loading...
onlinetabliq
onlinetabliq بازدید : 10 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)

با حضور کارکنان خدمات؛دوره آموزشی تشریفات و آداب پذیرایی در اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان برگزار شد

دوره آموزشی تشریفات و آداب پذیرایی در اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در راستای توانمندسازی کارکنان خدمات برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، دوره آموزشی «تشریفات و آداب پذیرایی» در راستای توانمندسازی کارکنان خدمات، صبح امروز(۸ خرداد) از سوی واحد آموزش اداره کل برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حضوری ۸ ساعته اصول و فنون پذیرایی و آداب تشریفات و نحوه رفتار، پذیرایی در جلسات گوناگون، تشریفات آبدارخانه، اصول معاشرت با مدیران و میهمانان و سایر همکاران، نظافت محیط کار و بهداشت ابزار، آراستگی ظاهر و استانداردهای یونیفرم، نحوه رفتار و اخلاق حرفه‌ای و نیز بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در هنگام پذیرایی به صورت تئوری، عملی و کاربردی توسط خانم عالمی، مدرس دوره هتلداری و تشریفات مطرح گردید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه اندرزگو

onlinetabliq بازدید : 12 جمعه 11 خرداد 1403 نظرات (0)

مروری بر مهمترین دستاوردهای سفر «شهید جمهور» به قزوین

هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ بود، ظهر روز چهارشنبه رئیس جمهور طی بیستمین سفر استانی خود وارد قزوین شد. ماه مبارک رمضان بود و انتظار نمی‌رفت که سفر هیئت دولت به قزوین، در این روزها آن‌هم بدون فرصت برای تشریفات خاص، نیم روزه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ بود، ظهر روز چهارشنبه رئیس جمهور طی بیستمین سفر استانی خود وارد قزوین شد. ماه مبارک رمضان بود و انتظار نمی‌رفت که سفر هیئت دولت به قزوین، در این روزها آن‌هم بدون فرصت برای تشریفات خاص، نیم روزه صورت گیرد.

کمتر کسی فکر می‌کرد که سفر نیم روزه رئیس‌جمهور برای استان دستاورد چشمگیری داشته باشد؛ اما سفر شهید آیت‌الله رئیسی به قزوین کوتاه بود و خیرات و برکات بسیاری برای مردمان کهنه دیار مینودری به ارمغان آورد. یکی از محسنات سفر هیئت دولت به استان، سفر وزرای وقت به شهرستان‌ها بود تا از نزدیک مسائل پیش روی مردم را بررسی و دستورات لازم جهت پیگیری و رسیدگی به آن‌ها را صادر کنند.

توجه شهید جمهور به حوزه علم و فناوری در قزوین

تسریع و تکمیل فاز اول پردیس علم و فناوری در استان قزوین، تکمیل و تجهیز پنج مرکز رشد و نوآوری، تخصیص مجوز برای ساخت ۲ شهرک فناوری در استان قزوین و حمایت از طرح شتابگر ملی نشان از توجه شهید جمهور به حوزه علم و فناوری در قزوین بوده است.

عزم دولت سیزدهم در رونق میراث فرهنگی استان

بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های میراثی در نظر گرفته شده است. انتقال مدیریت و حق واگذاری منطقه نمونه گردشگری لاله الموت به استان و ابلاغ آزادسازی دولتخانه صفوی از مواردی بود که عزم دولت سیزدهم در رونق میراث فرهنگی را نشان داد.

افزایش بودجه سلامت

تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی قزوین با آنکه این پروژه کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از دیگر برکات سفر رئیس جمهور شهیدمان به قزوین بوده است. تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه ترومای بیمارستان شهید رجایی بخشی دیگر از آثار و خیرات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان است.

کمک سید محرومان به عشایر قزوین

یکی از نتایج ملموس سفر شهید آیت‌الله رئیسی به استان قزوین، تصویب دستورالعمل ویژه ۱۰ ماده‌ای به منظور گسترش خدمات و افزایش رفاه در مناطق عشایری است. در این راستا مقرر شده است که ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در مناطق عشایرنشین استان توزیع شود. راه‌اندازی ۳۸۰ خانه بهداشت، خرید تضمینی گوشت تولیدی عشایر، توزیع مدت‌دار نهاده‌های دامی از مهمترین توصیه‌های هیئت دولت بود که برای جامعه عشایر اجرایی شد.

دولت سیزدهم با ریاست شهید آیت‌الله رئیسی در عمر کوتاه اما پربرکت خود دستاوردهای ریز و درشت دیگری نیز در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، جوانی جمعیت، تعاون و اشتغال برای مردم مینودری به یادگار گذاشته است. گرچه مردم امروز در سوگ رئیس جمهور شهید هستند اما امید به روزهای روشن و ادامه مکتب خدمت همچون نوری در این تاریکستان فراق همچنان می‌تابد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه اقدسیه

onlinetabliq بازدید : 14 دوشنبه 07 خرداد 1403 نظرات (0)

ستاد انتخابات کشور راهنمای ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منتشر کرد.

راهنمای ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوریبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران طبق برنامه زمان بندی ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور از ساعت 08:00 صبح روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه جاری آغاز می شود.

مقالات بیشتر: خرید و فروش تار غرب تهران

 ستاد انتخابات کشور برای تسهیل در امور اجرایی ثبت نام و آگاهی داوطلبان قبل از حضور در محل ثبت نام به استناد ماده ۳۵ و ۵۵ قانون انتخابات این راهنما را به آگاهی عموم می رساند. داوطلبان برای دسترسی به این راهنما می توانند به پایگاه اینترنتی ستاد انتخابات وزارت کشور به نشانی https://www.moi.ir/ مراجعه کنند.

onlinetabliq بازدید : 17 یکشنبه 06 خرداد 1403 نظرات (0)

اصفهان – ورودی تشریفات اصفهان از سمت فرودگاه در جلسه علنی شورای شهر امروز به نام آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک صد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان صبح یکشنبه برگزار شد، در این جلسه لایحه ۲ فوریتی نام گذاری اتوبان ورودی اصفهان به نام شهید آیت الله رئیسی بررسی شد و با پیشنهاداتی که داده شد از پل شهید طیاره تا ورودی فرودگاه اصفهان به انضمام تقاطع غیرهمسطحی که به زودی مقابل حصه کلنگ زنی خواهد شد به نام شهید رئیسی نام‌گذاری و این لایحه به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه لایحه ۲ فوریتی در خصوص تمدید بسته تشویقی صدور پروانه ساختمانی و پرداخت مطالبات شهرداری توسط مردم بررسی و تصویب شد که تا ۲۸ اسفند تمدید و همه مراجعات را دربربگیرد.

لایحه ۲ فوریتی خرید تجهیزات سازمان پسماند بررسی و یک فوریت این لایحه نیز در این جلسه تصویب شد تا در یک هفته بررسی لازم صورت گیرد و هفته آینده در صحن علنی شورا مطرح گردد.

لایحه توافق ملکی واگذاری ملکی در طرح عمرانی خیابان مشتاق دوم نیز در صد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی و به تصویب رسید.

آر اف پی پروژه پژوهشی به روز رسانی طرح جامع عملیاتی مدیریت یکپارچه پسماند عادی شهر امروز بررسی شد و به تصویب اعضا رسید.

لایحه مساعدت در صدور گواهی عدم خلاف و پرداخت بدهی‌های ساختمانی مربوط به یک مرکز خیریه در منطقه ۱۵ بررسی شد و با توضیحات ارائه شده به تصویب اعضا رسید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ونک

onlinetabliq بازدید : 10 یکشنبه 06 خرداد 1403 نظرات (0)

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: قانون انتخابات، ثبت نام ریاست جمهوری را به صورت حضوری پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: قانون انتخابات، ثبت نام ریاست جمهوری را به حضوری پیش بینی کرده است.

مقالات بیشتر: آموزشگاه موسیقی مهرآئین

وی ادامه داد: صحت انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه تایید شد. فردا تمامی منتخبین در جلسه افتتاحیه مجلس دوازدهم حاضر خواهند بود.

onlinetabliq بازدید : 13 شنبه 05 خرداد 1403 نظرات (0)

سود مرحله سوم سهام عدالت پس از تعیین تکلیف همانند سال‌های گذشته به شماره شبای بانکی افراد واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ دو مرحله‌ای بود که مرحله نخست آن آذرماه و مرحله دوم آن در هفته پایانی اسفند واریز شد. سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بود. همچنین سود سهام عدالت متوفیان هم در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ پرداخت شد. البته سود سهام عدالت برخی سهامداران و وراث با مشکل مواجه شد که این افراد باید موضوع را از طرق مختلفی که اعلام شده پیگیری کنند.

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، بنابر اعلام مسئولان، سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی کماکان پیگیر واریز سود سهام عدالت از سوی شرکت‌ها هستند؛ عدم واریز سود سهام عدالت از سمت برخی شرکت‌ها که سبب شد این سود سه مرحله‌ای شود.

مقالات بیشتر: آموزش پیانو دهکده المپیک

۲۸ فروردین ماه مجید عشقی رئیس سازمان در رسانه ملی در خصوص این دیرکرد گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در این‌باره گفت: چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سودها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد.

زمانی که سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت تعیین تکلیف شد همانند سال‌های گذشته سود به شماره شبای بانکی افراد که در سامانه سجام اعلام کردند واریز خواهد شد. در نهایت هم سهامداران اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت و دیگر موارد مربوط به این حوزه را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند.

 

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این‌باره، گفت: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

onlinetabliq بازدید : 12 جمعه 04 خرداد 1403 نظرات (0)

قند در دل نکونام آب شد / عروسی در کوچه آبی ها
به نظر می‌رسد که یکی از مهم‌ترین مسائل بین‌المللی مرتبط با استقلال به طور قابل توجهی برطرف شده است.
چند ماه پیش، باشگاه سانتاکلارا پرتغال به دلیل عدم دریافت کامل مطالبات خود، به خاطر حضور محمد محبی با پیراهن آبی به عنوان بازیکن قرضی در لیگ برتر بیست و دوم، شکایت کرد و در برابر این باشگاه حکم قطعی صادر شد.

حکمی که اگر قضیه و فصل نمی‌شد بدون شک مجوز حرفه‌ای استقلال صادر نمی‌گردید ولی اینطور که معاون حقوقی باشگاه استقلال چند روز قبل در مصاحبه اختصاصی با خبر ورزشی اعلام کرد، دوم فروردین امسال توافقاتی با طرف پرتغالی صورت گرفت که از نظر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مورد پذیرش واقع شد تا خللی در روند صدور مجوز حرفه‌ای آبی‌پوشان و بازگشت آنها به لیگ قهرمانان آسیا ایجاد نشود. در همین رابطه محمدرضا بختیاری معاون مور حقوقی و بین‌الملل باشگاه استقلال دقایقی پیش طی گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی با صراحت اعلام کرد پرونده سانتا کلارا برای همیشه بسته شده است.
او به خبر ورزشی گفت: پرونده طلب باشگاه سانتا کلارا از سه ماه قبل به طور جدی در دستور کار ما قرار داشت و با وجود اینکه بابت صدور مجوز حرفه‌ای از دوم فروردین تمهیدات لازم را اتخاذ کرده بودیم ولی باز هم آن را رها نکردیم تا قضیه برای همیشه بسته شود. امروز مطالبات سانتا کلارا از طریق مکاتباتی که با فیفا داشتیم پرداخت شد و این باشگاه حالا دیگر طلبی از باشگاه استقلال ندارد. طبق قانون پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال هم دیگر نباید بسته باشد و فیفا آن را تا پایان وقت اداری جمعه یا حداکثر صبح روز دوشنبه هفتم خرداد باز خواهد کرد. این اتفاق بسیار خوبی برای استقلال است چون حالا دیگر هیچ دغدغه‌ای نه از بابت مطالبات این باشگاه اروپایی داریم و نه به خاطر جذب بازیکن جدید دچار حدودیت و محرومیت می‌شویم.

مقالات دیگر: ظروف کرایه چیذر
لیست خرید پرستاره نکونام برای استقلال
جواد نکونام سرمربی تیم استقلال در ابتدای فصل و تعطیلات زمستانی نام بازیکنان بزرگ را در لیست خرید آبی ها قرار داده بود.

لیست خرید جواد نکونام چه در ابتدای فصل و چه در تطعیلات زمستانی بازیکنان بزرگ و ستاره ها و بیشتر لژیونرها را در بر می گرفت چرا که سرمربی تیم استقلال بر این عقیده است که استقلال تیم بزرگی است و باید بازیکن بزرگ جذب کند.

باشگاه استقلال به بهانه اینکه هیچ یک از بازیکنان اعلام شده که بیشتر در تیم های خارجی بازی می کردند، به تهران نمی آیند با هیچ یک از آنها مذاکره نکردند و روند خرید در تیم استقلال آنقدر بد پیش رفت که در دو برهه جواد نکونام مجبور شد، بازیکنان لیست فروش را به اردوی تیم برگرداند.
اما برای فصل بعد باشگاه استقلال علاقمند است لیست خرید جواد نکونام که بیشتر ستاره ها را در بر می گیرد، دنبال کند.

جواد نکونام به تازگی خواستار تمدید قرارداد بازیکنانی فعلی استقلال شده است که قرارداد آنها به پایان رسیده است. به این خاطر که به زعم سرمربی تیم استقلال این ها برای موفقیت تیم در فصل جاری از جان مایه گذشته اند و شایسته تحسین هستند.

استقلال با توجه به مصدومیت مهدی مهدی پور و آرتور کوین یامگا و هم چنین افزایش سهمیه بزرگسال تیم ها در فصل آینده می تواند بازیکنان جدیدی را به ترکیب اضافه کند.
منبع:  گسترش نیوز

onlinetabliq بازدید : 15 چهارشنبه 02 خرداد 1403 نظرات (0)

پرداخت مالیات بدون تشریفات

سازمان مالیاتی امکان پرداخت مالیات مقطوع مشاغل در ۱۵ قسط (سه برابر اقساط پارسال) را فراهم کرده و آن طور که سبحانیان رئیس این سازمان اعلام کرده این مشوق برای صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده است.به گزارش قدس آنلاین، به گفته وی، این افراد ضمن اینکه مالیاتشان به صورت مقطوع تعیین می‌شود، از مزایایی چون نیاز نبودن به تسلیم اظهارنامه مالیاتی، تکمیل جداول درآمد و هزینه و نگهداری اسناد و مدارک و عدم امکان ورود به پرونده توسط ادارات و رسیدگی توسط مأموران مالیاتی برخوردار می‌شوند. 

همچنین چنانچه مؤدی بدهی نداشته باشد می‌تواند مالیات مقطوع یا ابرازی خود را در ۱۰ قسط به صورت مساوی پرداخت کند. در ضمن هر مؤدی که از چک الکترونیک استفاده کند (فارغ از اینکه بدهی داشته باشد یا نداشته باشد) می‌تواند مالیات مقطوع خود را در ۱۵ قسط پرداخت کند.

به گفته کارشناسان، تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم به گونه‌ای مقرر شده که بسیاری از تشریفات زمانبر و اختلاف‌برانگیز میان مؤدی و اداره مالیاتی را مرتفع می‌کند. برای بررسی این ماده قانونی با سیاوش غیبی‌پور؛ کارشناس مالیاتی و سپهر مهرابی؛ کارشناس اقتصادی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

 

عدم نیاز به نگهداری اسناد مالیاتی و اخذ سریع مالیات

سیاوش غیبی‌پور، کارشناس مالیاتی در گفت‌وگو با قدس گفت: بزرگ‌ترین مزیت تبصره ۱۰۰ آن است که هر پذیرشی که در تبصره انجام می‌گیرد، مالیات آن سریع و حداکثر طی یک سال از تاریخ ارسال اظهارنامه وصول می‌شود. همچنین وصول مالیات بدون هزینه صورت می‌گیرد، درواقع هزینه‌هایی مانند دادرسی، اجرای قرار کارشناسی، مراجعات متعدد، شکایت به کارشناسی و دیوان و... ندارد. مالیاتی که از این طریق وصول می‌شود دارای یک ضریب خالص است، این مالیات به دلیل تورم سالیانه به‌موقع وصول می‌شود و مشکلات تأخیر و هزینه‌های وصول را ندارد.

وی بیان کرد: تبصره ماده ۱۰۰ به این مفهوم است که شرایطی روان و آسان در اختیار مؤدیان مالیاتی گذاشته می‌شود و آن‌ها با سه پیش‌فرض موجود مالیات خود را اظهار می‌کنند. پیش‌فرض نخست، کارکرد دستگاه‌های کارتخوان است که آمار آن با 

کد ملی شخص متناظر می‌شود. پیش‌فرض دوم آن است که سابقه شخص بر مبنای رسیدگی یا پذیرش تبصره بوده و درنهایت سومین پیش‌فرض آن است که افراد در اظهارنامه مالیاتی‌شان چه میزان از وجدان اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی خود استفاده می‌کنند. 

 

کامل نبودن بانک اطلاعات؛ بزرگ‌ترین چالش موجود 

غیبی‌پور افزود: متأسفانه در حال حاضر شکاف مالیاتی زیاد است یعنی مالیاتی که بخش مشاغل می‌پردازند از مالیات پرداختی بخش حقوق و دستمزد کمتر است و رقم این فاصله به دو برابر نیز می‌رسد. بزرگ‌ترین چالش موجود در وضعیت فعلی کامل نبودن بانک اطلاعات است.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های مثبت تبصره ۱۰۰ مراجعه نکردن به اداره مالیاتی است. البته چه در تبصره و چه در اظهارنامه مالیاتی (به جز در موارد ایرادی) نیازی به مراجعه حضوری نیست و انجام فرایندهایی که در آن مأمور مالیاتی و مؤدی در ارتباط مستقیم نباشند و امکان تبانی کاهش پیدا کند، اقدام مناسبی است. 

وی اشاره کرد: در حال حاضر سقف تبصره تا ۱۸میلیارد فروش سالیانه است و افرادی که بیش از این مقدار فروش دارند نمی‌توانند از این تبصره استفاده کنند. سال گذشته مقدار سقف ۵میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود درواقع این رقم افزایش 

سه برابری داشته است و بسیاری از مشاغل در این فرایند قرار می‌گیرند. 

این کارشناس بیان کرد: یک‌سری مبانی مانند سیستم بانک و فروش بانکی، تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود. همچنین قانون مجازات برای استفاده از تجارت در حساب‌های شخصی بسیار ضعیف است و باید هرچه زودتر بهبود یابد.

 

انقلاب در نظام مالیاتی با هوشمندسازی مالیات‌ستانی

سپهر مهرابی، کارشناس اقتصادی هم درباره حرکت نظام مالیاتی به سمت استفاده از تقاطع داده‌ها برای ارزیابی دقیق مالیات گفت: مالیات‌ستانی مبتنی بر تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌‎های مستقیم یک رویکرد انقلابی در کاهش احتمال مالیات‌ستانی سلیقه‌ای، تمرکز بر تکمیل پایگاه‌های داده‌ای و استفاده از داده در جهت اخذ مالیات هوشمند و بدون دخالت ممیزان مالیاتی است. سنگ بنای شبکه مالیاتی هوشمند و خودکار در ایران، تقاطع داده‌هاست، فرایندی که شامل جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات از منابع مختلف برای تعیین وضعیت مالی یک فرد یا واحد تجاری است. با جمع‌آوری داده‌های حساب‌های بانکی، سوابق دارایی، بیمه، کارت به کارت به حساب مؤدی یا مرتبط با افراد نزدیک به مؤدی و سایر منابع مرتبط، سازمان امور مالیاتی به راحتی می‌تواند مالیات‌ها را با دقت بیشتری براساس درآمد واقعی ارزیابی کند و با این رویکرد، علاوه بر اینکه دیگر نیازی به اظهارنامه مالیاتی دستی و فیزیکی نیست، مزیت‌هایی نیز برای مشاغل قرار داده شده است که ذیل این فرایند هوشمند، مالیات خود را پرداخت کنند.

 

برداشتن فشار مالیاتی از مشاغل خرد و مردم 

مهرابی با اشاره به مزایای کلیدی اعطا شده در این مسیر گفت: دولت در تلاش خود برای نوسازی نظام مالیاتی، مجموعه‌ای از امتیازات مالیاتی را با هدف تشویق مشارکت در شبکه مالیاتی هوشمند کشور که در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم گنجانده شده است، معرفی کرده است. این حرکت راهبردی، افزایش قابل توجه درآمد دولت، افزایش پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی و تضمین کارایی بیشتر را برای دولت در پیش خواهد داشت. از طرف دیگر برای مؤدیان مالیاتی نیز مزایای راهبردی قرار داده شده است؛ اساسی‌ترین و قوی‌ترین مشوق این سیاست، اجازه پرداخت مالیات مقطوع ذیل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم است که امکان پرداخت مالیات مقطوع در ۱۵ قسط برای مؤدیان فراهم شده است. از طرف دیگر، پیش‌بینی‌پذیری در برخورد با مؤدیان مالیاتی با حذف الزام نگهداری اسناد و مدارک مالیاتی است که به این ترتیب دیگر ممیزان مالیاتی، امکان اخذ مالیات بیشتر یا جریمه مالیاتی در سال‌های بعد با رجوع به دفاتر مالیاتی را نخواهند داشت. این رویکرد دو سر برد موجب خواهد شد فشار مالیاتی از  مشاغل خرد و مردم برداشته شود. همچنین مشاغل خاص نیز با وجود افزایش مالیات، ولی به دلیل عدم نیاز به نگهداری دفاتر مالیاتی خود و تقسیط بلندمدت و ۱۵ قسطه مالیات ذیل تبصره ماده ۱۰۰، این مسیر را انتخاب خواهند کرد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه قلهک

onlinetabliq بازدید : 15 سه شنبه 01 خرداد 1403 نظرات (0)

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، توضیحات مهمی پیرامون پرداخت سود مرحله سوم ارائه کرد.

به گزارش حرف تو به نقل از خبرآنلاین، مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند مراجعه به مکانی خاص نیستند و سود مرحله سوم سهام عدالت در صورت دریافت از شرکت‌ها همانند دوره‌های قبل به حساب افراد واریز خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: نکته دیگر این که چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سودها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد و اگر شرکتی اقدامات لازم را انجام ندهد مطابق قانون با آن برخورد می‌شود.

مقالات بیشتر: بهترین آموزشگاه موسیقی در دهکده المپیک

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اظهار کرد: در نهایت به طور کل برای دریافت سود سهام عدالت سهامداران نباید به هیج جا مراجعه و هیچ مدرکی را نباید به کسی دهند همچنین سهامداران هوشمند باشند که برای دریافت سود سهام عدالت نباید روی هیچ لینکی را کلیک کنند.

او افزود: همچنین سهامداران مشمول دریافت سود سهام نیازمند واریز وجه نیستند و با آنها اصلا تماسی گرفته نخواهد شد و زمانی که سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت تعیین تکلیف شد همانند سال‌های گذشته سود به شماره شبای بانکی افراد که در سامانه سجام اعلام کردند واریز خواهد شد. در نهایت هم سهامداران اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت و دیگر موارد مربوط به این حوزه را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند.

onlinetabliq بازدید : 9 سه شنبه 01 خرداد 1403 نظرات (0)

گنجینه مغفول شعر و ادب در هرمزگان
دو کتاب دستور زبان تشریفات و آداب شغلی و اصول تبلیغات در کمپین‌های سیاسی، نوشتهٔ"رضا کمالی زرکانی" از آن دسته کتاب‌هایی است که خلأ آموزش در حوزه اصول تبلیغات سیاسی و اتیکت‌های اجتماعی را پر می‌کند. با توجه به استقبال بی‌نظیر از کتاب‌ها با این نویسنده که مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و فعال حوزه هنر و فرهنگ بوده به گفتگو پرداختیم.
                                                                                
نویسنده این کتاب گفت: قبل از نگارش کتاب، سابقه تألیف داشتم. در حوزه شعر و نمایش، بیشتر به کارهای تألیفی و مطالعه‌ای که بین دو رشته اتفاق می‌افتد علاقه دارم. اولین کاری که در حوزه تألیف انجام دادم ظرفیت‌های نمایشی در شعر نو بود و عموماً هم سعی می‌کنم جاهایی وارد شوم و مطالعه انجام دهم که کمتر به آن پرداخته‌شده است. «زرکانی» ادامه داد: ما در حوزه شعر و ادب ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم که در حوزهٔ ادبیات دراماتیک، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی از آن‌ها استفاده‌نشده است.
                                                                         
 نتوانستیم از ابزارهای هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده کنیم
                                                          
کمالی در رابطه با کتاب "دستور زبان تشریفات و آداب شغلی" گفت: این‌یک کتاب کاملاً آموزشی است که هرکسی که یک شناخت مختصر از شعر و نمایش داشته باشد، می‌تواند از آن استفاده کند. وی ادامه داد: قبل از این، چند کتاب ترجمه کرده بودم که نمونهٔ آن نمایشنامه مذکر و مؤنث است، از یک نویسندهٔ فرانسوی به فارسی ترجمه کردم. کمالی ادامه داد: اخیراً احساس کردم که در حوزه تبلیغات، مخصوصاً تبلیغات سیاسی منابع ما خیلی کلی است و بیشتر در حوزه سیاست است تا در حوزه تبلیغات. ما در حوزه تبلیغات سیاسی منابع کمی داریم و اگر هم منابعی وجود دارد بیشتر تئوری است و جنبهٔ عملی ندارد. به همین خاطر سعی کردم در هر مورد مصداق ریزی را توضیح دهم.
وی افزود: کتابی است بین‌رشته‌ای که هم در حوزه سیاست و هم در حوزه تبلیغات استفاده می‌شود. در حقیقت یک کتاب ترکیبی که از دو جنبه مختلف موضوعی به آن پرداخته‌شده و سعی کردم بیشتر جنبه عملیاتی داشته باشد.
کمالی زرکانی گفت: ما به حوزه  استفاده از هوش مصنوعی در کشورمان زیاد نپرداختیم یعنی نتوانستیم از ابزار هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده کنیم به همین خاطر مصداق‌هایی از کشورهای مختلف ر ا در کتاب اصول تبلیغات در کمپین های سیاسی آورده‌ام تا در کشور خودمان از آن‌ها الگوبرداری کنیم. الگوهایی از کشورهای مختلف مثل امریکا، کانادا، المان و.... نمونه‌ای است که از هوش مصنوعی در تبلیغات سیاسی خودشان استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند به کمک ابزارهای جدید مانند استفاده از ابزارهای فضای مجازی، ماشین‌های جستجوگر و.... پیشرفت کنند.

مقالات دیگر: 

ظروف کرایه دارآباد
 یکی از ابزارهای ورود به جامعه زبان است
                                                             
یکی از ابزارهای ورود به جامعه زبان است. زبان گفت‌وگو، شرط لازم برای حضور در جامعه و ارتباط مؤثر است؛ اما شرط کافی نیست. یعنی شما به‌عنوان یک فرد در جامعه چگونه خوب ظاهر شوید که حضور شما آنجا مؤثر باشد. این از نحوهٔ لباس پوشیدن شما، نحوهٔ احوالپرسی شما، دست دادن شما و... مشخص می‌شود که جزو فنون اکتسابی است. بخشی دیگر ارثی و ژنتیکی است که آن‌هم با ورزش‌های مخصوص قابل اصلاح است. علوم و فنون بخش اکتسابی را باید یاد بگیریم. برای اینکه اگر قرار باشد معاشرت‌های فراتر از حتی سرزمین خودمان داشته باشیم به این ابزار که من نام آن را دستور زبان ارتباطی گذاشته‌ام نیاز داریم.
                                                                         
 تشریفات به معنی تجملات نیست به معنی فنون ارتباط مؤثراست
                                                                                               
وی در رابطه با محتوای کتاب دستور زبان تشریفات و آداب شغلی ادامه داد: با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم چطور مؤثر باشیم مثلاً یک کارمند تا چه فاصله‌ای می‌تواند به مدیر خود نزدیک شود. آیا حریم فاصله‌ها را می‌شناسد یا خیر.؟ آیا می‌داند که بافاصلهٔ کمتر از یک متر نمی‌تواند به مسئول خودش نزدیک شود یا خیر؟ کسی که می‌خواهد در محیط کارش موفق عمل کند باید دستور زبان و آداب تشریفات را یاد بگیرد. کمالی در رابطه با تبلیغات محیطی گفت: رسانه‌ها، روزنامه‌ها و شبکهٔ استانی باید به معرفی و دیده شدن کتاب‌ها کمک کنند. صداوسیما یک ظرفیتی است که باید با تبلیغات از کارهای فرهنگی حمایت کند. «کمالی» گفت: از روزنامه صبح ساحل برای حمایت چندین ساله از مؤلفین استان سپاسگزارم. ما اقتصاد کتاب را اقتصاد رفاهی می‌دانیم یعنی اقتصادی که باید از آن حمایت کرد.
 گلایه از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس
                                                                                                         
«زرکانی» در رابطه با عدم‌حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: نام این سازمان را باید به سازمان ورزشی شهرداری بندرعباس تغییر داد زیرا در طی انجام چند مراسمی که داشتیم هیچ حمایتی از جانب این سازمان در حوزه کتاب صورت نگرفته است. وی ادامه داد: دستمزد یک ورزشکار در حوزه فوتبال را صرف کارهای فرهنگی کنند. باید وظیفهٔ فرهنگی خودشان را در کنار فعالیت‌های ورزشی انجام دهند.

منبع: صبح ساحل 

تعداد صفحات : 77

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 767
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 32
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 302
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 705
  • باردید دیروز : 144
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 705
  • بازدید ماه : 1,919
  • بازدید سال : 16,879
  • بازدید کلی : 40,583