

از طرف دیگر لایب‌نیتس به نفع دکارت استدلال می‌کرد و می‌گفت که ما در خوابِ بدون رویا هم فکر می‌کنیم، اما افکار ما ناخودآگاه هستند؛ شبیه به ادراکات مختلفی که در بیداری داریم بدون اینکه به آن‌ها توجه کنیم.

تصمیم دربارۀ اینکه ما در خواب فکر می‌کنیم یا نه به عهدۀ شما باشد اما این بحث‌ها به هر حال نشان می‌دهند که «خواب» چه دشواری‌ها و مسئله‌هایی می‌توانسته برای فیلسوفان پیش بیاورد.

اما با وجود اینکه خود خوابیدن (به خصوص خواب بدون رویا) برای فیلسوفان چیز ترسناک یا نامطلوبی بوده، «رویاها» در فلسفه نقش مهم‌تری ایفا کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که «رویا» برای فیلسوفان ایجاد می‌کند این است که اگر ما در عالم رویا نمی‌دانیم که داریم رویا می‌بینیم، پس از کجا معلوم که همین جهان به ظاهر واقعی ما هم یک جور رویای غیرواقعی نباشد؟ به عبارت دیگر «رویا» برای فیلسوفان عاملی برای شک کردن دربارۀ جهان بیداری بود.

رویاهای شما وقتی در حال دیدن آن‌ها هستید، می‌توانند به همان اندازه واقعی باشند که هر کاری در زمان بیداری؛ درست مثل این که الان در حال خواندن این مقاله هستید. دکارت در کتاب «تأملات» خود اشاره کرد که «هیچ نشانه‌ی قطعی وجود ندارد که بتوانم به وضوح بیداری را از خواب تشخیص دهم». بنابراین ما با این پرسش وارد یک سفر بی‌پایان و جذاب در جستجوی نوعی قطعیت می‌شویم.

 

onlinetabliq بازدید : 7 سه شنبه 29 خرداد 1403 نظرات (0)


سروآباد/ برگزاری جشن وصال شیرین
مراسم جشن وصال به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج با همراهی ۵۰ زوج جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی شهرستان سروآباد در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی شهر سروآباد برگزار گردید.

در این مراسم ماموستا اسدی ضمن خیر مقدم به مدعوین و تشکر از ادارات ورزش و جوانان،کمیته امداد و بهزیستی در راستای برگزاری مراسم جشن وصال،سخنانی در خصوص ازدواج و تشکیل خانواده بیان کرد.

ماموستا حسینی امام جمعه شهرستان سروآباد سخنانی در بیان دو شخصیت الگوی جامعه بشری؛حضرت علی (ع)و فاطمه زهرا(س)بیان کرد و از زوجین خواست با مطالعه و تحقیق در زندگی این زوج موفق بنیاد خانواده را بنا نهند و زندگی ساده و به دور از هرگونه افراط و تفریط خود را شروع کنند.

سعیدیان،کارشناس مرکز بهداشت سروآباد هم سخنانی در رابطه با ازدواج ،دوران نامزدی ، لازمه مهارت آموزی زوجین در تمام مراحل زندگی ، درک متقابل زوجین، توجه به تفاوت‌های فردی،گذشت و ...بیان کرد.

در پایان مراسم ، گروه دف نوازی به اجرای برنامه شاد و عرفانی پرداختند و با اهدای گل،لوح تقدیر،کارت هدیه و بسته معیشتی از تمامی زوجین تجلیل و قدردانی شد.

ظروف کرایه رسالت

onlinetabliq بازدید : 7 سه شنبه 29 خرداد 1403 نظرات (0)

قبل از ازدواج با شریک زندگیان در خصوص فرزندآوری گفت و گو کنید
برنامه «خانه و خانواده» سه شنبه ۲۹ خرداد، با حضور دکتر انسیه محمدیاری، در ادامه مباحث دوران آشنایی پیش از ازدواج، از ضرورت آمادگی فرزندآوری و فرزندپروری قبل از ازدواج می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان صدا و سیما، یکی از موضوعات مهم که قبل از ازدواج باید در مورد آن به صورت شفاف گفت و گو شود، فرزند آوری و فرزندپروری است.

 متین السادات فیروزی تهیه کننده این هفته برنامه «خانه و خانواده» گفت: در ادامه مباحث ضروری دوره آشنایی و قبل از ازدواج، در برنامه روز سه شنبه ۲۹ خرداد، با حضور دکتر انسیه محمدیاری، از ضرورت آمادگی فرزندآوری و فرزندپروری صحبت می‌شود.

 گفتنی است، علاقه مندان می توانند در زمان پخش برنامه سوالات خود را از طریق شماره‌های ۲۲۰۴۰۰۸۶ و ۲۲۰۵۰۰۰۹ و شماره پیامک ۳۰۰۰۰۹۰۰ مطرح کنند و پاسخ خود را از کارشناس برنامه دریافت کنند.

 «خانه و خانواده» این هفته به تهیه کنندگی متین السادات فیروزی و اجرای فاطمه آل عباس از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

مقالات دیگر: ظروف کرایه آجودانیه

onlinetabliq بازدید : 9 دوشنبه 28 خرداد 1403 نظرات (0)

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت به بیان توضیحات مهمی پیرامون سهام عدالت پرداخت.

به گزارس حرف تو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: همانطور که در جریان هستید آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ بود که شورای عالی بورس مصوبه‌ای را مبنی بر این که مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید تا پایان شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد ابلاغ کرد بر این اساس دو استان خراسان شمالی و زنجان به‌عنوان پایلوت در مرحله اول انتخاب و قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۲ مجامع آنها برگزار شود که این مهم عملیاتی شد.

مطالعه بیشتر: تعمیر سه تار غرب تهران

این‌مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: امسال هم فعلا استان گیلان مجامع خود را برگزار کرده است و در راستای تبیین و هماهنگی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تقریبا سازمان بورس به ۲۴ استان سفر داشته و جلسات مختلفی را در تک تک این استان‌ها با مراجع مربوطه برگزار کرده است.

او همچنین می‌گوید: چند استان هم فعلا آگهی برگزاری مجمع خود را منتشر کردند و به نظر می‌رسد استان‌هایی همچون ایلام، کرمان، قزوین و استان مرکزی مجمع خود را تا پایان تیرماه برگزار کنند و سایر شرکت‌ها نیز به محض این که اقدامات آنها نهایی شد آگهی خود را در کدال منتشر خواهند کرد تا طبق مصوبه شورای عالی بورس مجامع برگزار شود.

 

onlinetabliq بازدید : 9 یکشنبه 27 خرداد 1403 نظرات (0)

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران:
شهید آل‌هاشم، پدری مهربان برای جوانان تبریزی بود
تبریز
حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید آل‌هاشم نه‌تنها امام‌جمعه‌ای انقلابی، بلکه پدری مهربان برای جوانان تبریزی بود که بدون تشریفات و تکلّفات برای حل مشکلات مردم با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با پدر شهید آل‌هاشم با اشاره به کلید واژه‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص این شهید استفاده کرده‌اند، اظهار داشت: این شهید در پیشگاه ولی زمان، رهبر معظم انقلاب، مورد تکریم و احترام بود.

وی افزود: شهید آل‌هاشم نه‌تنها امام‌جمعه‌ای انقلابی، بلکه پدری مهربان برای جوانان تبریزی بود که بدون تشریفات و تکلّفات برای حل مشکلات مردم با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کرد، بدون شک امام جمعه فقید تبریز مسئولی در تراز انقلاب اسلامی بود، جهادی خدمت کرد، مردمی بود و مردمی زیست و قلب‌های مردم دیار آذربایجان را ربود و به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی خاطرنشان کرد: شهید آل‌هاشم را نه‌تنها امام‌جمعه بلکه امام هر روزِ هفته مردم تبریز می‌گفتند، زیرا در روزمره‌های خود بدون تشریفات با مردم مومن و قدردان تبریز دیدار و گفت‌وگو داشت، به همین دلیل مردم تبریز در تشییع پیکر شهدای خدمت غوغا به پا کردند تا جایی که به گفته منابع محلی، تاکنون این شهر چنین جمعیتی به خود ندیده بود، البته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری راه این شهدا به برکت خون آنها بیش از پیش ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید آل‌هاشم سه کلید واژه شامل سیدشریف، امام جمعه محبوب و امام جمعه معتبر برای وی مطرح کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی، با اشاره به بیانات سازنده شهید آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه و نوشته‌های وی، ادامه داد: شهید آل‌هاشم از منظر مردم، امام جمعه‌ای مردم‌دار، مردم‌دوست و عاشق مردم، متواضع، مهربان و خیرخواه، امام همه روزهای مردم آذربایجان در طول هفته بود، نه شب می‌شناخت و نه روز، به همه جا و همه کس در همه شرایط عشق می‌ورزید.

وی با اشاره به حضور ۳۹ ساله خود در ارتش و اینکه شهید آل‌هاشم استاد مدیریتی وی بوده، تصریح کرد: به همان مقداری که شما مردم آذربایجان عزادار شهادت شهید آل هاشم هستید، همه آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز عزادار بوده و دلتنگی کرده و برای وی دعا می‌کنند.

لازم به ذکر است در این دیدار پیام تسلیت امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرائت و سپس با حضور در مزار مطهر شهید خدمت با آرمان‌های این شهید سفر کرده تجدید بیعت و تحکیم میثاق نمودند.

مقالات دیگر: تشریفات مجالس غرب تهران

onlinetabliq بازدید : 6 یکشنبه 27 خرداد 1403 نظرات (0)

دولت و مجلس 44 میلیارد یورو از محل فراورده‌های نفتی و 71 میلیارد یورو از محل گاز طبیعی،‌ یارانه پنهان محاسبه و آن را در پیوست بودجه 1403 گنجانده‌اند.

بررسی جداول بودجه 1403 نشان میدهد سالیانه 116 میلیارد یورو از محل عرضه فراورده‌های نفتی و گاز طبیعی، به اصطلاح برخی افراد، یارانه پنهان به مردم تعلق می‌گیرد.

مقالات بیشتر: تعمیر تار غرب تهران

هرچند بسیاری مفهوم یارانه پنهان در اقتصاد ایران را با توجه به جهش‌های پیاپی نرخ ارز یک مفهوم نه چندان ملموس قلمداد میکنند اما در جدول مابع و مصارف محصولات زنجیره تولید نفت و گاز با ملاحظه یارانه پنهان می‌بینم که دولت و مجلس 44 میلیارد یورو از محل فراورده‌های نفتی و 71 میلیارد یورو از محل گاز طبیعی،‌ یارانه پنهان محاسبه و آن را در پیوست بودجه 1403 گنجانده اند.

نکته جالب توجه اینکه مبنای محاسبه این یارانه پنهان نرخ ارز نیمایی بوده است. از سوی دیگر اگر قرار باشد این یارانه پنهان به حلقه آخر زنجیره مصرف به صورت مستقیم تخصیص داده شود، با احتساب نرخ تسعیر 40 هزار تومان و جمعیت یارانه بگیر 85 میلیون نفری به هر شخص 5 میلیون تومان در ماه یارانه جدید تعلق خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

onlinetabliq بازدید : 9 یکشنبه 27 خرداد 1403 نظرات (0)

معاون استاندار یزد: تشریفات، مانع ازدواج جوانان است
به گزارش ایرنا، "علی اکبر عزیزی" شنبه شب در آیین تجلیل از خیران، خادمان و فعالان حوزه ازدواج، جمعیت و فرزندآوری استان افزود: هرچه تشریفات غیرضرور و چشم و هم چشمی‌ها کاهش یابد نقش مهمی در افزایش ازدواج دارد.

وی با قدردانی از فعالان ازدواج ادامه داد: باید با فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی روز به روز شاهد کاهش تشریفات و همچنین برخی موانع ازدواج در استان با همکاری مردم و تلاش مسئولان باشیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج گفت: جوانان و خانواده‌ها باید با کنار گذاشتن تشریفات غیرضرور، زمینه ازدواج آسان و پایدار را در استان فراهم کنند.

عزیزی بر توجه به جوانی جمعیت و فرزند آوری تاکید و اضافه کرد: در دولت سیزدهم بر ازدواج و جوانی جمعیت اهتمام شده و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
این مسئول گفت: با نگاهی به تاریخ و همچنین گذشتگان به خوبی می‌توان فهمید که کسانی که ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده‌اند به برکت ازدواج به تدریج به همه چیز در زندگی دست یافته‌اند و نباید مسائل اقتصادی بهانه‌ای برای عدم ازدواج و تشکیل خانواده شود.

همچنین " زهیر حاجی حسینی " مدیرکل ورزش و جوانان یزد با ارائه گزارش در خصوص ازدواج به اهمیت آن در استان اشاره و همکاری خیران برای ارتقای آن را خواستار شد.

وی از همه افرادی که به نحوی از انحا برای فرهنگ سازی امر مقدس ازدواج در کنار برنامه‌های مهم دولت در استان همکاری دارند قدردانی کرد و تداوم آن را خواستار شد.

در پایان با لوح سپاس از خیران و خادمان امر ازدواج در استان قدردانی به عمل آمد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه یوسف آباد

onlinetabliq بازدید : 7 چهارشنبه 23 خرداد 1403 نظرات (0)

سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو، از احتمال بروز برخی تداخلات داروهای اعصاب و روان با سیگار خبر داد.

عوارض تداخل برخی داروهای اعصاب و روان با مصرف سیگار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، زهرا جهانگرد، با اشاره به عوارض جانبی تداخل داروها با مصرف سیگار، گفت: سیگار کشیدن از طریق القای آنزیم‌های کبدی موجب کاهش سطح خونی برخی از داروهای اعصاب و روان مانند کلوزاپین، الانزاپین، فلووکسامین و یا دارویی مانند وارفارین می‌شود.

مقالات بیشتر: بهترین آموزشگاه موسیقی دهکده المپیک

وی افزود: اهمیت تداخلات دارویی با سیگار این است که وضعیت بیمار با دوز بالاتری از دارو در دوره مصرف سیگار تحت کنترل قرار می‌گیرد و در صورت قطع سیگار ادامه دادن دارو با همان دوز می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت شود.

به گفته سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو، بیماران باید در صورت شروع سیگار و یا تصمیم به قطع آن حتماً با پزشک خود مشورت کنند.

onlinetabliq بازدید : 11 سه شنبه 22 خرداد 1403 نظرات (0)

سخنگوی قوه قضاییه: برخی از فرش‌های سعدآباد در برخی دستگاه‌ها پیدا شد
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به پیدا شدن فرش‌های گم شده کاخ سعدآباد توضیح داد: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد برخی فرش‌ها در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شده و در حقیقت سرقتی رخ نداده بلکه بدون تشریفات قانونی از محلی به محل دیگر برده شده و به این دلیل شائبه سرقت به وحود آمده است.
به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری برنا، نشست خبری اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه امروز (۲۳ خرداد) با حضور خبرنگاران آغاز شد.
جهانگیر در ابتدا با اشاره به سفر رییس دستگاه قضا به قطر، گفت: حجت الاسلام اژه‌ای در راستای دیپلماسی قضایی امروز سفر دو روزه ای به قطر خواهد داشت و قرار است در آنجا با مقامات عالی رتبه قطری دیدار و گفتگو داشته باشد.

فرش‌های سعدآباد پیدا شد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت پرونده سرقت فرش‌های سعد آباد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد برخی فرش‌ها در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شده و در حقیقت سرقتی رخ نداده بلکه بدون تشریفات قانونی از محلی به محل دیگر برده شده و به این دلیل شائبه سرقت به وحود امده، برای سایر فرش‌ها پیگیری های قضایی درحال انجام است که به محض رسیدن به نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

صدور کیفرخواست برای ۱۹ نفر در پرونده سرقت از بانک ملی

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی، گفت: در پرونده سرقت از بانک ملی ۱۹ نفر از متهمین به اتهام سرقت تحت تعقیب قرار گرفتند و برای آنها کیفرخواست صادر شد.
جهانگیر افزود: با توجه به اینکه در این پرونده لازم بود کارشناسی‌هایی صورت بگیرد مراحل پرونده زمان‌ بر شد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه سهروردی
توقیف اموال متهم کوروش کمپانی در داخل و خارج از کشور

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص اخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی گفت: درحال حاضر بیش از۷۱۰۰ نفر شاکی با مطالبه بیش از۲۰۰ میلیارد تومان شکایت خود را در پرونده کوروش کمپانی ثبت و تقدیم دادسرا کردند.

جهانگیر در ادامه خاطرنشان کرد: با اهتمامی که دادستان تهران دارند دستور دادند از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده شود تا در همین مرحله تحقیقات مقدماتی با شناسایی اموال و فروش انها بشود حقوق مالباختگان را تامین کرد.
وی گفت: با پیگیری های صورت گرفته املاکی در اصفهان تعدادی خودروی مدل بالا در کیش و تعدادی خودرو در امارات از متهم شناسایی و توقیف شده است.

دستگاه قضایی ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی را فعال کرده است

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص بی‌اخلاقی های احتمالی در انتخابات و پیگیری های دستگاه قضا گفت: پیرو اجرای دقیق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کسانی که در این عرصه حضور پیدا می‌کنند، دستگاه قضایی بلافاصله ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی را فعال کرد و به ریاست دادستان کل کشور این جلسات برگزار شده است.


جهانگیربا اشاره به اینکه اخبار و گزارشات واصله رصد می‌شود، گفت: چنانچه بحث بی‌اخلاقی انتخاباتی مشاهده شود مقامات قضایی طبق قانون با افراد برخورد می‌کنند و شورای نگهبان نیز در این مرحله رصد کامل بربحث اخلاق انتخاباتی نامزدها را در دستور کار دارد.

ادامه مطلب : برنا نیوز

onlinetabliq بازدید : 9 دوشنبه 21 خرداد 1403 نظرات (0)

افتتاح نمایشگاه ملزومات و تشریفات عقد و ازدواج در قزوین
مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی قزوین از برگزاری سومین نمایشگاه ملزومات و تشریفات عقد و ازدواج از21 خردادماه در قزوین خبر داد.
به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، احمد خورگامی با اعلام این خبر گفت: سومین نمایشگاه تخصصی ملزومات و تشریفات عقد و ازدواج از تاریخ 21 لغایت 25 خرداد ماه از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: مشارکت کنندگان در حوزه های مختلف شامل آتلیه، خدمات عکاسی و فیلم برداری ، گل آرایی و تزئینات مراسم، تالارهای پذیرایی و موسسات تشریفات، پوشاک و مزون های لباس عروس و داماد، محصولات بهداشتی و آرایشی، مشاور خانواده، سالن های زیبایی مردانه و زنانه، دکوراسیون داخلی، لوازم خانگی و ملزومات جهیزیه و... نسبت به معرفی و فروش محصولات و خدمات خود خواهند پرداخت.

این مسئول یاد آور شد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه جلسات آموزشی پیش از ازدواج توسط مشاورین خانواده برگزار می شود که بازدیدکنندگان گرامی می توانند با حضور در غرفه مشاورین خانواده از این خدمات استفاده کنند.

خورگامی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 50 مشارکت کننده از استان های البرز، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، تهران و قزوین حضور پیدا خواهند کرد.

وی در پایان اضافه کرد: مشارکت کنندگان این نمایشگاه پکیج های اقتصادی ویژه ای برای ازدواج در نظر گرفته اند تا زوج های در آستانه ازدواج با شرایط پرداخت اقساطی و تخفیفات ویژه نمایشگاهی از خدمات مناسبی بهره مند شوند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه میرداماد

onlinetabliq بازدید : 7 دوشنبه 21 خرداد 1403 نظرات (0)

لغو یا توقف کنسرت‌ها در‌اثرِ همه‌گیری کووید-۱۹ باعث شد تا یکی از شاخه‌های پردرآمد صنعت موزیک در جهان دچار خسارت بالایی شود. اکنون پس از گذشتن از هراس پاندمی، اجراهای زنده، پُرشمار و باشدتی قابل‌توجه بازگشته‌اند و تورهای جهانی نیز پُرسروصدا ادامه می‌دهند. طبق برآوردهای مجله سرگرمی Pollstar؛ در سال 2023، «تیلور سوئیفت» اولین اجراکننده موسیقیِ تاریخ شد که برای یک تور بیش از یک‌میلیارد‌دلار درآمد کسب کرد! در‌همان‌سال، «بیانسه» به‌خاطر تور جهانی «رنسانس» به یکی از سرفصل‌های خبریِ جهان در حوزه موسیقی تبدیل شد و اجراهایش آن‌قدر موفقیت‌آمیز بود که حتی اقتصاد محلی مکان‌های برگزاری کنسرت‌هایش نیز «تکانی اساسی» خوردند؛ که این‌امر تاحدی توسط طرفداران آمریکاییِ او که برای دیدن اجراهایش به اروپا سفر کردند، رقم خورد.

مطالعه بیشتر: آموزش تار و سه تار دهکده المپیک

 داده‌نمای امروز به میزان محبوبیت رویدادهای اجرای زنده موسیقی در جوامع مختلف می‌پردازد. داده‌های SCI نشان می‌دهد که اسپانیایی‌ها به‌‌شکلی «افراطی» بلیت‌های کنسرت‌ها را می‌خرند؛ به‌طوری‌که از هر چهار پاسخ‌دهنده (دراین‌نظرسنجی: 10هزارنفر 18 تا 64سال از آوریل 2023 تا مارس 2024) یک‌نفرشان در 12‌ماه‌گذشته اقلاً یک بلیت خریده است! این‌ اتفاق بین مردم «کره‌جنوبی» رواج کمتری دارد: 10‌درصد از پاسخ‌دهندگانِ آن‌کشور گفتند که بلیت یک رویداد موسیقی (کنسرت یا جشنواره) را رزرو کرده‌اند.

onlinetabliq بازدید : 7 یکشنبه 20 خرداد 1403 نظرات (0)

شهردار تهران درباره قرارداد چند همتی غیرقانونی و خارج از تشریفات پاسخگو باشد
سوده نجفیعضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید رعایت قوانین و اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر تهران، از شهرداری تهران خواست در اسرع وقت درخصوص چند قرارداد خارج از تشریفات منعقدشده؛ شفاف‌سازی نماید.
به گزارش «نماینده»، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و دومین جلسه شورا در تذکری اظهار کرد: یکی از مؤسسات زیر مجموعه دفتر شهردار، بدون رعایت هرگونه مجوز قانونی، اقدام به عقد قراردادی چند همتی خارج از حدود و اختیارات شهردار تهران و بدون اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر تهران، خارج از تشریفات نموده است.

وی ادامه داد: توقع می رود شهردار تهران نسبت به اینگونه اقدامات بی ضابطه پاسخگوی اعضای شورای شهر باشد و در صورتی که پاسخ قانع کننده ای داده نشود و شهردار تهران ابعاد این قرار داد را در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر قرار ندهد و پاسخ تذکر بنده در اسرع وقت داده نشود؛ مراتب از طریق مراجع قانونی قابل پیگیری می باشد.

نجفی گفت: این قرارداد، قرارداد چین نیست که محرمانه باشد. باید در اختیار اعضای شورا قرار گیرد و بیان شود.

این عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: هیچ یک از اعضای شورا مخالف توسعه موضوعات مدیریت شهری در تهران نیستند؛ ولی عقد چنین قراردادهایی بدون مجوز از شورای شهر غیر قانونی است و باید قبل از آن مجوز های لازم اخذ گردد.
مقالات دیگر: ظروف کرایه شهرک گلستان

onlinetabliq بازدید : 11 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)

به گزارش فرتاک نیوز،قارچ ناخن یه مشکل شایع و آزاردهنده‌ است که می‌تونه ظاهر و سلامت ناخن‌ها رو تحت تاثیر قرار بده. اگه به موقع تشخیص داده نشه و درمان نشه، می‌تونه به مشکلات جدی‌تری منجر بشه. در این مقاله، به علائم، علل و درمان‌های مختلف قارچ ناخن می‌پردازیم تا بتونیم بهتر با این مشکل مقابله کنیم.

عدم رعایت بهداشت:

مکان‌های عمومی مثل حمام‌های عمومی، سالن‌های ورزشی و رختکن‌ها بهترین جاها برای انتقال قارچ ناخن هستن. اگه پابرهنه در این مکان‌ها راه بریم، احتمال ابتلا به قارچ ناخن خیلی زیاده. همیشه باید از دمپایی یا کفش‌های مناسب استفاده کنیم تا جلوی این مشکل رو بگیریم.

ایا قارچ ناخن دست خطرناک است

حتما بخوانید: ناخن کار در ستارخان

برای این که بتونیم به موقع قارچ ناخن رو تشخیص بدیم، باید با علائمش آشنا بشیم. علائم قارچ ناخن کاشت معمولاً خیلی واضحن و اگه بهشون دقت کنیم، می‌تونیم خیلی زود بفهمیم که ناخن‌هامون دچار این مشکل شدن یا نه.

سفت شدن ناخن

یکی از اولین علائمی که می‌تونیم ببینیم، سفت شدن غیرطبیعی ناخنه. این حالت باعث می‌شه ناخن‌ها ضخیم‌تر از حالت عادی بشن و این تغییر رو می‌تونیم با لمس کردن ناخن‌ها حس کنیم. این ضخیم شدن ممکنه به حدی برسه که کوتاه کردن ناخن‌ها سخت بشه.

بی رنگ شدن ناخن

یکی دیگه از نشانه‌های قارچ ناخن، بی‌رنگ شدن یا تغییر رنگ ناخن‌هاست. ممکنه ناخن‌ها سفید، زرد، سبز یا حتی سیاه بشن. این تغییر رنگ معمولاً از لبه‌های ناخن شروع می‌شه و به تدریج به سمت ریشه ناخن گسترش پیدا می‌کنه.

شکننده یا ناهموار شدن ناخن

قارچ ناخن باعث می‌شه ناخن‌ها شکننده و ناهموار بشن. این حالت می‌تونه به راحتی با کوچکترین فشار یا ضربه‌ای ناخن‌ها رو بشکنه. همچنین، سطح ناخن‌ها ممکنه خشن و ناصاف بشه که این نشونه‌ای دیگه از عفونت قارچیه.

علت قارچ ناخن

حالا که با علائم قارچ ناخن آشنا شدیم، بهتره بدونیم که چرا این مشکل به وجود میاد. قارچ‌ها معمولاً بی‌ضرر روی پوست ما زندگی می‌کنن، ولی تحت شرایط خاصی می‌تونن باعث عفونت بشن.

محیط‌های گرم و مرطوب

قارچ‌ها عاشق مکان‌های گرم، تاریک و مرطوب هستن. به همین دلیل، احتمال بروز عفونت قارچ ناخن پا بیشتر از دست هست. محیط‌های مرطوب مثل حمام‌ها و استخرها بهترین جاها برای رشد قارچ‌ها هستن.

عدم ضدعفونی وسایل آرایش ناخن

یکی دیگه از علل قارچ ناخن، استفاده از وسایل آرایش ناخن غیربهداشتیه. اگه ناخن‌کار شما لوازم آرایش ناخن مثل سوهان دستی یا برقی رو ضدعفونی نکنه، احتمال انتقال عفونت قارچی خیلی زیاده. همیشه باید مطمئن بشیم که وسایلی که برای ناخن‌هامون استفاده می‌شه تمیز و ضدعفونی شده باشه.

پاهای مرطوب و کثیف

اگه پاهای خودمون رو تمیز و خشک نگه نداریم، قارچ‌ها راحت‌تر می‌تونن رشد کنن و عفونت ایجاد کنن. باید همیشه بعد از شستشو پاها رو خوب خشک کنیم و از جوراب‌های نخی استفاده کنیم تا پاها عرق نکنن.

قویترین پماد ضد قارچ ناخن

درمان خانگی قارچ ناخن

درمان‌های خانگی می‌تونن کمک زیادی به کاهش علائم قارچ ناخن کنن. در این بخش به چند درمان خانگی ساده و موثر برای قارچ ناخن اشاره می‌کنیم.

سرکه سیب برای قارچ ناخن

سرکه سیب خاصیت ضد میکروبی داره و می‌تونه به کاهش علائم قارچ ناخن کمک کنه. برای استفاده از این روش، یک پیمانه سرکه سیب رو با دو پیمانه آب ترکیب کنید و دست یا پای آسیب دیده رو هر روز به مدت ۲۰ دقیقه در این محلول قرار بدین.

سیر برای عفونت قارچی ناخن

عصاره سیر خاصیت ضد قارچ داره و می‌تونه به درمان قارچ ناخن کمک کنه. یک حبه سیر رو له کنید و روزانه به مدت ۳۰ دقیقه روی موضع مورد نظر قرار بدین. البته برای تایید کامل تاثیرگذاری این روش نیاز به تحقیقات بیشتریهست.

روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت ضد قارچ و ضد عفونی کننده داره و می‌تونه به درمان قارچ ناخن کمک کنه. با استفاده از پنبه، دو بار در روز مقداری روغن درخت چای رو به ناخن آسیب دیده بمالید.

 

نتیجه‌گیری

قارچ ناخن یه مشکل شایع و قابل درمانه که با شناخت علائم و رعایت نکات بهداشتی می‌تونیم از بروز و پیشرفت اون جلوگیری کنیم. اگه به موقع تشخیص داده بشه و درمان‌های مناسب انجام بشه، می‌تونیم خیلی زود این مشکل رو برطرف کنیم و از درد و عوارض ناخوشایندش خلاص بشیم. بنابراین، بهتره همیشه به سلامت ناخن‌هامون توجه کنیم و در صورت مشاهده هر گونه علائم غیرطبیعی، به پزشک مراجعه کنیم تا بهترین روش‌های درمان رو استفاده کنیم.

onlinetabliq بازدید : 5 پنجشنبه 17 خرداد 1403 نظرات (0)

نوع رفتار هر فرد از افکار او سرچشمه میگیرد پس اگر آقایان دوست ندارند در زندگی زناشویی با مشکلات جدی رو برو شوند باید این افکار را درمورد همسرشان درو بریزند.

نوع رفتار هر فرد از افکار او سرچشمه میگیرد پس اگر آقایان دوست ندارند در زندگی زناشویی با مشکلات جدی رو برو شوند باید این افکار را درمورد همسرشان درو بریزند.

افکار نادرست مردانه که زندگی را تلخ می کند

شاید از زبان خیلی از روانشناسان شنیده باشید که می‌ گویند مراقب افکارت باش، زیرا تبدیل به کلماتت می شوند. مراقب کلماتت باش؛ زیرا تبدیل به رفتارت می شوند. مراقب رفتارت باش، زیرا تبدیل به عادتت می شوند.

بیشتر بخوانید: روانشناس در غرب تهران

مراقب عادتت باش، زیرا تبدیل به شخصیتت می شوند. مراقب شخصیتت باش، زیرا تبدیل به سرنوشتت می شوند که واقعا جای تفکر بسیار دارد. شما نیز در زندگی باید از افکار و عادات تان مراقبت کنید. در این مطلب قصد داریم توصیه‌ هایی به آقایان داشته باشیم که بعد از ازدواج باید این فکر ها را در مورد همسرشان دور بریزند.

شاید این جمله را از زبان خیلی از مرد ها شنیده باشید. اگر شما هم جزء این دسته از آقایان هستید، بهتر است که هر چه زودتر این افکار سمی را از سرتان بیرون کنید. باید مقایسه کردن را کنار بگذارید و به جای این که فکر کنید همسرتان چه کار هایی را انجام نمی دهد و چه ضعف هایی دارد، سعی کنید به خوبی هایش فکر کنید.

راز خوشبختی در زندگی زناشویی: از منفی بافی درباره همسرتان دست بکشید

همسرم همیشه به من غر می زند

بعضی از خانم ها مدام غر می زنند و جر و بحث می کنند؛ اما خیلی از مردان آن ها را جدی نمی گیرند؛ اما شما به عنوان یک شوهر باید ببینید که علت غر زدن همسرتان چیست، از چه چیزی ناراضی است و چگونه می توانید او را راضی نگه دارید و هرگز روی رفتار بدش تمرکز نداشته باشید.

کاش دوباره به دوران مجردی برگردم

مراقب افکار و خواسته های خود در زندگی باشید. شاید سختی های زندگی متاهلی باعث شود که حسرت دوران مجردی را بخورید، چرا که آزادی بیشتر و مسئولیت کم تری داشتید؛ اما بهتر است که این افکار را از سرتان بیرون کنید، زیرا شما را بی انگیزه می کند و هیچ فایده ای هم برای تان ندارد.

کاش همسرم شبیه مادرم بود

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، مقایسه مانند یک قاتل خاموش در زندگی عمل می کند. نباید انتظار داشته باشید که همسرتان شبیه دیگری باشد و کارهای مشابه با خانم های دیگر را انجام دهد؛ پس هیچ چیزی در همسرتان، حتی آشپزی و خانه داری او را با مادرتان یا زن دیگری مقایسه نکنید.

منبع:نمناک

onlinetabliq بازدید : 14 دوشنبه 14 خرداد 1403 نظرات (0)

همشهری آنلاین نوشت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است عصبانیت، پرخاشگری و طغیان‌های خشونت آمیز را کاهش دهد. اگر گاه به گاه احساس عصبانیت، تحریک پذیری یا پرخاشگری می‌کنید، امگا ۳ می تواند یک عامل مؤثر در کاهش این احساس باشد. تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که مکمل های […]

همشهری آنلاین نوشت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است عصبانیت، پرخاشگری و طغیان‌های خشونت آمیز را کاهش دهد. اگر گاه به گاه احساس عصبانیت، تحریک پذیری یا پرخاشگری می‌کنید، امگا ۳ می تواند یک عامل مؤثر در کاهش این احساس باشد.

تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که مکمل های امگا ۳ مانند روغن ماهی مصرف می‌کنند یا به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا ۳ را با خوردن غذاهای حاوی این مکمل‌ها دریافت می‌کنند، کمتر مستعد حملات تهاجمی و خشونت‌آمیز هستند.

مطالعه بیشتر: روانشناس در سعادت آباد

هلت لاین، محققان دانشگاه پنسیلوانیا در جریان تحقیقات خود دریافتند که مکمل‌های معمولی امگا ۳ بدون در نظر گرفتن سن یا جنسیت، پرخاشگری را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهند.

متاآنالیز(روشی آماری که چندین مطالعه را ترکیب و نتایج آن‌ها را یکپارچه می‌کند) ۲۹ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داد که امگا ۳ هم «پرخاشگری واکنشی» را که رفتاری در پاسخ به یک تحریک است و هم «پرخاشگری پیشگیرانه» را که برنامه‌ریزی شده است، کاهش می‌دهد.

استفانی دانیلز، یک درمانگر تغذیه که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید: یافته‌های این مطالعه که نشان می‌دهد امگا ۳ ممکن است پرخاشگری و طغیان‌های خشونت آمیز را کاهش دهد با دانش موجود در مورد نقش حیاتی این مواد مغذی در سلامت مغز همخوانی دارد. اگرچه این یافته‌ها جالب است، اما با توجه به ارتباط بین امگا ۳، کاهش التهاب و عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی، تعجب آور نیست.

دانیلز می‌گوید این یافته‌ها بر تاثیر زیادی که رژیم غذایی و تغذیه می‌تواند بر رفتار و تنظیم عاطفی داشته باشد تاکید می‌کنند.اسیدهای چرب امگا ۳ چربی‌های ضروری هستند که بدن ما به آن‌ها نیاز دارد اما نمی‌تواند به تنهایی آن‌ها را تولید کند، بنابراین باید آن‌ها را از رژیم غذایی دریافت کنیم. این اسیدهای چرب برای عملکردهای مختلف بدن، مانند کاهش التهاب، حمایت از سلامت مغز و حفظ سلامت قلب، حیاتی هستند.

onlinetabliq بازدید : 12 یکشنبه 13 خرداد 1403 نظرات (0)

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به عنوان منبع اصلی و عالی ویتامین D ضروری است. با این حال، رعایت نکردن اقدامات احتیاطی در طول تابستان می تواند منجر به خطرات زیادی شود که ممکن است بر سلامت چشم تأثیر منفی بگذارد.

جماران؛ به نقل از مجله سلامتی دکتر بورجا سالوادور کولا گفت: گذراندن زمان در قرار گرفتن مستقیم و محافظت نشده در معرض آفتاب و گرمای تابستان، پیری عدسی طبیعی چشم را با احتمال تشکیل آب مروارید تسریع می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند خشکی چشم و دژنراسیون ماکولا را افزایش می‌دهد.

وی افزود: با دمای بالای فعلی، چشم ها در برابر ابتلا به این شرایط آسیب پذیر هستند. بنابراین، لازم است در هنگام لذت بردن از فعالیت های تابستانی، تمام اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

دکتر بورجا سالوادور نکاتی را برای حفظ سلامت چشم در تابستان ارائه کرد:

هیدراته نگه داشتن بدن برای حفظ عملکردها و فرآیندهای حیاتی سیستم ها و اندام های بدن به ویژه در طول تابستان بسیار مهم است.

نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز به جایگزینی مایعات از دست رفته در اثر تعریق کمک می کند و از کم آبی بدن که یکی از دلایل اصلی سوزش چشم است، جلوگیری می کند.

تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم برای حفظ سلامت چشم، به ویژه برای بیماری های مزمن مانند رتینوپاتی دیابتی ضروری است.

-غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند زآگزانتین، لوتئین و ویتامین C که به وفور در انواع توت ها، سبزیجات برگ دار و پرتقال یافت می شوند، برای سلامت چشم ضروری هستند.

-در حین شنا از چشمان خود محافظت کنید: شنا یک فعالیت محبوب تابستانی است، اما آب استخر حاوی کلر و آب نمک می تواند روی چشم ها تأثیر منفی بگذارد. استفاده از عینک شنا برای محافظت از چشمان شما در برابر شرایط و عفونت های خاص ضروری است. علاوه بر این، به محافظت و جلوگیری از ورود هر گونه جسم خارجی به چشم کمک می کند.

برداشتن لنزهای تماسی قبل از شنا: یکی از اقدامات احتیاطی مهم، برداشتن لنزهای تماسی قبل از شنا است زیرا استفاده از آن می تواند خطرات و اثرات مضر زیادی داشته باشد، مانند کراتیت عفونی، زخم قرنیه و سایر عفونت های چشمی به دلیل وجود آب در دریا یا استخر. حاوی باکتری های زیادی است که می تواند باعث عفونت شود: عفونت خاصی وجود دارد که توسط گروهی از میکروارگانیسم ها به نام آمیب ایجاد می شود که به ویژه خطرناک است و می تواند منجر به آسیب جدی به چشم شود که شنا با لنزهای تماسی یک عامل خطر بزرگ برای آن است.

هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی استفاده کنید: قرار گرفتن بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش احتمال آسیب به لکه زرد را که در نزدیکی مرکز شبکیه قرار دارد و مسئول بینایی مرکزی و دید رنگی است، افزایش می دهد. استفاده از عینک آفتابی در طول تابستان برای محافظت از چشمان شما در برابر اشعه های مضر UV، که می تواند به ماکولا آسیب برساند و بینایی را مختل کند، ضروری است. این اقدامات احتیاطی ساده به حفظ بینایی سالم و کاهش فشار چشم در اثر نور شدید خورشید کمک می کند.

-چشم هایتان را مرطوب نگه دارید: با افزایش دما، مردم معمولا ترجیح می دهند در داخل خانه بنشینند و تهویه مطبوع در دمای بسیار پایین کار کنند. این باعث می شود فضای اطراف اتاق سرد و خشک شود و منجر به خشکی چشم شود. -استفاده از اشک مصنوعی از خشکی چشم جلوگیری کرده و از هر گونه ناراحتی ناشی از آن جلوگیری می کند.

مطالعه بیشتر: روانشناس در شهرک غرب

اشک مصنوعی؟

*اشک مصنوعی چیست؟ اشک مصنوعی قطره های چشمی هستند که اشک طبیعی چشم شما را تقویت کرده و از خشک شدن آن ها جلوگیری می کند. این کرم شبیه کرم مرطوب کننده پوست است و می توان از آن برای حفظ روانکاری مناسب چشم استفاده کرد.

* از چه نوع اشک مصنوعی استفاده کنم؟ به طور کلی، قطره های اشک بدون مواد نگهدارنده ترجیح داده می شوند زیرا می توانند به دفعات مورد نیاز استفاده شوند. انواع زیادی در دسترس است و آنهایی که حاوی هیالورونات سدیم هستند بسیار موثر هستند. برای مشاوره در مورد اینکه کدام گزینه برای علائم شما بهترین است، با پزشک خود مشورت کنید.

*چه زمانی از اشک مصنوعی استفاده کنم؟ توصیه می شود اشک مصنوعی در خانه در دسترس باشد و هنگام انجام فعالیت هایی که نیاز به دید نزدیک دارند مانند استفاده از تلفن همراه، رایانه یا مطالعه استفاده شود. استفاده مکرر، حتی قبل از شروع علائم، به جلوگیری از ناراحتی کمک می کند. برای قطره های بدون مواد نگهدارنده، در صورت نیاز از آن استفاده کنید، مانند هر ساعت کار با رایانه، در صورت لزوم، فرکانس را افزایش دهید. برای قطره های حاوی مواد نگهدارنده، ترجیحاً 3 تا 4 بار در روز یا طبق توصیه چشم پزشک استفاده شود.

 

-استفاده از اشک مصنوعی با لنزهای تماسی

 بیشتر اشک های مصنوعی بدون مواد نگهدارنده را می توان به طور کلی با لنزهای تماسی استفاده کرد، اما برای جلوگیری از عفونت، حتما لنزها را به درستی تمیز کنید.

رد کردن افسانه های دروغین

برخی از بیماران به اشتباه معتقدند که استفاده از اشک مصنوعی تولید اشک طبیعی را متوقف می کند، اما این درست نیست. همانطور که مرطوب کننده خواص پوست را تغییر نمی دهد، اشک مصنوعی نیز تولید اشک طبیعی را تغییر نمی دهد. آنها در واقع به جلوگیری از مشکلات و عوارض ناشی از خشکی چشم کمک می کنند.

تعطیلات تابستانی زمان خوبی برای تعامل با خانواده و دوستان است، با این حال، همچنین لازم است اطمینان حاصل کنیم که بینایی ما در این مدت به خطر نیفتد.

onlinetabliq بازدید : 11 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)

روز عروسی یکی از مهمترین و خاص ترین روزها در زندگی هر فردی است. همه عروس خانم ها دوست دارند که در مراسم عروسی خود بدون هیچ استرسی بدرخشند، بنابراین لازم است که قبل از عروسی با برنامه ریزی صحیح بسیاری از کارها را سرو سامان بخشند تا در این روز باشکوه هیچ کار دیگری نداشته باشند.
همه زوج ها دوست دارند روز عروسی شان طبق برنامه و باشکوه برگزار شود پس برای داشتن یک عروسی رویایی و دلخواه از یک ماه قبل این کارها را حتما انجام دهید.

روز عروسی یکی از مهمترین و خاص ترین روزها در زندگی هر فردی است. همه عروس خانم ها دوست دارند که در مراسم عروسی خود بدون هیچ استرسی بدرخشند، بنابراین لازم است که قبل از عروسی با برنامه ریزی صحیح بسیاری از کارها را سرو سامان بخشند تا در این روز باشکوه هیچ کار دیگری نداشته باشند. در این بخش از نمناک به شما خواهیم گفت که یک ماه قبل از برگزاری مراسم ازدواجتان چه کارهایی را باید انجام دهید.
خریدهای قبل از عروسی
خریدهای قبل از عروسی مانند خرید لوازم آرایش، حوله، لباس، سرویس طلا و... را به اتمام برسانید، با پایان یافتن این خریدها باری از دوش شما برداشته خواهد شد.
رزرو لباس عروس
از یک ماه قبل لباس عروستان را رزرو کنید و از یک هفته قبل از عروسی، لباس را پرو کنید تا قبل از روز عروسی اگر لباس برایتان تنگ یا گشاد بود، بتوانید آن را برایتان اندازه کنند.چیزی وحشتناک تر از این نیست که در روز عروسی زیپ لباس عروس شما بالا نرود!
انتخاب مدل آرایش و مو
آرایشگر مورد نظر خود را انتخاب کرده و کارهای او را از نزدیک ببینید، مدل مو، سبک آرایش و تاج مورد علاقه خود را انتخاب نمایید و چند نمونه عکس داشته باشید تا به آرایشگر خود نشان دهید.
انتخاب آهنگ
آهنگ هایی که مدنظرتان است که در مراسم عروسیتان پخش شود را انتخاب کنید و به تمرین با این آهنگ ها بپردازید، هفته آخر زمان مناسبی برای انتخاب آهنگ نیست.
پخش کارت های عروسی
شروع به پخش نمودن کارت های عروسی کنید تا زمان کافی داشته باشید و بتوانید مهمان هایی که قادر به شرکت در مراسم عروسی نیستند را با مهمانان دیگر جایگزین کنید. از اقوام و آشنایان خواهش کنید خبر حضور داشتن خود را اعلام کنند.
تقویت سیستم ایمنی:
سیستم ایمنی بدنتان را تقویت نمایید، ویتامین های لازم بدن را تامین کنید، دمنوش های آرامش بخش بنوشید و از انجام تفریحات پر ریسک مانند اسکی و اسکیت بپرهیزید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ولیعصر
رسیدگی به پوست و زیبایی
به سلامت پوست و زیبایی خود اهمیت دهید، آب و میوه و سبزی زیاد استفاده نمایید، از کرم های آب رسان استفاده نمایید، از همان ماسک ها و محصولات پوستی که امتحان کرده و موثر بوده اند، استفاده نمایید و به هیچ وجه سراغ استفاده از محصولات پوستی جدید نروید.
سفارش کیک عروسی
یک ماه مانده به عروسی زمان کافی وجود دارد که بتوانید متناسب با سلیقه خود و تم جشن عروسی طرح کیک تان را انتخاب کنید.

مشورت با آتلیه
برای خرید و انتخاب تور عروس، به مدل لباس عروس دقت نمایید که تور شما با آن هماهنگی و هارمونی بر اساس جنس پارچه‌ داشته باشد، همچنین با آتلیه عکاسی خود مشورت کنید که تور بلند تهیه کنید یا کوتاه زیرا عکاسان در این زمینه تجربه خوبی دارند.
مراجعه به دندانپزشک
یک‌ماه قبل از عروسی، رسیدگی به ظاهر دندان بسیار توصیه می‌شود پس به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا هم سلامت دندان‌هایتان بررسی شود و هم جرم‌گیری و سفید کردن دندان‌ها را انجام دهیدتا لبخند زیباتری در شب عروسی داشته باشید.
نکات مهم
۱_از تغییر رنگ موی خود قبل از عروسی بپرهیزید.

۲_یک ماه قبل از عروسی، پیرایش مختصری به اندازه‌ی چند سانت، برای قیچی زدن به انتهای آسیب دیده مو داشته باشید. اما بعد از آن از قیچی زدن به موها بپرهیزید!

۳_برنامه ورزشی قبلی و نرمال خود را حفظ کنید و برنامه جدید ورزشی ایجاد نکنید.

۴_از حمام آفتاب و آفتاب گرفتن دوری کنید.

اگر آرایشگرتان حرفه ای است، به او اعتماد کنید.

۵_قبل از عروسی شما باید وعده‌های غذایی مناسب و نرمالی داشته و هیچ وعده غذایی را حذف نکنید.

۶_لایه‌برداری و پاکسازی پوست، قبل از جشن عروسی کاملاً ممنوع است.

۷_خواب کافی داشته باشید تا برای روز عروسی شاداب‌تر و آرام‌تر باشید.

۸_مصرف کافئین خود را افزایش ندهید، کافئین آب بدن را جذب نموده و باعث تیرگی زیر چشم می‌شود.

منبع: نی نی بان

onlinetabliq بازدید : 11 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)

کرمان - ایرنا - سرپرست انتظامی عنبرآباد از دستگیری قاتل مسلح ۲ شهروند و تیراندازی به آمبولانس و مجروحیت یک پرستار در این شهرستان خبر داد و گفت: این فرد بعد از ۴۹ روز زندگی مخفیانه دستگیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ علی کریمی روز شنبه افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل مسلحانه ۲ شهروند و تیراندازی به آمبولانس در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، بلافاصله اکیپی مجرب از کارآگاهان پلیس با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با پی جویی های پلیسی و تخصصی، موفق به شناسایی محل اختفای قاتل شدند و در یک عملیات پلیسی، متهم فراری پس از ۴۹ روز زنگی مخفیانه در مخفیگاهش در یکی از روستا های اطراف شهرستان عنبرآباد دستگیر شد.

مقالات بیشتر: روانشناس در پونک

سرپرست انتظامی شهرستان عنبرآباد با اشاره به پیگیری های مجدانه پلیس در دستگیری قاتل و کشف ۲ قبضه سلاح جنگی از متهم خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات پلیس پس از مواجهه با شواهد و مدارک به بزه ارتکابی (قتل) اعتراف و انگیزه خود را اختلافات شخصی که با مقتولان داشته عنوان کرد که در نهایت به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

به گزارش ایرنا، ۱۵ فروردین سال جاری یک فرد مسلح پس از آزاد شدن پسرعمویش از زندان ابتدا وی را با شلیک اسلحه در کهنوج مجروح کرد.

به نقل از منابع آگاه، فرد مجروح برای درمان به وسیله آمبولانس به جیرفت اعزام می شود که ضارب باز هم در مسیر به سمت آمبولانس شلیک کرده و باعث کشته شدن مجروح و یک فرد دیگر در آمبولانس می شود.

همچنین ۲ فرد دیگر شامل راننده آمبولانس و عوامل اورژانس هم زخمی شدند.

onlinetabliq بازدید : 11 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)

شرط هرگونه واگذاری دارایی منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

اعطای سهام عدالت به جاماندگان که در تبصره دوم قانون بودجه ۱۴۰۱ دستگاه‌ها موظف به اجرای آن شدند، اما به دلایلی اجرای آن به سال ۱۴۰۲ موکول شد تا این که در برنامه بودجه ۱۴۰۲ در ماده ن احکام مرتبط با خصوصی سازی و واگذاری سهام دولتی، دولت موظف شد از محل سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در سقف ردیف درآمدی ۳۱۰۵۰۰ نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام، اقدام کند موضوعی که علی‌رغم تاکیدات قانون بودجه به سرانجام نرسید و بنابر وعده مسئولان بنا شد این موضوع تعیین تکلیف شود.

اما چرا برخلاف بند قانونی اعطای سهام عدالت به جاماندگان در سال ۱۴۰۲ اجرایی نشد؟ موضوعی که روز‌های آخر اسفندماه سال گذشته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در رابطه با آن مطرح کرده بود: با توجه به این که در مورد مبنای حقوقی سبد سهامی که باید به نومشمولان واگذار شود اختلافات حقوقی وجود داشت بنا شد ابتدا موانع حقوقی برداشته شود و بعد سبد سهام برای نومشمولان به تصویب برسد.

مطالعه بیشتر: آموزش تار و سه تار در دهکده المپیک

جاماندگان سهام عدالتی که حتی شناسایی آنها هم به گفته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در سال ۱۴۰۲ انجام شده است. او در این رابطه به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: نو مشمولان سهام عدالت شناسایی شدند و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد تأیید قرار گرفتند.

آخرین جزئیات از اعطای سهام عدالت به جاماندگان اعلام شد

حالا به تازگی باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری از آخرین جزئیات اعطای سهام عدالت به جاماندگان به سراغ وزیر امور اقتصاد و دارایی احسان خاندوزی رفت و در این راستا اظهار کرد: باید ترتیبات جدید مصوبه این موضوع دوباره آماده شود یعنی اکنون باتوجه به این که حکم قانون بودجه امسال نسبت به بودجه ۱۴۰۲ متفاوت است باید مراحل آن در کمیسیون دولت طی شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا بحث حقوقی میان وزارتخانه‌ها در این رابطه وجود دارد بیان کرد: امیدواریم این موضوع زودتر مرتفع شود.

 

پیش از این هم ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی به تازگی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها در پاسخ به این پرسش که واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه با مشکل دریافت سهام عدالت روبرو می‌شدند، تکرار خواهد شد؟ تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چرا که واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

در نهایت باید گفت عدم اجرای بند قانونی اعطای سهام عدالت به جاماندگان فرصت را هم برای سودجویان فراهم کرده و برخی با یدک کشیدن کلید واژه ثبت نام برای سهام عدالت جاماندگان در حال کاسبی و پرکردن جیب خود هستند! در همین زمینه هم بار‌ها مسئولان تاکید داشتند که برای سهام عدالت ثبت نامی انجام نمی‌شود و افراد باید در این زمینه با هوشیاری عمل کنند.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت هم با تاکید بر این موضوع به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در خصوص بحث جاماندگان سهام عدالت در حال حاضر هیچ گونه ثبت نامی برای مشمولان جدید وجود ندارد و اگر بنا باشد برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید اقدامی صورت گیرد حتما توسط وزیر اقتصاد و مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی و مراحل و اقدامات مورد نیاز آن اعلام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

onlinetabliq بازدید : 9 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)

با حضور کارکنان خدمات؛دوره آموزشی تشریفات و آداب پذیرایی در اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان برگزار شد

دوره آموزشی تشریفات و آداب پذیرایی در اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در راستای توانمندسازی کارکنان خدمات برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، دوره آموزشی «تشریفات و آداب پذیرایی» در راستای توانمندسازی کارکنان خدمات، صبح امروز(۸ خرداد) از سوی واحد آموزش اداره کل برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حضوری ۸ ساعته اصول و فنون پذیرایی و آداب تشریفات و نحوه رفتار، پذیرایی در جلسات گوناگون، تشریفات آبدارخانه، اصول معاشرت با مدیران و میهمانان و سایر همکاران، نظافت محیط کار و بهداشت ابزار، آراستگی ظاهر و استانداردهای یونیفرم، نحوه رفتار و اخلاق حرفه‌ای و نیز بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در هنگام پذیرایی به صورت تئوری، عملی و کاربردی توسط خانم عالمی، مدرس دوره هتلداری و تشریفات مطرح گردید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه اندرزگو

onlinetabliq بازدید : 11 جمعه 11 خرداد 1403 نظرات (0)

مروری بر مهمترین دستاوردهای سفر «شهید جمهور» به قزوین

هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ بود، ظهر روز چهارشنبه رئیس جمهور طی بیستمین سفر استانی خود وارد قزوین شد. ماه مبارک رمضان بود و انتظار نمی‌رفت که سفر هیئت دولت به قزوین، در این روزها آن‌هم بدون فرصت برای تشریفات خاص، نیم روزه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ بود، ظهر روز چهارشنبه رئیس جمهور طی بیستمین سفر استانی خود وارد قزوین شد. ماه مبارک رمضان بود و انتظار نمی‌رفت که سفر هیئت دولت به قزوین، در این روزها آن‌هم بدون فرصت برای تشریفات خاص، نیم روزه صورت گیرد.

کمتر کسی فکر می‌کرد که سفر نیم روزه رئیس‌جمهور برای استان دستاورد چشمگیری داشته باشد؛ اما سفر شهید آیت‌الله رئیسی به قزوین کوتاه بود و خیرات و برکات بسیاری برای مردمان کهنه دیار مینودری به ارمغان آورد. یکی از محسنات سفر هیئت دولت به استان، سفر وزرای وقت به شهرستان‌ها بود تا از نزدیک مسائل پیش روی مردم را بررسی و دستورات لازم جهت پیگیری و رسیدگی به آن‌ها را صادر کنند.

توجه شهید جمهور به حوزه علم و فناوری در قزوین

تسریع و تکمیل فاز اول پردیس علم و فناوری در استان قزوین، تکمیل و تجهیز پنج مرکز رشد و نوآوری، تخصیص مجوز برای ساخت ۲ شهرک فناوری در استان قزوین و حمایت از طرح شتابگر ملی نشان از توجه شهید جمهور به حوزه علم و فناوری در قزوین بوده است.

عزم دولت سیزدهم در رونق میراث فرهنگی استان

بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های میراثی در نظر گرفته شده است. انتقال مدیریت و حق واگذاری منطقه نمونه گردشگری لاله الموت به استان و ابلاغ آزادسازی دولتخانه صفوی از مواردی بود که عزم دولت سیزدهم در رونق میراث فرهنگی را نشان داد.

افزایش بودجه سلامت

تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی قزوین با آنکه این پروژه کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از دیگر برکات سفر رئیس جمهور شهیدمان به قزوین بوده است. تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه ترومای بیمارستان شهید رجایی بخشی دیگر از آثار و خیرات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان است.

کمک سید محرومان به عشایر قزوین

یکی از نتایج ملموس سفر شهید آیت‌الله رئیسی به استان قزوین، تصویب دستورالعمل ویژه ۱۰ ماده‌ای به منظور گسترش خدمات و افزایش رفاه در مناطق عشایری است. در این راستا مقرر شده است که ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در مناطق عشایرنشین استان توزیع شود. راه‌اندازی ۳۸۰ خانه بهداشت، خرید تضمینی گوشت تولیدی عشایر، توزیع مدت‌دار نهاده‌های دامی از مهمترین توصیه‌های هیئت دولت بود که برای جامعه عشایر اجرایی شد.

دولت سیزدهم با ریاست شهید آیت‌الله رئیسی در عمر کوتاه اما پربرکت خود دستاوردهای ریز و درشت دیگری نیز در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، جوانی جمعیت، تعاون و اشتغال برای مردم مینودری به یادگار گذاشته است. گرچه مردم امروز در سوگ رئیس جمهور شهید هستند اما امید به روزهای روشن و ادامه مکتب خدمت همچون نوری در این تاریکستان فراق همچنان می‌تابد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه اقدسیه

onlinetabliq بازدید : 13 دوشنبه 07 خرداد 1403 نظرات (0)

ستاد انتخابات کشور راهنمای ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منتشر کرد.

راهنمای ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوریبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران طبق برنامه زمان بندی ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور از ساعت 08:00 صبح روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه جاری آغاز می شود.

مقالات بیشتر: خرید و فروش تار غرب تهران

 ستاد انتخابات کشور برای تسهیل در امور اجرایی ثبت نام و آگاهی داوطلبان قبل از حضور در محل ثبت نام به استناد ماده ۳۵ و ۵۵ قانون انتخابات این راهنما را به آگاهی عموم می رساند. داوطلبان برای دسترسی به این راهنما می توانند به پایگاه اینترنتی ستاد انتخابات وزارت کشور به نشانی https://www.moi.ir/ مراجعه کنند.

onlinetabliq بازدید : 15 یکشنبه 06 خرداد 1403 نظرات (0)

اصفهان – ورودی تشریفات اصفهان از سمت فرودگاه در جلسه علنی شورای شهر امروز به نام آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک صد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان صبح یکشنبه برگزار شد، در این جلسه لایحه ۲ فوریتی نام گذاری اتوبان ورودی اصفهان به نام شهید آیت الله رئیسی بررسی شد و با پیشنهاداتی که داده شد از پل شهید طیاره تا ورودی فرودگاه اصفهان به انضمام تقاطع غیرهمسطحی که به زودی مقابل حصه کلنگ زنی خواهد شد به نام شهید رئیسی نام‌گذاری و این لایحه به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه لایحه ۲ فوریتی در خصوص تمدید بسته تشویقی صدور پروانه ساختمانی و پرداخت مطالبات شهرداری توسط مردم بررسی و تصویب شد که تا ۲۸ اسفند تمدید و همه مراجعات را دربربگیرد.

لایحه ۲ فوریتی خرید تجهیزات سازمان پسماند بررسی و یک فوریت این لایحه نیز در این جلسه تصویب شد تا در یک هفته بررسی لازم صورت گیرد و هفته آینده در صحن علنی شورا مطرح گردد.

لایحه توافق ملکی واگذاری ملکی در طرح عمرانی خیابان مشتاق دوم نیز در صد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی و به تصویب رسید.

آر اف پی پروژه پژوهشی به روز رسانی طرح جامع عملیاتی مدیریت یکپارچه پسماند عادی شهر امروز بررسی شد و به تصویب اعضا رسید.

لایحه مساعدت در صدور گواهی عدم خلاف و پرداخت بدهی‌های ساختمانی مربوط به یک مرکز خیریه در منطقه ۱۵ بررسی شد و با توضیحات ارائه شده به تصویب اعضا رسید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ونک

onlinetabliq بازدید : 9 یکشنبه 06 خرداد 1403 نظرات (0)

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: قانون انتخابات، ثبت نام ریاست جمهوری را به صورت حضوری پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: قانون انتخابات، ثبت نام ریاست جمهوری را به حضوری پیش بینی کرده است.

مقالات بیشتر: آموزشگاه موسیقی مهرآئین

وی ادامه داد: صحت انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه تایید شد. فردا تمامی منتخبین در جلسه افتتاحیه مجلس دوازدهم حاضر خواهند بود.

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 762
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 117
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 305
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 856
  • بازدید ماه : 856
  • بازدید سال : 15,816
  • بازدید کلی : 39,520