loading...
onlinetabliq
onlinetabliq بازدید : 11 دوشنبه 21 خرداد 1403 نظرات (0)

افتتاح نمایشگاه ملزومات و تشریفات عقد و ازدواج در قزوین
مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی قزوین از برگزاری سومین نمایشگاه ملزومات و تشریفات عقد و ازدواج از21 خردادماه در قزوین خبر داد.
به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، احمد خورگامی با اعلام این خبر گفت: سومین نمایشگاه تخصصی ملزومات و تشریفات عقد و ازدواج از تاریخ 21 لغایت 25 خرداد ماه از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: مشارکت کنندگان در حوزه های مختلف شامل آتلیه، خدمات عکاسی و فیلم برداری ، گل آرایی و تزئینات مراسم، تالارهای پذیرایی و موسسات تشریفات، پوشاک و مزون های لباس عروس و داماد، محصولات بهداشتی و آرایشی، مشاور خانواده، سالن های زیبایی مردانه و زنانه، دکوراسیون داخلی، لوازم خانگی و ملزومات جهیزیه و... نسبت به معرفی و فروش محصولات و خدمات خود خواهند پرداخت.

این مسئول یاد آور شد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه جلسات آموزشی پیش از ازدواج توسط مشاورین خانواده برگزار می شود که بازدیدکنندگان گرامی می توانند با حضور در غرفه مشاورین خانواده از این خدمات استفاده کنند.

خورگامی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 50 مشارکت کننده از استان های البرز، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، تهران و قزوین حضور پیدا خواهند کرد.

وی در پایان اضافه کرد: مشارکت کنندگان این نمایشگاه پکیج های اقتصادی ویژه ای برای ازدواج در نظر گرفته اند تا زوج های در آستانه ازدواج با شرایط پرداخت اقساطی و تخفیفات ویژه نمایشگاهی از خدمات مناسبی بهره مند شوند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه میرداماد

onlinetabliq بازدید : 8 دوشنبه 21 خرداد 1403 نظرات (0)

لغو یا توقف کنسرت‌ها در‌اثرِ همه‌گیری کووید-۱۹ باعث شد تا یکی از شاخه‌های پردرآمد صنعت موزیک در جهان دچار خسارت بالایی شود. اکنون پس از گذشتن از هراس پاندمی، اجراهای زنده، پُرشمار و باشدتی قابل‌توجه بازگشته‌اند و تورهای جهانی نیز پُرسروصدا ادامه می‌دهند. طبق برآوردهای مجله سرگرمی Pollstar؛ در سال 2023، «تیلور سوئیفت» اولین اجراکننده موسیقیِ تاریخ شد که برای یک تور بیش از یک‌میلیارد‌دلار درآمد کسب کرد! در‌همان‌سال، «بیانسه» به‌خاطر تور جهانی «رنسانس» به یکی از سرفصل‌های خبریِ جهان در حوزه موسیقی تبدیل شد و اجراهایش آن‌قدر موفقیت‌آمیز بود که حتی اقتصاد محلی مکان‌های برگزاری کنسرت‌هایش نیز «تکانی اساسی» خوردند؛ که این‌امر تاحدی توسط طرفداران آمریکاییِ او که برای دیدن اجراهایش به اروپا سفر کردند، رقم خورد.

مطالعه بیشتر: آموزش تار و سه تار دهکده المپیک

 داده‌نمای امروز به میزان محبوبیت رویدادهای اجرای زنده موسیقی در جوامع مختلف می‌پردازد. داده‌های SCI نشان می‌دهد که اسپانیایی‌ها به‌‌شکلی «افراطی» بلیت‌های کنسرت‌ها را می‌خرند؛ به‌طوری‌که از هر چهار پاسخ‌دهنده (دراین‌نظرسنجی: 10هزارنفر 18 تا 64سال از آوریل 2023 تا مارس 2024) یک‌نفرشان در 12‌ماه‌گذشته اقلاً یک بلیت خریده است! این‌ اتفاق بین مردم «کره‌جنوبی» رواج کمتری دارد: 10‌درصد از پاسخ‌دهندگانِ آن‌کشور گفتند که بلیت یک رویداد موسیقی (کنسرت یا جشنواره) را رزرو کرده‌اند.

onlinetabliq بازدید : 8 یکشنبه 20 خرداد 1403 نظرات (0)

شهردار تهران درباره قرارداد چند همتی غیرقانونی و خارج از تشریفات پاسخگو باشد
سوده نجفیعضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید رعایت قوانین و اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر تهران، از شهرداری تهران خواست در اسرع وقت درخصوص چند قرارداد خارج از تشریفات منعقدشده؛ شفاف‌سازی نماید.
به گزارش «نماینده»، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و دومین جلسه شورا در تذکری اظهار کرد: یکی از مؤسسات زیر مجموعه دفتر شهردار، بدون رعایت هرگونه مجوز قانونی، اقدام به عقد قراردادی چند همتی خارج از حدود و اختیارات شهردار تهران و بدون اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر تهران، خارج از تشریفات نموده است.

وی ادامه داد: توقع می رود شهردار تهران نسبت به اینگونه اقدامات بی ضابطه پاسخگوی اعضای شورای شهر باشد و در صورتی که پاسخ قانع کننده ای داده نشود و شهردار تهران ابعاد این قرار داد را در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر قرار ندهد و پاسخ تذکر بنده در اسرع وقت داده نشود؛ مراتب از طریق مراجع قانونی قابل پیگیری می باشد.

نجفی گفت: این قرارداد، قرارداد چین نیست که محرمانه باشد. باید در اختیار اعضای شورا قرار گیرد و بیان شود.

این عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: هیچ یک از اعضای شورا مخالف توسعه موضوعات مدیریت شهری در تهران نیستند؛ ولی عقد چنین قراردادهایی بدون مجوز از شورای شهر غیر قانونی است و باید قبل از آن مجوز های لازم اخذ گردد.
مقالات دیگر: ظروف کرایه شهرک گلستان

onlinetabliq بازدید : 12 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)

به گزارش فرتاک نیوز،قارچ ناخن یه مشکل شایع و آزاردهنده‌ است که می‌تونه ظاهر و سلامت ناخن‌ها رو تحت تاثیر قرار بده. اگه به موقع تشخیص داده نشه و درمان نشه، می‌تونه به مشکلات جدی‌تری منجر بشه. در این مقاله، به علائم، علل و درمان‌های مختلف قارچ ناخن می‌پردازیم تا بتونیم بهتر با این مشکل مقابله کنیم.

عدم رعایت بهداشت:

مکان‌های عمومی مثل حمام‌های عمومی، سالن‌های ورزشی و رختکن‌ها بهترین جاها برای انتقال قارچ ناخن هستن. اگه پابرهنه در این مکان‌ها راه بریم، احتمال ابتلا به قارچ ناخن خیلی زیاده. همیشه باید از دمپایی یا کفش‌های مناسب استفاده کنیم تا جلوی این مشکل رو بگیریم.

ایا قارچ ناخن دست خطرناک است

حتما بخوانید: ناخن کار در ستارخان

برای این که بتونیم به موقع قارچ ناخن رو تشخیص بدیم، باید با علائمش آشنا بشیم. علائم قارچ ناخن کاشت معمولاً خیلی واضحن و اگه بهشون دقت کنیم، می‌تونیم خیلی زود بفهمیم که ناخن‌هامون دچار این مشکل شدن یا نه.

سفت شدن ناخن

یکی از اولین علائمی که می‌تونیم ببینیم، سفت شدن غیرطبیعی ناخنه. این حالت باعث می‌شه ناخن‌ها ضخیم‌تر از حالت عادی بشن و این تغییر رو می‌تونیم با لمس کردن ناخن‌ها حس کنیم. این ضخیم شدن ممکنه به حدی برسه که کوتاه کردن ناخن‌ها سخت بشه.

بی رنگ شدن ناخن

یکی دیگه از نشانه‌های قارچ ناخن، بی‌رنگ شدن یا تغییر رنگ ناخن‌هاست. ممکنه ناخن‌ها سفید، زرد، سبز یا حتی سیاه بشن. این تغییر رنگ معمولاً از لبه‌های ناخن شروع می‌شه و به تدریج به سمت ریشه ناخن گسترش پیدا می‌کنه.

شکننده یا ناهموار شدن ناخن

قارچ ناخن باعث می‌شه ناخن‌ها شکننده و ناهموار بشن. این حالت می‌تونه به راحتی با کوچکترین فشار یا ضربه‌ای ناخن‌ها رو بشکنه. همچنین، سطح ناخن‌ها ممکنه خشن و ناصاف بشه که این نشونه‌ای دیگه از عفونت قارچیه.

علت قارچ ناخن

حالا که با علائم قارچ ناخن آشنا شدیم، بهتره بدونیم که چرا این مشکل به وجود میاد. قارچ‌ها معمولاً بی‌ضرر روی پوست ما زندگی می‌کنن، ولی تحت شرایط خاصی می‌تونن باعث عفونت بشن.

محیط‌های گرم و مرطوب

قارچ‌ها عاشق مکان‌های گرم، تاریک و مرطوب هستن. به همین دلیل، احتمال بروز عفونت قارچ ناخن پا بیشتر از دست هست. محیط‌های مرطوب مثل حمام‌ها و استخرها بهترین جاها برای رشد قارچ‌ها هستن.

عدم ضدعفونی وسایل آرایش ناخن

یکی دیگه از علل قارچ ناخن، استفاده از وسایل آرایش ناخن غیربهداشتیه. اگه ناخن‌کار شما لوازم آرایش ناخن مثل سوهان دستی یا برقی رو ضدعفونی نکنه، احتمال انتقال عفونت قارچی خیلی زیاده. همیشه باید مطمئن بشیم که وسایلی که برای ناخن‌هامون استفاده می‌شه تمیز و ضدعفونی شده باشه.

پاهای مرطوب و کثیف

اگه پاهای خودمون رو تمیز و خشک نگه نداریم، قارچ‌ها راحت‌تر می‌تونن رشد کنن و عفونت ایجاد کنن. باید همیشه بعد از شستشو پاها رو خوب خشک کنیم و از جوراب‌های نخی استفاده کنیم تا پاها عرق نکنن.

قویترین پماد ضد قارچ ناخن

درمان خانگی قارچ ناخن

درمان‌های خانگی می‌تونن کمک زیادی به کاهش علائم قارچ ناخن کنن. در این بخش به چند درمان خانگی ساده و موثر برای قارچ ناخن اشاره می‌کنیم.

سرکه سیب برای قارچ ناخن

سرکه سیب خاصیت ضد میکروبی داره و می‌تونه به کاهش علائم قارچ ناخن کمک کنه. برای استفاده از این روش، یک پیمانه سرکه سیب رو با دو پیمانه آب ترکیب کنید و دست یا پای آسیب دیده رو هر روز به مدت ۲۰ دقیقه در این محلول قرار بدین.

سیر برای عفونت قارچی ناخن

عصاره سیر خاصیت ضد قارچ داره و می‌تونه به درمان قارچ ناخن کمک کنه. یک حبه سیر رو له کنید و روزانه به مدت ۳۰ دقیقه روی موضع مورد نظر قرار بدین. البته برای تایید کامل تاثیرگذاری این روش نیاز به تحقیقات بیشتریهست.

روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت ضد قارچ و ضد عفونی کننده داره و می‌تونه به درمان قارچ ناخن کمک کنه. با استفاده از پنبه، دو بار در روز مقداری روغن درخت چای رو به ناخن آسیب دیده بمالید.

 

نتیجه‌گیری

قارچ ناخن یه مشکل شایع و قابل درمانه که با شناخت علائم و رعایت نکات بهداشتی می‌تونیم از بروز و پیشرفت اون جلوگیری کنیم. اگه به موقع تشخیص داده بشه و درمان‌های مناسب انجام بشه، می‌تونیم خیلی زود این مشکل رو برطرف کنیم و از درد و عوارض ناخوشایندش خلاص بشیم. بنابراین، بهتره همیشه به سلامت ناخن‌هامون توجه کنیم و در صورت مشاهده هر گونه علائم غیرطبیعی، به پزشک مراجعه کنیم تا بهترین روش‌های درمان رو استفاده کنیم.

onlinetabliq بازدید : 6 پنجشنبه 17 خرداد 1403 نظرات (0)

نوع رفتار هر فرد از افکار او سرچشمه میگیرد پس اگر آقایان دوست ندارند در زندگی زناشویی با مشکلات جدی رو برو شوند باید این افکار را درمورد همسرشان درو بریزند.

نوع رفتار هر فرد از افکار او سرچشمه میگیرد پس اگر آقایان دوست ندارند در زندگی زناشویی با مشکلات جدی رو برو شوند باید این افکار را درمورد همسرشان درو بریزند.

افکار نادرست مردانه که زندگی را تلخ می کند

شاید از زبان خیلی از روانشناسان شنیده باشید که می‌ گویند مراقب افکارت باش، زیرا تبدیل به کلماتت می شوند. مراقب کلماتت باش؛ زیرا تبدیل به رفتارت می شوند. مراقب رفتارت باش، زیرا تبدیل به عادتت می شوند.

بیشتر بخوانید: روانشناس در غرب تهران

مراقب عادتت باش، زیرا تبدیل به شخصیتت می شوند. مراقب شخصیتت باش، زیرا تبدیل به سرنوشتت می شوند که واقعا جای تفکر بسیار دارد. شما نیز در زندگی باید از افکار و عادات تان مراقبت کنید. در این مطلب قصد داریم توصیه‌ هایی به آقایان داشته باشیم که بعد از ازدواج باید این فکر ها را در مورد همسرشان دور بریزند.

شاید این جمله را از زبان خیلی از مرد ها شنیده باشید. اگر شما هم جزء این دسته از آقایان هستید، بهتر است که هر چه زودتر این افکار سمی را از سرتان بیرون کنید. باید مقایسه کردن را کنار بگذارید و به جای این که فکر کنید همسرتان چه کار هایی را انجام نمی دهد و چه ضعف هایی دارد، سعی کنید به خوبی هایش فکر کنید.

راز خوشبختی در زندگی زناشویی: از منفی بافی درباره همسرتان دست بکشید

همسرم همیشه به من غر می زند

بعضی از خانم ها مدام غر می زنند و جر و بحث می کنند؛ اما خیلی از مردان آن ها را جدی نمی گیرند؛ اما شما به عنوان یک شوهر باید ببینید که علت غر زدن همسرتان چیست، از چه چیزی ناراضی است و چگونه می توانید او را راضی نگه دارید و هرگز روی رفتار بدش تمرکز نداشته باشید.

کاش دوباره به دوران مجردی برگردم

مراقب افکار و خواسته های خود در زندگی باشید. شاید سختی های زندگی متاهلی باعث شود که حسرت دوران مجردی را بخورید، چرا که آزادی بیشتر و مسئولیت کم تری داشتید؛ اما بهتر است که این افکار را از سرتان بیرون کنید، زیرا شما را بی انگیزه می کند و هیچ فایده ای هم برای تان ندارد.

کاش همسرم شبیه مادرم بود

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، مقایسه مانند یک قاتل خاموش در زندگی عمل می کند. نباید انتظار داشته باشید که همسرتان شبیه دیگری باشد و کارهای مشابه با خانم های دیگر را انجام دهد؛ پس هیچ چیزی در همسرتان، حتی آشپزی و خانه داری او را با مادرتان یا زن دیگری مقایسه نکنید.

منبع:نمناک

onlinetabliq بازدید : 14 دوشنبه 14 خرداد 1403 نظرات (0)

همشهری آنلاین نوشت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است عصبانیت، پرخاشگری و طغیان‌های خشونت آمیز را کاهش دهد. اگر گاه به گاه احساس عصبانیت، تحریک پذیری یا پرخاشگری می‌کنید، امگا ۳ می تواند یک عامل مؤثر در کاهش این احساس باشد. تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که مکمل های […]

همشهری آنلاین نوشت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است عصبانیت، پرخاشگری و طغیان‌های خشونت آمیز را کاهش دهد. اگر گاه به گاه احساس عصبانیت، تحریک پذیری یا پرخاشگری می‌کنید، امگا ۳ می تواند یک عامل مؤثر در کاهش این احساس باشد.

تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که مکمل های امگا ۳ مانند روغن ماهی مصرف می‌کنند یا به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا ۳ را با خوردن غذاهای حاوی این مکمل‌ها دریافت می‌کنند، کمتر مستعد حملات تهاجمی و خشونت‌آمیز هستند.

مطالعه بیشتر: روانشناس در سعادت آباد

هلت لاین، محققان دانشگاه پنسیلوانیا در جریان تحقیقات خود دریافتند که مکمل‌های معمولی امگا ۳ بدون در نظر گرفتن سن یا جنسیت، پرخاشگری را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهند.

متاآنالیز(روشی آماری که چندین مطالعه را ترکیب و نتایج آن‌ها را یکپارچه می‌کند) ۲۹ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داد که امگا ۳ هم «پرخاشگری واکنشی» را که رفتاری در پاسخ به یک تحریک است و هم «پرخاشگری پیشگیرانه» را که برنامه‌ریزی شده است، کاهش می‌دهد.

استفانی دانیلز، یک درمانگر تغذیه که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید: یافته‌های این مطالعه که نشان می‌دهد امگا ۳ ممکن است پرخاشگری و طغیان‌های خشونت آمیز را کاهش دهد با دانش موجود در مورد نقش حیاتی این مواد مغذی در سلامت مغز همخوانی دارد. اگرچه این یافته‌ها جالب است، اما با توجه به ارتباط بین امگا ۳، کاهش التهاب و عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی، تعجب آور نیست.

دانیلز می‌گوید این یافته‌ها بر تاثیر زیادی که رژیم غذایی و تغذیه می‌تواند بر رفتار و تنظیم عاطفی داشته باشد تاکید می‌کنند.اسیدهای چرب امگا ۳ چربی‌های ضروری هستند که بدن ما به آن‌ها نیاز دارد اما نمی‌تواند به تنهایی آن‌ها را تولید کند، بنابراین باید آن‌ها را از رژیم غذایی دریافت کنیم. این اسیدهای چرب برای عملکردهای مختلف بدن، مانند کاهش التهاب، حمایت از سلامت مغز و حفظ سلامت قلب، حیاتی هستند.

onlinetabliq بازدید : 13 یکشنبه 13 خرداد 1403 نظرات (0)

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به عنوان منبع اصلی و عالی ویتامین D ضروری است. با این حال، رعایت نکردن اقدامات احتیاطی در طول تابستان می تواند منجر به خطرات زیادی شود که ممکن است بر سلامت چشم تأثیر منفی بگذارد.

جماران؛ به نقل از مجله سلامتی دکتر بورجا سالوادور کولا گفت: گذراندن زمان در قرار گرفتن مستقیم و محافظت نشده در معرض آفتاب و گرمای تابستان، پیری عدسی طبیعی چشم را با احتمال تشکیل آب مروارید تسریع می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند خشکی چشم و دژنراسیون ماکولا را افزایش می‌دهد.

وی افزود: با دمای بالای فعلی، چشم ها در برابر ابتلا به این شرایط آسیب پذیر هستند. بنابراین، لازم است در هنگام لذت بردن از فعالیت های تابستانی، تمام اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

دکتر بورجا سالوادور نکاتی را برای حفظ سلامت چشم در تابستان ارائه کرد:

هیدراته نگه داشتن بدن برای حفظ عملکردها و فرآیندهای حیاتی سیستم ها و اندام های بدن به ویژه در طول تابستان بسیار مهم است.

نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز به جایگزینی مایعات از دست رفته در اثر تعریق کمک می کند و از کم آبی بدن که یکی از دلایل اصلی سوزش چشم است، جلوگیری می کند.

تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم برای حفظ سلامت چشم، به ویژه برای بیماری های مزمن مانند رتینوپاتی دیابتی ضروری است.

-غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند زآگزانتین، لوتئین و ویتامین C که به وفور در انواع توت ها، سبزیجات برگ دار و پرتقال یافت می شوند، برای سلامت چشم ضروری هستند.

-در حین شنا از چشمان خود محافظت کنید: شنا یک فعالیت محبوب تابستانی است، اما آب استخر حاوی کلر و آب نمک می تواند روی چشم ها تأثیر منفی بگذارد. استفاده از عینک شنا برای محافظت از چشمان شما در برابر شرایط و عفونت های خاص ضروری است. علاوه بر این، به محافظت و جلوگیری از ورود هر گونه جسم خارجی به چشم کمک می کند.

برداشتن لنزهای تماسی قبل از شنا: یکی از اقدامات احتیاطی مهم، برداشتن لنزهای تماسی قبل از شنا است زیرا استفاده از آن می تواند خطرات و اثرات مضر زیادی داشته باشد، مانند کراتیت عفونی، زخم قرنیه و سایر عفونت های چشمی به دلیل وجود آب در دریا یا استخر. حاوی باکتری های زیادی است که می تواند باعث عفونت شود: عفونت خاصی وجود دارد که توسط گروهی از میکروارگانیسم ها به نام آمیب ایجاد می شود که به ویژه خطرناک است و می تواند منجر به آسیب جدی به چشم شود که شنا با لنزهای تماسی یک عامل خطر بزرگ برای آن است.

هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی استفاده کنید: قرار گرفتن بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش احتمال آسیب به لکه زرد را که در نزدیکی مرکز شبکیه قرار دارد و مسئول بینایی مرکزی و دید رنگی است، افزایش می دهد. استفاده از عینک آفتابی در طول تابستان برای محافظت از چشمان شما در برابر اشعه های مضر UV، که می تواند به ماکولا آسیب برساند و بینایی را مختل کند، ضروری است. این اقدامات احتیاطی ساده به حفظ بینایی سالم و کاهش فشار چشم در اثر نور شدید خورشید کمک می کند.

-چشم هایتان را مرطوب نگه دارید: با افزایش دما، مردم معمولا ترجیح می دهند در داخل خانه بنشینند و تهویه مطبوع در دمای بسیار پایین کار کنند. این باعث می شود فضای اطراف اتاق سرد و خشک شود و منجر به خشکی چشم شود. -استفاده از اشک مصنوعی از خشکی چشم جلوگیری کرده و از هر گونه ناراحتی ناشی از آن جلوگیری می کند.

مطالعه بیشتر: روانشناس در شهرک غرب

اشک مصنوعی؟

*اشک مصنوعی چیست؟ اشک مصنوعی قطره های چشمی هستند که اشک طبیعی چشم شما را تقویت کرده و از خشک شدن آن ها جلوگیری می کند. این کرم شبیه کرم مرطوب کننده پوست است و می توان از آن برای حفظ روانکاری مناسب چشم استفاده کرد.

* از چه نوع اشک مصنوعی استفاده کنم؟ به طور کلی، قطره های اشک بدون مواد نگهدارنده ترجیح داده می شوند زیرا می توانند به دفعات مورد نیاز استفاده شوند. انواع زیادی در دسترس است و آنهایی که حاوی هیالورونات سدیم هستند بسیار موثر هستند. برای مشاوره در مورد اینکه کدام گزینه برای علائم شما بهترین است، با پزشک خود مشورت کنید.

*چه زمانی از اشک مصنوعی استفاده کنم؟ توصیه می شود اشک مصنوعی در خانه در دسترس باشد و هنگام انجام فعالیت هایی که نیاز به دید نزدیک دارند مانند استفاده از تلفن همراه، رایانه یا مطالعه استفاده شود. استفاده مکرر، حتی قبل از شروع علائم، به جلوگیری از ناراحتی کمک می کند. برای قطره های بدون مواد نگهدارنده، در صورت نیاز از آن استفاده کنید، مانند هر ساعت کار با رایانه، در صورت لزوم، فرکانس را افزایش دهید. برای قطره های حاوی مواد نگهدارنده، ترجیحاً 3 تا 4 بار در روز یا طبق توصیه چشم پزشک استفاده شود.

 

-استفاده از اشک مصنوعی با لنزهای تماسی

 بیشتر اشک های مصنوعی بدون مواد نگهدارنده را می توان به طور کلی با لنزهای تماسی استفاده کرد، اما برای جلوگیری از عفونت، حتما لنزها را به درستی تمیز کنید.

رد کردن افسانه های دروغین

برخی از بیماران به اشتباه معتقدند که استفاده از اشک مصنوعی تولید اشک طبیعی را متوقف می کند، اما این درست نیست. همانطور که مرطوب کننده خواص پوست را تغییر نمی دهد، اشک مصنوعی نیز تولید اشک طبیعی را تغییر نمی دهد. آنها در واقع به جلوگیری از مشکلات و عوارض ناشی از خشکی چشم کمک می کنند.

تعطیلات تابستانی زمان خوبی برای تعامل با خانواده و دوستان است، با این حال، همچنین لازم است اطمینان حاصل کنیم که بینایی ما در این مدت به خطر نیفتد.

onlinetabliq بازدید : 13 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)

روز عروسی یکی از مهمترین و خاص ترین روزها در زندگی هر فردی است. همه عروس خانم ها دوست دارند که در مراسم عروسی خود بدون هیچ استرسی بدرخشند، بنابراین لازم است که قبل از عروسی با برنامه ریزی صحیح بسیاری از کارها را سرو سامان بخشند تا در این روز باشکوه هیچ کار دیگری نداشته باشند.
همه زوج ها دوست دارند روز عروسی شان طبق برنامه و باشکوه برگزار شود پس برای داشتن یک عروسی رویایی و دلخواه از یک ماه قبل این کارها را حتما انجام دهید.

روز عروسی یکی از مهمترین و خاص ترین روزها در زندگی هر فردی است. همه عروس خانم ها دوست دارند که در مراسم عروسی خود بدون هیچ استرسی بدرخشند، بنابراین لازم است که قبل از عروسی با برنامه ریزی صحیح بسیاری از کارها را سرو سامان بخشند تا در این روز باشکوه هیچ کار دیگری نداشته باشند. در این بخش از نمناک به شما خواهیم گفت که یک ماه قبل از برگزاری مراسم ازدواجتان چه کارهایی را باید انجام دهید.
خریدهای قبل از عروسی
خریدهای قبل از عروسی مانند خرید لوازم آرایش، حوله، لباس، سرویس طلا و... را به اتمام برسانید، با پایان یافتن این خریدها باری از دوش شما برداشته خواهد شد.
رزرو لباس عروس
از یک ماه قبل لباس عروستان را رزرو کنید و از یک هفته قبل از عروسی، لباس را پرو کنید تا قبل از روز عروسی اگر لباس برایتان تنگ یا گشاد بود، بتوانید آن را برایتان اندازه کنند.چیزی وحشتناک تر از این نیست که در روز عروسی زیپ لباس عروس شما بالا نرود!
انتخاب مدل آرایش و مو
آرایشگر مورد نظر خود را انتخاب کرده و کارهای او را از نزدیک ببینید، مدل مو، سبک آرایش و تاج مورد علاقه خود را انتخاب نمایید و چند نمونه عکس داشته باشید تا به آرایشگر خود نشان دهید.
انتخاب آهنگ
آهنگ هایی که مدنظرتان است که در مراسم عروسیتان پخش شود را انتخاب کنید و به تمرین با این آهنگ ها بپردازید، هفته آخر زمان مناسبی برای انتخاب آهنگ نیست.
پخش کارت های عروسی
شروع به پخش نمودن کارت های عروسی کنید تا زمان کافی داشته باشید و بتوانید مهمان هایی که قادر به شرکت در مراسم عروسی نیستند را با مهمانان دیگر جایگزین کنید. از اقوام و آشنایان خواهش کنید خبر حضور داشتن خود را اعلام کنند.
تقویت سیستم ایمنی:
سیستم ایمنی بدنتان را تقویت نمایید، ویتامین های لازم بدن را تامین کنید، دمنوش های آرامش بخش بنوشید و از انجام تفریحات پر ریسک مانند اسکی و اسکیت بپرهیزید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ولیعصر
رسیدگی به پوست و زیبایی
به سلامت پوست و زیبایی خود اهمیت دهید، آب و میوه و سبزی زیاد استفاده نمایید، از کرم های آب رسان استفاده نمایید، از همان ماسک ها و محصولات پوستی که امتحان کرده و موثر بوده اند، استفاده نمایید و به هیچ وجه سراغ استفاده از محصولات پوستی جدید نروید.
سفارش کیک عروسی
یک ماه مانده به عروسی زمان کافی وجود دارد که بتوانید متناسب با سلیقه خود و تم جشن عروسی طرح کیک تان را انتخاب کنید.

مشورت با آتلیه
برای خرید و انتخاب تور عروس، به مدل لباس عروس دقت نمایید که تور شما با آن هماهنگی و هارمونی بر اساس جنس پارچه‌ داشته باشد، همچنین با آتلیه عکاسی خود مشورت کنید که تور بلند تهیه کنید یا کوتاه زیرا عکاسان در این زمینه تجربه خوبی دارند.
مراجعه به دندانپزشک
یک‌ماه قبل از عروسی، رسیدگی به ظاهر دندان بسیار توصیه می‌شود پس به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا هم سلامت دندان‌هایتان بررسی شود و هم جرم‌گیری و سفید کردن دندان‌ها را انجام دهیدتا لبخند زیباتری در شب عروسی داشته باشید.
نکات مهم
۱_از تغییر رنگ موی خود قبل از عروسی بپرهیزید.

۲_یک ماه قبل از عروسی، پیرایش مختصری به اندازه‌ی چند سانت، برای قیچی زدن به انتهای آسیب دیده مو داشته باشید. اما بعد از آن از قیچی زدن به موها بپرهیزید!

۳_برنامه ورزشی قبلی و نرمال خود را حفظ کنید و برنامه جدید ورزشی ایجاد نکنید.

۴_از حمام آفتاب و آفتاب گرفتن دوری کنید.

اگر آرایشگرتان حرفه ای است، به او اعتماد کنید.

۵_قبل از عروسی شما باید وعده‌های غذایی مناسب و نرمالی داشته و هیچ وعده غذایی را حذف نکنید.

۶_لایه‌برداری و پاکسازی پوست، قبل از جشن عروسی کاملاً ممنوع است.

۷_خواب کافی داشته باشید تا برای روز عروسی شاداب‌تر و آرام‌تر باشید.

۸_مصرف کافئین خود را افزایش ندهید، کافئین آب بدن را جذب نموده و باعث تیرگی زیر چشم می‌شود.

منبع: نی نی بان

onlinetabliq بازدید : 11 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)

کرمان - ایرنا - سرپرست انتظامی عنبرآباد از دستگیری قاتل مسلح ۲ شهروند و تیراندازی به آمبولانس و مجروحیت یک پرستار در این شهرستان خبر داد و گفت: این فرد بعد از ۴۹ روز زندگی مخفیانه دستگیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ علی کریمی روز شنبه افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل مسلحانه ۲ شهروند و تیراندازی به آمبولانس در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، بلافاصله اکیپی مجرب از کارآگاهان پلیس با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با پی جویی های پلیسی و تخصصی، موفق به شناسایی محل اختفای قاتل شدند و در یک عملیات پلیسی، متهم فراری پس از ۴۹ روز زنگی مخفیانه در مخفیگاهش در یکی از روستا های اطراف شهرستان عنبرآباد دستگیر شد.

مقالات بیشتر: روانشناس در پونک

سرپرست انتظامی شهرستان عنبرآباد با اشاره به پیگیری های مجدانه پلیس در دستگیری قاتل و کشف ۲ قبضه سلاح جنگی از متهم خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات پلیس پس از مواجهه با شواهد و مدارک به بزه ارتکابی (قتل) اعتراف و انگیزه خود را اختلافات شخصی که با مقتولان داشته عنوان کرد که در نهایت به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

به گزارش ایرنا، ۱۵ فروردین سال جاری یک فرد مسلح پس از آزاد شدن پسرعمویش از زندان ابتدا وی را با شلیک اسلحه در کهنوج مجروح کرد.

به نقل از منابع آگاه، فرد مجروح برای درمان به وسیله آمبولانس به جیرفت اعزام می شود که ضارب باز هم در مسیر به سمت آمبولانس شلیک کرده و باعث کشته شدن مجروح و یک فرد دیگر در آمبولانس می شود.

همچنین ۲ فرد دیگر شامل راننده آمبولانس و عوامل اورژانس هم زخمی شدند.

onlinetabliq بازدید : 11 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)

شرط هرگونه واگذاری دارایی منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

اعطای سهام عدالت به جاماندگان که در تبصره دوم قانون بودجه ۱۴۰۱ دستگاه‌ها موظف به اجرای آن شدند، اما به دلایلی اجرای آن به سال ۱۴۰۲ موکول شد تا این که در برنامه بودجه ۱۴۰۲ در ماده ن احکام مرتبط با خصوصی سازی و واگذاری سهام دولتی، دولت موظف شد از محل سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در سقف ردیف درآمدی ۳۱۰۵۰۰ نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام، اقدام کند موضوعی که علی‌رغم تاکیدات قانون بودجه به سرانجام نرسید و بنابر وعده مسئولان بنا شد این موضوع تعیین تکلیف شود.

اما چرا برخلاف بند قانونی اعطای سهام عدالت به جاماندگان در سال ۱۴۰۲ اجرایی نشد؟ موضوعی که روز‌های آخر اسفندماه سال گذشته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در رابطه با آن مطرح کرده بود: با توجه به این که در مورد مبنای حقوقی سبد سهامی که باید به نومشمولان واگذار شود اختلافات حقوقی وجود داشت بنا شد ابتدا موانع حقوقی برداشته شود و بعد سبد سهام برای نومشمولان به تصویب برسد.

مطالعه بیشتر: آموزش تار و سه تار در دهکده المپیک

جاماندگان سهام عدالتی که حتی شناسایی آنها هم به گفته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در سال ۱۴۰۲ انجام شده است. او در این رابطه به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: نو مشمولان سهام عدالت شناسایی شدند و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد تأیید قرار گرفتند.

آخرین جزئیات از اعطای سهام عدالت به جاماندگان اعلام شد

حالا به تازگی باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری از آخرین جزئیات اعطای سهام عدالت به جاماندگان به سراغ وزیر امور اقتصاد و دارایی احسان خاندوزی رفت و در این راستا اظهار کرد: باید ترتیبات جدید مصوبه این موضوع دوباره آماده شود یعنی اکنون باتوجه به این که حکم قانون بودجه امسال نسبت به بودجه ۱۴۰۲ متفاوت است باید مراحل آن در کمیسیون دولت طی شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا بحث حقوقی میان وزارتخانه‌ها در این رابطه وجود دارد بیان کرد: امیدواریم این موضوع زودتر مرتفع شود.

 

پیش از این هم ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی به تازگی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها در پاسخ به این پرسش که واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه با مشکل دریافت سهام عدالت روبرو می‌شدند، تکرار خواهد شد؟ تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چرا که واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

در نهایت باید گفت عدم اجرای بند قانونی اعطای سهام عدالت به جاماندگان فرصت را هم برای سودجویان فراهم کرده و برخی با یدک کشیدن کلید واژه ثبت نام برای سهام عدالت جاماندگان در حال کاسبی و پرکردن جیب خود هستند! در همین زمینه هم بار‌ها مسئولان تاکید داشتند که برای سهام عدالت ثبت نامی انجام نمی‌شود و افراد باید در این زمینه با هوشیاری عمل کنند.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت هم با تاکید بر این موضوع به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در خصوص بحث جاماندگان سهام عدالت در حال حاضر هیچ گونه ثبت نامی برای مشمولان جدید وجود ندارد و اگر بنا باشد برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید اقدامی صورت گیرد حتما توسط وزیر اقتصاد و مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی و مراحل و اقدامات مورد نیاز آن اعلام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

تعداد صفحات : 77

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 767
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 268
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 560
  • باردید دیروز : 144
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 560
  • بازدید ماه : 1,774
  • بازدید سال : 16,734
  • بازدید کلی : 40,438